Δίχως τέλος είναι οι αυξήσεις που σημειώνονται σε τρόφιμα και αγαθά πρώτης ανάγκης στο σούπερ μάρκετ, την ώρα που τα μέτρα ανάσχεσης της κυβέρνησης αποτελούν μία «σταγόνα στον ωκεανό» στο κομβικό αυτό ζήτημα για την καθημερινότητα των πολιτών.

Με τις τιμές των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης στα σούπερ μάρκετ παραμένουν αρκετά υψηλές, νέα στοιχεία έρχονται στη δημοσιότητα όπου καταγράφουν τα προϊόντα που έχουν σημειώσει την μεγαλύτερη άνοδο σε τιμές και δαπάνη.

Βρεθήκαμε και ρωτήσαμε στο κέντρο της Αθήνας για το θέμα, με τις απαντήσεις να είναι σχεδόν... αναμενόμενες.


@parapolitika

Ποιο προϊόν του σούπερμάρκετ έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση; #parapolitikagr #supermarket #tiktokgreece #greece

♬ πρωτότυπος ήχος - Parapolitika.gr - Parapolitika.gr


Mέση ετήσια δαπάνη

Η μέση ετήσια δαπάνη των νοικοκυριών για αγορές κατά το 2023 έφτασε στα 1,658,23 λεπτά τον μήνα, καταγράφοντας αύξηση 5,3% σε σχέση με το 2022, ενώ το 50% των νοικοκυριών δαπανούν περισσότερα από 1.315 ευρώ τον μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.


Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε καταναλωτικά αγαθά σημειώθηκαν στις εξής κατηγορίες:

  • 5,5% Oρεκτικά
  • 5% Φρέσκα ψάρια/θαλασσινά +5%
  • 3,5% Τρόφιμα παντοπωλείου +3,5%
  • 3,4% Μπισκότα/σοκολάτες.

Ταυτόχρονα, τα στοιχεία αναδεικνύουν σημαντική άνοδο στη δαπάνη των αγορών σε βασικές πηγές υδατανθράκων όπως το ψωμί κατά 10% σε σύγκριση με το 2022, στις πηγές πρωτεϊνης όπου το μοσχαρίσιο κρέας και το κρέας από αιγοπρόβατα παρουσίασε αύξηση κατά 6% και 64% αντίστοιχα, ενώ παρόμοια είναι η εικόνα και στα γαλακτοκομικά.

Παράλληλα, η δαπάνη για ελαιόλαδο αυξήθηκε κατά 28% το 2023 έναντι του 2022, 6% για τον καφέ και 9% για τα αλκοολούχα ποτά.