Ο οδηγός λεωφορείου και μέλος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ), Θανάσης Οικονόμου, μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί», με τους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη, με αφορμή τη μεγάλη έρευνα του σταθμού για το κυκλοφοριακό και συγκοινωνιακό πρόβλημα του Λεκανοπεδίου.

*Διαβάστε ακόμα: Βασίλης Οικονόμου στα Παραπολιτικά 90,1: Tον Μάιο του 2025 o τελικός συγκοινωνιακός χάρτης - Aστική συγκοινωνία για όλη την Αττική

«Είμαστε λιγότεροι από 2.500 οδηγοί και με μια συνεχή πτωτική πορεία λόγω των συνταξιοδοτήσεων. Το 2020 βγήκε μια προκήρυξη για 350 οδηγούς, ξεκίνησε να υλοποιείται το 2021, αλλά λόγω του χαμηλού μισθού, καθώς και με το ότι το νέο μισθολόγιο δεν τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία, αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να φεύγουνε. Η εταιρεία πήρε επτά φορές επιλαχόντες για να μπορέσει να καλύψει το κενό, παρόλα αυτά συνεχίζεται η αιμορραγία να έρχονται εργαζόμενοι, αλλά να μην μένουν στη δουλειά», είπε αρχικά ο κ. Οικονόμου.

«Το καλοκαίρι φτάσαμε στο σημείο να έχουμε όσες βάρδιες και τόσους οδηγούς. Χρειάζεται επιπλέον ενίσχυση στους οδηγούς. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια προκήρυξη για 190 άτομα αλλά δεν φτάνουνε γιατί συνεχίζονται οι συνταξιοδοτήσεις», πρόσθεσε.


«Υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό και σε τροχαίο υλικό σε όλο το δίκτυο»

«Έχουμε πολλές βλάβες, στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη, ο κύριος όγκος βγαίνει από λεωφορεία που είναι 24 ετών. Έχουμε πάρα πολλές βλάβες στα λεωφορεία που ήρθανε. Για παράδειγμα η Πέτρου Ράλλη έχει 220 λεωφορεία και δουλεύουνε τα 110 -130 λεωφορεία ανάλογα την ημέρα. Ήρθανε 140 ηλεκτρικά λεωφορεία, αλλά βγαίνουνε περίπου τα μισά γιατί δεν υπάρχουν φορτιστές. Έχει γίνει μια συμφωνία με ιδιωτική εταιρεία, αλλά είναι στη διαδικασία κατασκευής, δεν έχει ολοκληρωθεί», σημείωσε.

«Υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε τροχαίο υλικό σε όλο το δίκτυο, και της σταθερής τροχιάς και στις οδικές συγκοινωνίες. Οι μηχανικοί μας «κανιβαλίζουν» τα παροπλισμένα οχήματα για να μπορέσουν να φτιάξουν κάποιο άλλο. Δηλαδή αν ξηλώσουν ένα όχημα 25 ετών, μιλάμε και για ανταλλακτικό 25 ετών», συμπλήρωσε.


Για το μετρό και τον ηλεκτρικό

«Το μετρό είναι κάπως καλύτερα, αλλά λείπουν και εκεί συρμοί. Στον ηλεκτρικό είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα λόγω του ότι οι συρμοί είναι παλιοί και μάλιστα εδώ υπάρχει το οξύμωρο· η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε ένα έργο ανακατασκευής 14 συρμών οι οποίοι ήρθαν στο δίκτυο το 1985. Δηλαδή πάνε να γίνει ανακατασκευή σε συρμούς 40 ετών που το κόστος είναι περίπου το ίδιο να αγοράσεις καινούργιους συρμούς. Το δίκτυο του ηλεκτρικού θέλει οπωσδήποτε εκσυγχρονισμό», επισήμανε.


Για τον τρόπο εισόδου στα λεωφορεία

«Εμείς θέλουμε να μπαίνει και να βγαίνει ο κόσμος από όλες τις πόρτες γιατί στην περίπτωση που θα πρέπει να μπει όλος ο κόσμος μόνο από την μπροστινή πόρτα θα πρέπει να υπάρχουν οι συνθήκες. Ο οδηγός πρέπει να σταματάει στη στάση με πρώτο και κύριο μέλημα την ασφάλεια των επιβατών. Δηλαδή να είναι στους 15 πόντους από το πεζοδρόμιο, να μπορούν να ανέβουν οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά. Το ζήτημα της μπροστινής πόρτας βάζει ζήτημα ασφαλείας γιατί για να σταματήσει το λεωφορείο και να επιβιβάσει κόσμο από την μπροστινή πόρτα υπάρχει κίνδυνος το πίσω μέρος του να είναι εκτεθειμένο. Δηλαδή ένα 18μετρο λεωφορείο για να σταματήσει στο Φιξ με την μπροστινή πόρτα στη στάση, με παρκαρισμένα τα ταξί, το πίσω μέρος του λεωφορείου έμπαινε στη διπλή λωρίδα», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι ο κόσμος χτυπάει εισιτήρια.

Ερωτηθείς αν είναι αισιόδοξος ότι με τα νέα λεωφορεία που θα μπουν στην κυκλοφορία θα βελτιωθούν τα πράγματα, απάντησε: «Λένε ότι θα έρθουν οχήματα αλλά χρειάζεται να δούμε αρκετές βελτιώσεις για να μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι, δεν είμαστε αισιόδοξοι όμως στο ζήτημα των προσλήψεων».