Τσιάνος στα Παραπολιτικά 90,1: Ο δακτύλιος θα πρέπει να εφαρμόζεται και να αστυνομεύεται
Τι είπε για το τεράστιο πρόβλημα με την κίνηση στον Κηφισό
"Ο δακτύλιος είναι ένα παρωχημένο μέτρο" υποστήριξε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κ. Θανάσης Τσιάνος, μίλησε στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90,1 στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τη δημοσιογράφο Στέλλα Γκαντώνα.
Με αφορμή την μεγάλη έρευνα του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Λεκανοπεδίου υποστήριξε ότι «ο δακτύλιος είναι ένα παρωχημένο μέτρο. Έχει πάρα πολλά χρόνια λειτουργίας και πλέον δεν εξυπηρετεί στον βαθμό που θα έπρεπε. Ο δακτύλιος θα πρέπει να εφαρμόζεται και να αστυνομεύεται. Υπάρχει μια βελτίωση όσον αφορά στο εσωτερικό του δακτυλίου και υπάρχουν και επιπτώσεις οι οποίες πρέπει να διερευνώνται και να αξιολογούνται συνεχώς και να παίρνονται και μέτρα όσον αφορά τι γίνεται περιφερειακά του δακτυλίου».
«Με βάση τις παλιές μετρήσεις που είχαν γίνει το 2006 ξέρουμε ότι η είσοδος στον δακτύλιο είναι πάνω από μισό εκατομμύριο την ημέρα, θεωρούμε ότι θα έχει αυξηθεί. Αυτή τη στιγμή γίνονται κυκλοφοριακές έρευνες, έπρεπε να έχουν γίνει πολύ πιο πριν αλλά με βάση τα νέα στοιχεία θα πρέπει με επιστημονικό τρόπο και με κριτήρια κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά να δημιουργηθεί ένας νέος δακτύλιος ο οποίος θα λειτουργεί θετικά προς όλους και αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί και με την ενίσχυση των ΜΜΜ» συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς τι παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν για να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα του Κηφισού είπε πως «άμεσα θα πρέπει να γίνει ένα συντονιστικό όργανο με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, του ΟΑΣΑ, της Τροχαίας και των συγκοινωνιολόγων μηχανικών που θα δρομολογήσει μέτρα και ενέργειες άμεσες και μακροπρόθεσμες.
Εκτός από τις αναβαθμίσεις των Μέσων Μεταφοράς, θα πρέπει να υπάρχει άμεση απόκριση στα ατυχήματα και στα συμβάντα. Θα πρέπει να ενισχυθεί ο στόλος των γερανών, οδικής βοήθειας και προσωπικού της Τροχαίας όσο χρειάζεται.
Θα πρέπει να παρθούνε μέτρα οδικής ασφάλειας ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των συμβάντων, αντιολισθητική στρώση ασφαλιτικού υλικού, σωστές διαγραμμίσεις και σωστή σήμανση, κάμερες για τη μείωση της ταχύτητας έτσι ώστε να μην γίνονται ή να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα γιατί αυτά δημιουργούν τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στον Κηφισό, και επίσης να παρθούν κάποια μέτρα γεωμετρικών αναδιαμορφώσεων στις εισόδους -εξόδους, να κλείσουν και κάποιοι είσοδοι προς τη λεωφόρο Κηφισού. Επίσης πολύ σημαντικό είναι η διαχείριση και ο περιορισμός των βαρέων οχημάτων τις ώρες αιχμής».
Με αφορμή την μεγάλη έρευνα του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Λεκανοπεδίου υποστήριξε ότι «ο δακτύλιος είναι ένα παρωχημένο μέτρο. Έχει πάρα πολλά χρόνια λειτουργίας και πλέον δεν εξυπηρετεί στον βαθμό που θα έπρεπε. Ο δακτύλιος θα πρέπει να εφαρμόζεται και να αστυνομεύεται. Υπάρχει μια βελτίωση όσον αφορά στο εσωτερικό του δακτυλίου και υπάρχουν και επιπτώσεις οι οποίες πρέπει να διερευνώνται και να αξιολογούνται συνεχώς και να παίρνονται και μέτρα όσον αφορά τι γίνεται περιφερειακά του δακτυλίου».
«Με βάση τις παλιές μετρήσεις που είχαν γίνει το 2006 ξέρουμε ότι η είσοδος στον δακτύλιο είναι πάνω από μισό εκατομμύριο την ημέρα, θεωρούμε ότι θα έχει αυξηθεί. Αυτή τη στιγμή γίνονται κυκλοφοριακές έρευνες, έπρεπε να έχουν γίνει πολύ πιο πριν αλλά με βάση τα νέα στοιχεία θα πρέπει με επιστημονικό τρόπο και με κριτήρια κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά να δημιουργηθεί ένας νέος δακτύλιος ο οποίος θα λειτουργεί θετικά προς όλους και αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί και με την ενίσχυση των ΜΜΜ» συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς τι παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν για να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα του Κηφισού είπε πως «άμεσα θα πρέπει να γίνει ένα συντονιστικό όργανο με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, του ΟΑΣΑ, της Τροχαίας και των συγκοινωνιολόγων μηχανικών που θα δρομολογήσει μέτρα και ενέργειες άμεσες και μακροπρόθεσμες.
Εκτός από τις αναβαθμίσεις των Μέσων Μεταφοράς, θα πρέπει να υπάρχει άμεση απόκριση στα ατυχήματα και στα συμβάντα. Θα πρέπει να ενισχυθεί ο στόλος των γερανών, οδικής βοήθειας και προσωπικού της Τροχαίας όσο χρειάζεται.
Θα πρέπει να παρθούνε μέτρα οδικής ασφάλειας ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των συμβάντων, αντιολισθητική στρώση ασφαλιτικού υλικού, σωστές διαγραμμίσεις και σωστή σήμανση, κάμερες για τη μείωση της ταχύτητας έτσι ώστε να μην γίνονται ή να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα γιατί αυτά δημιουργούν τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στον Κηφισό, και επίσης να παρθούν κάποια μέτρα γεωμετρικών αναδιαμορφώσεων στις εισόδους -εξόδους, να κλείσουν και κάποιοι είσοδοι προς τη λεωφόρο Κηφισού. Επίσης πολύ σημαντικό είναι η διαχείριση και ο περιορισμός των βαρέων οχημάτων τις ώρες αιχμής».