Δουκίσσης Πλακεντίας: Νέα στοιχεία για τον προαστιακό που μπήκε στη γραμμή του Μετρό - Τι έγινε λάθος, ποια η παραβίαση του κανονισμού (Αναλυτικός χάρτης)
"Σε διαθεσιμότητα ο μηχανοδηγός και ο σταθμάρχης"
Ευθύνες φαίνεται πως βαραίνουν τον μηχανοδηγό για το λάθος που συνέβη στη Δουκίσσης Πλακεντίας, καθώς φέρεται πως παραβίασε τον σηματοδότη
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για το περιστατικό που συνέβη πριν από λίγες ημέρες, στις 9 Οκτωβρίου, όταν συρμός του Προαστιακού στη γραμμή του μετρό μπήκε λανθασμένα στη γραμμή του μετρό, στη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Ειδικότερα, οι ευθύνες φαίνεται πως εστιάζουν στον μηχανοδηγό και στο ότι δεν εφάρμοσε τον Κανονισμό, μην υπακούοντας στην φωτοσήμανση, που λειτουργεί ως ασφαλιστική δικλείδα, ακόμα και στις περιπτώσεις εσφαλμένης χάραξης πορείας από τον σταθμάρχη.
Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από πληροφορίες που μετέδωσε η εκπομπή «Αταίριαστοι» στον ΣΚΑΪ, που παρουσίασε και σχεδιάγραμμα με την πορεία του συρμού. Η εκπομπή, επικαλούμενη πληροφορίες από την κατάθεση του μηχανοδηγού για το συμβάν, μετέδωσε πως ο συρμός ξεκινώντας από την Παλλήνη, περνά το πρώτο πορτοκαλί φανάρι, ενώ ο κανονισμός λέει ότι πρέπει να σταματήσει στην πορτοκαλί σήμανση και να ενημερώσει τον σταθμό για να πάρει οδηγίες. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται ο ΣΚΑΪ και προκύπτουν από την κατάθεσή του, σημειώνεται ότι ο μηχανοδηγός σημείωσε ότι πέρασε το πορτοκαλί φανάρι, χωρίς να σταματήσει.
Ο συρμός συνεχίζει την πορεία και φτάνει στο δεύτερο πορτοκαλί φανάρι, όπου εδώ ο μηχανοδηγός, όταν βλέπει ότι έχει διπλή σήμανση πορτοκαλί, αρχίζει και επικοινωνεί πια για να λάβει οδηγίες. Μπαίνει στη γραμμή του μετρό και εκεί λαμβάνει ότι πρέπει να χαραχθεί ξανά το δρομολόγιο και να κάνει πίσω, σύμφωνα με την εκπομπή του ΣΚΑΪ, με την τηλεδιοίκηση να λειτουργεί στην προκειμένη περίπτωση, καθώς υπήρξε η σχετική ενημέρωση, αν και η αμαξοστοιχία μπήκε για 100 μέτρα στη γραμμή του μετρό.
Σημειώνεται πως το θέμα αναδείχθηκε από την «Εφ.Συν», όπου ανέφερε πως ο συρμός του προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσης Πλακεντίας να μπει λανθασμένα σε σήραγγα του μετρό. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τότε έλαβε τη σωτήρια, όπως αποδείχθηκε, απόφαση να ελαττώσει ταχύτητα και να προχωρήσει αργά ώστε να αντιληφθεί το λάθος η τηλεδιοίκηση.
Για το ζήτημα ο διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, είπε χθες σε δηλώσεις του στον RealFm, ότι το περιστατικό έγινε 500 μέτρα πριν ξεκινήσει η σήραγγα. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ τόνισε πως ήταν λάθος του σταθμάρχη, ο οποίος και έχει τεθεί εκτός υπηρεσίας, ενώ ανέφερε ακόμα ότι ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, τα οποία του έλεγαν ότι μπαίνει σε γραμμή του Μετρό.
Για την υπόθεση, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας. Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης θα διερευνηθεί αν έχει διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς (άρθρο 291 ΠΚ) και από ποια πρόσωπα.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d4yrxfate7lt)
«Ζητήματα σαν αυτό μας προβληματίζουν και μας δείχνουν ότι δεν πρέπει να αφήσουμε το γεγονός χωρίς απόδοση ευθυνών» είπε ο κ. Οικονόμου και σημείωσε ότι τόσο ο εμπλεκόμενος μηχανοδηγός όσο και ο σταθμάρχης τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, και ότι στην διερεύνηση της υπόθεσης προχωρά και ο αρμόδιος εισαγγελέας.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι στόχος του υπουργείου είναι να τηρούνται απαρέγκλιτα οι διαδικασίες ασφάλειας και ότι μετά την λάθος χάραξη από τον σταθμάρχη, ο μηχανοδηγός του συρμού παραβίασε δύο φορές κόκκινο φωτόσημο που του υποδείκυε να μην προχωρήσει.
Εξήγησε ότι η συγκεκριμένη φωτοσήμανση είναι η δικλείδα με την οποία η τηλεδιοίκηση προειδοποιεί τον μηχανοδηγό, σε περίπτωση εσφαλμένης χάραξης, για να προλάβει τις επιπτώσεις πιθανού ανθρώπινου λάθους. Μάλιστα θύμισε την κοινή διαπίστωση όλων ότι η τηλεδιοίκηση είναι πάντα απαραίτητη, με αφορμή το πρόσφατο συμβάν στα Σεπόλια, όπου αυτή αναγκαστικά απουσίαζε λόγω τεχνικών έργων υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Πάντως ο κ. Οικονόμου διευκρίνισε ότι από το γεγονός στην Δουκίσσης Πλακεντίας δεν γεννήθηκε κίνδυνος ζωής για επιβάτες, καθώς δεν κινήθηκαν αντικρυστά αμαξοστοιχίες όπως π.χ. στα Τέμπη. «Δεν ήταν η “παρ’ ολίγον τραγωδία” η οποία παρουσιάστηκε», είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Τα στοιχεία που έχουμε, και τα δεδομένα που έχουμε, λένε ότι το τρένο είναι ασφαλές. Αν δεν το έλεγαν, εγώ δεν θα έλεγα σε κανέναν να μπει μέσα. […] Ο Χρήστος Σταϊκούρας κι εγώ ζητήσαμε στην Βουλή να δαπανηθούν 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα σε δύο μόλις χρόνια, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου».
Ειδικότερα, οι ευθύνες φαίνεται πως εστιάζουν στον μηχανοδηγό και στο ότι δεν εφάρμοσε τον Κανονισμό, μην υπακούοντας στην φωτοσήμανση, που λειτουργεί ως ασφαλιστική δικλείδα, ακόμα και στις περιπτώσεις εσφαλμένης χάραξης πορείας από τον σταθμάρχη.
Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από πληροφορίες που μετέδωσε η εκπομπή «Αταίριαστοι» στον ΣΚΑΪ, που παρουσίασε και σχεδιάγραμμα με την πορεία του συρμού. Η εκπομπή, επικαλούμενη πληροφορίες από την κατάθεση του μηχανοδηγού για το συμβάν, μετέδωσε πως ο συρμός ξεκινώντας από την Παλλήνη, περνά το πρώτο πορτοκαλί φανάρι, ενώ ο κανονισμός λέει ότι πρέπει να σταματήσει στην πορτοκαλί σήμανση και να ενημερώσει τον σταθμό για να πάρει οδηγίες. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται ο ΣΚΑΪ και προκύπτουν από την κατάθεσή του, σημειώνεται ότι ο μηχανοδηγός σημείωσε ότι πέρασε το πορτοκαλί φανάρι, χωρίς να σταματήσει.
Ο συρμός συνεχίζει την πορεία και φτάνει στο δεύτερο πορτοκαλί φανάρι, όπου εδώ ο μηχανοδηγός, όταν βλέπει ότι έχει διπλή σήμανση πορτοκαλί, αρχίζει και επικοινωνεί πια για να λάβει οδηγίες. Μπαίνει στη γραμμή του μετρό και εκεί λαμβάνει ότι πρέπει να χαραχθεί ξανά το δρομολόγιο και να κάνει πίσω, σύμφωνα με την εκπομπή του ΣΚΑΪ, με την τηλεδιοίκηση να λειτουργεί στην προκειμένη περίπτωση, καθώς υπήρξε η σχετική ενημέρωση, αν και η αμαξοστοιχία μπήκε για 100 μέτρα στη γραμμή του μετρό.
Σημειώνεται πως το θέμα αναδείχθηκε από την «Εφ.Συν», όπου ανέφερε πως ο συρμός του προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσης Πλακεντίας να μπει λανθασμένα σε σήραγγα του μετρό. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τότε έλαβε τη σωτήρια, όπως αποδείχθηκε, απόφαση να ελαττώσει ταχύτητα και να προχωρήσει αργά ώστε να αντιληφθεί το λάθος η τηλεδιοίκηση.
Για το ζήτημα ο διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, είπε χθες σε δηλώσεις του στον RealFm, ότι το περιστατικό έγινε 500 μέτρα πριν ξεκινήσει η σήραγγα. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ τόνισε πως ήταν λάθος του σταθμάρχη, ο οποίος και έχει τεθεί εκτός υπηρεσίας, ενώ ανέφερε ακόμα ότι ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, τα οποία του έλεγαν ότι μπαίνει σε γραμμή του Μετρό.
Για την υπόθεση, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας. Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης θα διερευνηθεί αν έχει διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς (άρθρο 291 ΠΚ) και από ποια πρόσωπα.
Οικονόμου για Δουκίσσης Πλακεντίας: «Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φορές κόκκινο φωτόσημο που του υποδείκυε να μην προχωρήσει - Βγήκε σε διαθεσιμότητα, μαζί με τον σταθμάρχη»
Την δική του εκτίμηση σχετικά με την είσοδο συρμού του προαστιακού στην γραμμή μετρό στον σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας» έδωσε την Παρασκευή το πρωί ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Καλημέρα Ελλάδα”.«Ζητήματα σαν αυτό μας προβληματίζουν και μας δείχνουν ότι δεν πρέπει να αφήσουμε το γεγονός χωρίς απόδοση ευθυνών» είπε ο κ. Οικονόμου και σημείωσε ότι τόσο ο εμπλεκόμενος μηχανοδηγός όσο και ο σταθμάρχης τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, και ότι στην διερεύνηση της υπόθεσης προχωρά και ο αρμόδιος εισαγγελέας.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι στόχος του υπουργείου είναι να τηρούνται απαρέγκλιτα οι διαδικασίες ασφάλειας και ότι μετά την λάθος χάραξη από τον σταθμάρχη, ο μηχανοδηγός του συρμού παραβίασε δύο φορές κόκκινο φωτόσημο που του υποδείκυε να μην προχωρήσει.
Εξήγησε ότι η συγκεκριμένη φωτοσήμανση είναι η δικλείδα με την οποία η τηλεδιοίκηση προειδοποιεί τον μηχανοδηγό, σε περίπτωση εσφαλμένης χάραξης, για να προλάβει τις επιπτώσεις πιθανού ανθρώπινου λάθους. Μάλιστα θύμισε την κοινή διαπίστωση όλων ότι η τηλεδιοίκηση είναι πάντα απαραίτητη, με αφορμή το πρόσφατο συμβάν στα Σεπόλια, όπου αυτή αναγκαστικά απουσίαζε λόγω τεχνικών έργων υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Πάντως ο κ. Οικονόμου διευκρίνισε ότι από το γεγονός στην Δουκίσσης Πλακεντίας δεν γεννήθηκε κίνδυνος ζωής για επιβάτες, καθώς δεν κινήθηκαν αντικρυστά αμαξοστοιχίες όπως π.χ. στα Τέμπη. «Δεν ήταν η “παρ’ ολίγον τραγωδία” η οποία παρουσιάστηκε», είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Τα στοιχεία που έχουμε, και τα δεδομένα που έχουμε, λένε ότι το τρένο είναι ασφαλές. Αν δεν το έλεγαν, εγώ δεν θα έλεγα σε κανέναν να μπει μέσα. […] Ο Χρήστος Σταϊκούρας κι εγώ ζητήσαμε στην Βουλή να δαπανηθούν 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα σε δύο μόλις χρόνια, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου».