Άργος: Ψάχνουν τον νεαρό "γκραφιτά" για να εκφράσει την τέχνη του και στο υπόλοιπο σχολείο
Tι λέει η διευθύντρια του σχολείου
"Έχουμε ένα έτοιμο σχέδιο καθώς φέτος συμμετέχουμε σε ένα δίκτυο σχολείων, που υλοποιεί ένα project 'σπείρε αγάπη' και έχει στόχο την αναμόρφωση των αύλειων χώρων των σχολείων", αναφέρει η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άργους Ορεστικού
Οι βανδαλισμοί με γκράφιτι είναι συνεχείς και αποτελούν μάστιγα για τα σχολεία, ωστόσο την ιδιάζουσα περίπτωση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άργους Ορεστικού, όπου οι κανόνες αντιστρέφονται παρουσίασε σε ρεπορτάζ η ΕΡΤ.
Η Αλεξάνδρα Μιχαλοπούλου, Διευθύντρια αναφέρει ότι το σχολείο βρίσκεται σε μια απομονωμένη περιοχή και γίνεται πόλος έλξεως νεαρών ιδιαίτερα τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Αντιμέτωποι με το επαναλαμβανόμενο φαινόμενο σκέφτηκαν να εφαρμόσουν την οριοθετημένη θετική διαπαιδαγώγηση.
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας αναγνώρισαν ότι ο δράστης έχει «καλό χέρι», και του προτείνουν μια μορφή συνεργασίας.
«Έχουμε ένα έτοιμο σχέδιο καθώς φέτος συμμετέχουμε σε ένα δίκτυο σχολείων, που υλοποιεί ένα project «σπείρε αγάπη» και έχει στόχο την αναμόρφωση των αύλειων χώρων των σχολείων για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο των βανδαλισμών». Σύμφωνα με την κ. Μιχαλοπούλου το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με την συμμετοχή γονέων και μαθητών που θα αναλάβουν να ζωγραφίσουν τους εξωτερικούς χώρους για να γίνουν πιο όμορφοι.
Όπως οριοθετείται από την εκπαιδευτικό ο βανδαλισμός διαφέρει από την ζωγραφική.
Πως θα εκτιμούσε η ματιά ενός κριτικού τέχνης τους τίτλους του άγνωστου νέου «κόσμος των αδέσποτων γατών στον κόσμο του εγκλήματος» ή «μέσα από την κοιλάδα του εγκλήματος»; Η μετάφραση είναι από τα αγγλικά που έγραψε στην πόρτα. Ίσως ένας ειδικός θα μπορούσε να ερμηνεύσει το μήνυμα που εκπέμπει η πόρτα του σχολείου.
Ο βανδαλισμός των κτηρίων ή των μνημείων είναι μια από τις άλογες μορφές παραβατικότητας. Το αν η αποδοχή και η επιβράβευση της αποτελεί αποτελεσματικό εκπαιδευτικό εργαλείο αντιμετώπισής της μένει να αποδειχθεί.
Η Αλεξάνδρα Μιχαλοπούλου, Διευθύντρια αναφέρει ότι το σχολείο βρίσκεται σε μια απομονωμένη περιοχή και γίνεται πόλος έλξεως νεαρών ιδιαίτερα τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Αντιμέτωποι με το επαναλαμβανόμενο φαινόμενο σκέφτηκαν να εφαρμόσουν την οριοθετημένη θετική διαπαιδαγώγηση.
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας αναγνώρισαν ότι ο δράστης έχει «καλό χέρι», και του προτείνουν μια μορφή συνεργασίας.
Άργος: "Ο βανδαλισμός διαφέρει από την ζωγραφική", λέει η διευθύντρια του σχολείου
Ο βανδαλισμός του σχολείου μεταφράστηκε σε τέχνη και είναι φυσικό ότι ένας καλλιτέχνης επιβραβεύεται. Αυτό θα επιδιώξει η διευθύντρια αναζητώντας τον νεαρό, προκειμένου να απλώσει την τέχνη του μαύρου χρώματος και στους εναπομείναντες τείχους του οικήματος.«Έχουμε ένα έτοιμο σχέδιο καθώς φέτος συμμετέχουμε σε ένα δίκτυο σχολείων, που υλοποιεί ένα project «σπείρε αγάπη» και έχει στόχο την αναμόρφωση των αύλειων χώρων των σχολείων για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο των βανδαλισμών». Σύμφωνα με την κ. Μιχαλοπούλου το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με την συμμετοχή γονέων και μαθητών που θα αναλάβουν να ζωγραφίσουν τους εξωτερικούς χώρους για να γίνουν πιο όμορφοι.
Όπως οριοθετείται από την εκπαιδευτικό ο βανδαλισμός διαφέρει από την ζωγραφική.
Πως θα εκτιμούσε η ματιά ενός κριτικού τέχνης τους τίτλους του άγνωστου νέου «κόσμος των αδέσποτων γατών στον κόσμο του εγκλήματος» ή «μέσα από την κοιλάδα του εγκλήματος»; Η μετάφραση είναι από τα αγγλικά που έγραψε στην πόρτα. Ίσως ένας ειδικός θα μπορούσε να ερμηνεύσει το μήνυμα που εκπέμπει η πόρτα του σχολείου.
Ο βανδαλισμός των κτηρίων ή των μνημείων είναι μια από τις άλογες μορφές παραβατικότητας. Το αν η αποδοχή και η επιβράβευση της αποτελεί αποτελεσματικό εκπαιδευτικό εργαλείο αντιμετώπισής της μένει να αποδειχθεί.