Νέες συγκλονιστικές πληροφορίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τον συρμό του προαστιακού που μπήκε σε λάθος γραμμή και δείχνουν τη σειρά από τα λάθη που έγιναν.

Την ίδια ώρα συνεχίζεται ο «πόλεμος» ανακοινώσεων για το ποιος ευθύνεται που ο συρμός του προαστιακού βρέθηκε στις ράγες του ΜΕΤΡΟ.

Διαβάστε επίσης: Δουκίσσης Πλακεντίας: Νέα στοιχεία για τον προαστιακό που μπήκε στη γραμμή του Μετρό - Τι έγινε λάθος, ποια η παραβίαση του κανονισμού (Αναλυτικός χάρτης)

Το συγκλονιστικό περιστατικό συνέβη όταν ο συρμός έλαβε εσφαλμένη εντολή να μπει σε λάθος γραμμή στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Μπήκε σε λάθος γραμμή, καθώς ο σταθμάρχης κυκλοφορίας στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, περιμένοντας να φτάσει πρώτα συρμός του μετρό. Όταν διαπίστωσε ότι προπορεύεται ο Προαστιακός, αμέλησε να χαράξει νέα πορεία, στέλνοντας την αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή.

Ο διάλογος σταθμάρχη – μηχανοδηγού πριν ο προαστιακός μπει στη γραμμή του μετρό

Ο σταθμάρχης κυκλοφορίας ξέχασε να αλλάξει τη χάραξη στις γραμμές με αποτέλεσμα να στείλει την αμαξοστοιχία του προαστιακού στις γραμμές του μετρό.

Ο διάλογος μεταξύ τους μέσω ασυρμάτου είναι αποκαλυπτικός.

-Μηχανοδηγός 4245: Βλέπω δυο πορτοκαλί μπροστά μου, φωτοσήματα!

-Σταθμάρχης Κυκλοφορίας: Σταμάτα τώρα και πάμε πίσω!

Αυτή ήταν η εντολή που έλαβαν από τον σταθμάρχη κυκλοφορίας οι μηχανοδηγοί να κάνουν όπισθεν για περίπου 300 μέτρα μέχρι να βγουν από τις γραμμές του μετρό και να συνεχίσουν την κανονική τους πορεία.

Από την πλευρά τους οι 2 μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας φαίνεται πως είχαν καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, καθώς είχαν παραβιάσει 2 φωτοσήματα χρώματος πορτοκαλί. Παρόλα αυτά μείωσαν ταχύτητα αλλά συνέχισαν την πορεία τους μέχρι που βρέθηκαν μέσα στις γραμμές του μετρό.

Οι μηχανοδηγοί βλέποντας πορτοκαλί τα δυο φωτοσήματα, όπως ορίζει το πρωτόκολλο θα έπρεπε να ακινητοποιήσουν απευθείας το τρένο και να πάρουν οδηγίες. Αργότερα είπαν ότι δεν έπαιρναν απάντηση από τον ασύρματο για το τι πρέπει να κάνουν.

Τόσο εκείνος και ο συνάδελφός του, όσο και ο σταθμάρχης κυκλοφορίας, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Μπαλάκι ευθυνών

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, οι μηχανοδηγοί θα έπρεπε να καταλάβουν από τις ενδείξεις στα φωτοσήματα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και θα έπρεπε να ακινητοποιήσουν το τρένο νωρίτερα.

Το μπαλάκι ευθυνών μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic train συνεχίζεται, ενώ αρκετοί υποστηρίζουν ότι μετά από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη τίποτα δεν έχει αλλάξει στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

 «Δεν τιμωρήθηκαν αυτοί που έπρεπε να τιμωρηθούν. Βάλαμε μέσα ένα σταθμάρχη εντάξει ακόμα δεν έχει γίνει το δικαστήριο, τα ρίξαμε σε έναν σταθμάρχη και στους οδηγούς που οι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Την τηλεδιοίκηση ποιος την είχε αργήσει; Όλες οι κυβερνήσεις δεν είχαν βάλει τηλεδιοίκηση. Εντάξει άμα είχαν τιμωρηθεί κάποιοι, δεν θα είχα σφίξει τα λουριά;», είπε ο Λεωνίδας Γεωργόπουλος, πρόεδρος του συνδικάτου σταθμαρχών ΣΤΑΣΥ.

Άλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι τα ωράρια για τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο είναι εξαντλητικά.

Αν και ΟΣΕ απέκλεισε το σενάριο ατυχήματος, οι μηχανοδηγοί δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο η αμαξοστοιχία του προαστιακού να σφήνωνε σε περίπτωση που συνέχιζε μέσα στην σήραγγα του μετρό.