Ζέττα Μακρή στα Παραπολιτικά: 10.000 µόνιµοι διορισµοί εκπαιδευτικών και το 2025
Όλες οι καινοτομίες
Απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η υλοποίηση του προγράµµατος και του µεταρρυθµιστικού της έργου, λέει η Ζέττα Μακρή στα Παραπολιτικά
Αποδίδουν τα µέτρα του υπουργείου Παιδείας για τα κινητά στα σχολεία και η πλατφόρµα για το bullying, στην οποία έχουν γίνει µέχρι τώρα 507 αναφορές για περιστατικά εκφοβισµού, τονίζει σε συνέντευξή της στα «Παραπολιτικά» η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, σηµειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «προσπαθούµε να αποβάλουµε από το σχολείο τα φαινόµενα που συνδέονται µε τη βία».
Η υφυπουργός αναφέρεται επίσης στο ψηφιακό φροντιστήριο και στις καινοτοµίες που βελτιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ αποκαλύπτει ότι στόχος είναι να γίνουν το 2025 άλλοι 10.000 µόνιµοι διορισµοί εκπαιδευτικών. Οπως επισηµαίνει, απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η υλοποίηση του προγράµµατος και του µεταρρυθµιστικού της έργου.
Ποια είναι τα πρώτα αποτελέσµατα από το µέτρο για το «κινητό στην τσάντα»;
Η σχολική χρονιά ξεκίνησε µε σηµαντικές αλλαγές για τους µαθητές και τους εκπαιδευτικούς µας. Από αυτές, αναγκαία και κρίσιµη για την οµαλή σχολική καθηµερινότητα και τη µαθησιακή διαδικασία ήταν η αυστηροποίηση στην αντιµετώπιση της εµφανούς κατοχής και χρήσης των κινητών κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Προσπαθούµε να αποβάλουµε από το σχολικό περιβάλλον το φαινόµενο αυτό, που συνδέεται, σε πολλές περιπτώσεις, µε εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας και εκφοβισµού, µέσα από ένα καθορισµένο και δοµηµένο πλαίσιο κλιµακούµενων συνεπειών. Το µέτρο αποδίδει. Οι µαθήτριες και οι µαθητές έχουν αντιληφθεί τον στόχο, που είναι το όφελος που αποκοµίζουν όταν παρακολουθούν, µε συγκέντρωση, το µάθηµα, όταν κοινωνικοποιούνται στα διαλείµµατα συνοµιλώντας µε τους συµµαθητές τους, όταν απολαµβάνουν τα οφέλη της τεχνολογίας από τις ψηφιακές καινοτοµίες µέσα στην τάξη, όταν η Πολιτεία θέτει ως απαράβατη προτεραιότητα τη δική τους ασφάλεια. Μόλις έναν µήνα µετά την έναρξη του σχολικού έτους, και η σχολική βία είναι σε έξαρση.
Ποια είναι τα αποτελέσµατα της πλατφόρµας και ποιες άλλες κινήσεις θα κάνετε για το φαινόµενο, που παίρνει διαστάσεις;
Η πλατφόρµα stop-bullying.gov.gr ξεκίνησε τη λειτουργία της στα τέλη της προηγούµενης σχολικής χρονιάς και είναι ένα σηµαντικό εργαλείο για την καταγραφή και αντιµετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισµού στο σχολικό περιβάλλον. Είναι µια σκληρή παραδοχή ότι η ένταση και η συχνότητα περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισµού έχουν αυξηθεί και προτρέπουµε γονείς και κηδεµόνες µαθητών Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης και µαθητές ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης να εµπιστευτούν τη διαδικασία και να καταγράψουν περιστατικά bullying που έχουν βιώσει είτε ως θύµατα είτε ως παρατηρητές. Μέχρι τις 16 Οκτωβρίου είχαν δηµιουργηθεί 2.041 προφίλ και είχαν υποβληθεί 507 αναφορές στον ψηφιακό τόπο που δηµιουργήθηκε για την καταγγελία περιστατικών εκφοβισµού από γονείς µαθητών ∆ηµοτικού, αλλά και από γονείς και µαθητές του Γυµνασίου και του Λυκείου. Η δική µας δραστική παρέµβαση στο ανησυχητικό φαινόµενο της ενδοσχολικής βίας και της εξάπλωσής του είναι πολυεπίπεδη. Η πλατφόρµα stop-bullying.gov.gr για την καταγραφή καταγγελιών από γονείς και µαθητές, οι 4.800 διορισµοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, η θεσµοθέτηση του συµβούλου σχολικής ζωής, οι 150.000 επιµορφώσεις εκπαιδευτικών, η ενδυνάµωση των υποστηρικτικών φορέων, µε αύξηση του συνολικού προϋπολογισµού τους κατά 152%, η συνεργασία µε αρµόδιους φορείς για στοχευµένες παρεµβάσεις στα σχολεία, η ένταξη αρχών και αξιών στη διδασκαλία των παιδιών µας, όπως ο σεβασµός, η ανεκτικότητα, η διαφορετικότητα κ.ά., µέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την υλοποίηση των νέων προγραµµάτων σπουδών και τις ∆ράσεις Ενεργού Πολίτη, είναι τα δικά µας όπλα για να προλάβουµε και να αντιµετωπίσουµε το bullying.
Ποια είναι η πρώτη εικόνα από το ψηφιακό φροντιστήριο και ποια η συµµετοχή των µαθητών σε αυτό;
Στην ψηφιακή οµπρέλα digitalschool.gov. gr, το ψηφιακό φροντιστήριο µετατρέπει την τεχνολογία σε απαραίτητο εργαλείο και δυνατό πλεονέκτηµα για την εκπαιδευτική πράξη και τη σχολική ζωή. Το «ζωντανό» ψηφιακό φροντιστήριο απευθύνεται σε µαθήτριες και µαθητές της Γ’ Λυκείου και, σε πρώτη φάση, προσφέρει ενισχυτική διδασκαλία για 11 πανελλαδικά εξεταζόµενα µαθήµατα µε τη συνδροµή 79 καθηγητών. Οι καθηµερινές συνεδρίες έχουν σταθερή συµµετοχή, από την πρώτη ηµέρα λειτουργίας, µε 4.000 ταυτόχρονες συνδέσεις, ενώ η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιµη στα παιδιά µε προβλήµατα ακοής και θα µπει και υποτιτλισµός. Σε δεύτερο χρόνο, οι µαθητές και οι µαθήτριες της Γ’ Λυκείου θα αξιοποιήσουν το ζωντανό φροντιστήριο µε δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων στους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει την ενισχυτική διδασκαλία στα 45 µαθήµατα, 19 µαθήµατα των ΓΕ.Λ. και 26 των ΕΠΑ.Λ., που εξετάζονται πανελλαδικά τον Ιούνιο, συµπεριλαµβανοµένων των ειδικών µαθηµάτων, όπως γραµµικό και αρχιτεκτονικό σχέδιο, γερµανικά και γαλλικά. Επίσης, η διδασκαλία θα αφορά και 10 µαθήµατα Ειδικής Αγωγής για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελµατικά Γυµνάσια και Λύκεια. Παράλληλα, το ψηφιακό φροντιστήριο παρέχει τη δυνατότητα στους µαθητές των τάξεων από Ε’ ∆ηµοτικού έως και Β’ Λυκείου να παρακολουθούν το σύνολο της διδακτέας ύλης σε ηλεκτρονική µορφή. Στο digitalschool. gov.gr έχουν ήδη ανέβει βιντεοσκοπηµένες διαλέξεις από εκπαιδευτικούς στα µαθήµατα της Γλώσσας και των Μαθηµατικών Α’, Β’ και Γ’ Γυµνασίου και το ίδιο µοντέλο ψηφιακού µαθήµατος θα λειτουργήσει για το σύνολο της ύλης από την Ε’ ∆ηµοτικού µέχρι και τη Β’ Λυκείου.
Πείτε µας περισσότερα για τις καινοτοµίες στα σχολεία και πώς αυτές θα προχωρήσουν.
Στην ψηφιακή πύλη digitalschool.gov.gr βρίσκουµε, επίσης, τις αυτόνοµες τάξεις για µαθητές που κατοικούν σε αποµακρυσµένες περιοχές και την υπηρεσία e-parents για την άµεση επικοινωνία των γονέων και κηδεµόνων µε το σχολείο και την ενηµέρωσή τους για τη σχολική δραστηριότητα. Είναι σηµαντικό να υπενθυµίσουµε ότι η σχολική χρονιά ξεκίνησε µε 10.000 διορισµούς εκπαιδευτικών, ενώ στις δώδεκα αλλαγές που εισάγουµε στα σχολεία ανήκουν οι ∆ράσεις Ενεργού Πολίτη, ο νέος κανονισµός λειτουργίας των σχολείων, τα προγράµµατα σχολικού επαγγελµατικού προσανατολισµού, η φιλαναγνωσία µέσω της ανάγνωσης ολόκληρων λογοτεχνικών έργων και η ευχέρεια των επιλογών µέσω του πολλαπλού βιβλίου. Σηµαντική θέση στις εκπαιδευτικές καινοτοµίες έχει και η χρήση ψηφιακών µέσων στο σχολικό περιβάλλον. Η τεχνολογία µπαίνει στις τάξεις µε εµπλουτισµένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και µε 36.264 διαδραστικούς πίνακες σε κάθε σχολείο για τις τάξεις από Ε’ ∆ηµοτικού µέχρι και Γ’ Λυκείου. Επίσης, προχωράµε στην αναµόρφωση του µαθήµατος της Πληροφορικής, στην απαραίτητη επικαιροποίηση του περιεχοµένου των σχολικών βιβλίων και στον σχεδιασµό νέου πιστοποιητικού πληροφορικής.
Ποιο είναι το σχέδιο για τους µόνιµους διορισµούς εκπαιδευτικών; Πόσοι διορισµοί προγραµµατίζονται για τη σχολική χρονιά 2025-2026;
Στόχος µας είναι να µπορέσουµε να επαναλάβουµε τον αριθµό των 10.000 διορισµών που έγιναν φέτος και αυτή την προτεραιότητα προτάσσει το υπουργείο Παιδείας στη συνεργασία του µε τα συναρµόδια υπουργεία Εσωτερικών και Εθνικής Οικονοµίας και Οικονοµικών. Με τους 10.000 διορισµούς για τη φετινή σχολική χρονιά και µε συνολικά 37.500 διορισµούς, σε πέντε χρόνια, από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουµε αποδείξει τη συνέπεια στη δέσµευσή µας να αντιστρέψουµε το ποσοστό µόνιµων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε οι αναπληρωτές να καλύπτουν µόνο έκτακτες ανάγκες.
Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά
Η υφυπουργός αναφέρεται επίσης στο ψηφιακό φροντιστήριο και στις καινοτοµίες που βελτιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ αποκαλύπτει ότι στόχος είναι να γίνουν το 2025 άλλοι 10.000 µόνιµοι διορισµοί εκπαιδευτικών. Οπως επισηµαίνει, απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η υλοποίηση του προγράµµατος και του µεταρρυθµιστικού της έργου.
Ποια είναι τα πρώτα αποτελέσµατα από το µέτρο για το «κινητό στην τσάντα»;
Η σχολική χρονιά ξεκίνησε µε σηµαντικές αλλαγές για τους µαθητές και τους εκπαιδευτικούς µας. Από αυτές, αναγκαία και κρίσιµη για την οµαλή σχολική καθηµερινότητα και τη µαθησιακή διαδικασία ήταν η αυστηροποίηση στην αντιµετώπιση της εµφανούς κατοχής και χρήσης των κινητών κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Προσπαθούµε να αποβάλουµε από το σχολικό περιβάλλον το φαινόµενο αυτό, που συνδέεται, σε πολλές περιπτώσεις, µε εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας και εκφοβισµού, µέσα από ένα καθορισµένο και δοµηµένο πλαίσιο κλιµακούµενων συνεπειών. Το µέτρο αποδίδει. Οι µαθήτριες και οι µαθητές έχουν αντιληφθεί τον στόχο, που είναι το όφελος που αποκοµίζουν όταν παρακολουθούν, µε συγκέντρωση, το µάθηµα, όταν κοινωνικοποιούνται στα διαλείµµατα συνοµιλώντας µε τους συµµαθητές τους, όταν απολαµβάνουν τα οφέλη της τεχνολογίας από τις ψηφιακές καινοτοµίες µέσα στην τάξη, όταν η Πολιτεία θέτει ως απαράβατη προτεραιότητα τη δική τους ασφάλεια. Μόλις έναν µήνα µετά την έναρξη του σχολικού έτους, και η σχολική βία είναι σε έξαρση.
Ποια είναι τα αποτελέσµατα της πλατφόρµας και ποιες άλλες κινήσεις θα κάνετε για το φαινόµενο, που παίρνει διαστάσεις;
Η πλατφόρµα stop-bullying.gov.gr ξεκίνησε τη λειτουργία της στα τέλη της προηγούµενης σχολικής χρονιάς και είναι ένα σηµαντικό εργαλείο για την καταγραφή και αντιµετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισµού στο σχολικό περιβάλλον. Είναι µια σκληρή παραδοχή ότι η ένταση και η συχνότητα περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισµού έχουν αυξηθεί και προτρέπουµε γονείς και κηδεµόνες µαθητών Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης και µαθητές ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης να εµπιστευτούν τη διαδικασία και να καταγράψουν περιστατικά bullying που έχουν βιώσει είτε ως θύµατα είτε ως παρατηρητές. Μέχρι τις 16 Οκτωβρίου είχαν δηµιουργηθεί 2.041 προφίλ και είχαν υποβληθεί 507 αναφορές στον ψηφιακό τόπο που δηµιουργήθηκε για την καταγγελία περιστατικών εκφοβισµού από γονείς µαθητών ∆ηµοτικού, αλλά και από γονείς και µαθητές του Γυµνασίου και του Λυκείου. Η δική µας δραστική παρέµβαση στο ανησυχητικό φαινόµενο της ενδοσχολικής βίας και της εξάπλωσής του είναι πολυεπίπεδη. Η πλατφόρµα stop-bullying.gov.gr για την καταγραφή καταγγελιών από γονείς και µαθητές, οι 4.800 διορισµοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, η θεσµοθέτηση του συµβούλου σχολικής ζωής, οι 150.000 επιµορφώσεις εκπαιδευτικών, η ενδυνάµωση των υποστηρικτικών φορέων, µε αύξηση του συνολικού προϋπολογισµού τους κατά 152%, η συνεργασία µε αρµόδιους φορείς για στοχευµένες παρεµβάσεις στα σχολεία, η ένταξη αρχών και αξιών στη διδασκαλία των παιδιών µας, όπως ο σεβασµός, η ανεκτικότητα, η διαφορετικότητα κ.ά., µέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την υλοποίηση των νέων προγραµµάτων σπουδών και τις ∆ράσεις Ενεργού Πολίτη, είναι τα δικά µας όπλα για να προλάβουµε και να αντιµετωπίσουµε το bullying.
Ποια είναι η πρώτη εικόνα από το ψηφιακό φροντιστήριο και ποια η συµµετοχή των µαθητών σε αυτό;
Στην ψηφιακή οµπρέλα digitalschool.gov. gr, το ψηφιακό φροντιστήριο µετατρέπει την τεχνολογία σε απαραίτητο εργαλείο και δυνατό πλεονέκτηµα για την εκπαιδευτική πράξη και τη σχολική ζωή. Το «ζωντανό» ψηφιακό φροντιστήριο απευθύνεται σε µαθήτριες και µαθητές της Γ’ Λυκείου και, σε πρώτη φάση, προσφέρει ενισχυτική διδασκαλία για 11 πανελλαδικά εξεταζόµενα µαθήµατα µε τη συνδροµή 79 καθηγητών. Οι καθηµερινές συνεδρίες έχουν σταθερή συµµετοχή, από την πρώτη ηµέρα λειτουργίας, µε 4.000 ταυτόχρονες συνδέσεις, ενώ η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιµη στα παιδιά µε προβλήµατα ακοής και θα µπει και υποτιτλισµός. Σε δεύτερο χρόνο, οι µαθητές και οι µαθήτριες της Γ’ Λυκείου θα αξιοποιήσουν το ζωντανό φροντιστήριο µε δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων στους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει την ενισχυτική διδασκαλία στα 45 µαθήµατα, 19 µαθήµατα των ΓΕ.Λ. και 26 των ΕΠΑ.Λ., που εξετάζονται πανελλαδικά τον Ιούνιο, συµπεριλαµβανοµένων των ειδικών µαθηµάτων, όπως γραµµικό και αρχιτεκτονικό σχέδιο, γερµανικά και γαλλικά. Επίσης, η διδασκαλία θα αφορά και 10 µαθήµατα Ειδικής Αγωγής για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελµατικά Γυµνάσια και Λύκεια. Παράλληλα, το ψηφιακό φροντιστήριο παρέχει τη δυνατότητα στους µαθητές των τάξεων από Ε’ ∆ηµοτικού έως και Β’ Λυκείου να παρακολουθούν το σύνολο της διδακτέας ύλης σε ηλεκτρονική µορφή. Στο digitalschool. gov.gr έχουν ήδη ανέβει βιντεοσκοπηµένες διαλέξεις από εκπαιδευτικούς στα µαθήµατα της Γλώσσας και των Μαθηµατικών Α’, Β’ και Γ’ Γυµνασίου και το ίδιο µοντέλο ψηφιακού µαθήµατος θα λειτουργήσει για το σύνολο της ύλης από την Ε’ ∆ηµοτικού µέχρι και τη Β’ Λυκείου.
Πείτε µας περισσότερα για τις καινοτοµίες στα σχολεία και πώς αυτές θα προχωρήσουν.
Στην ψηφιακή πύλη digitalschool.gov.gr βρίσκουµε, επίσης, τις αυτόνοµες τάξεις για µαθητές που κατοικούν σε αποµακρυσµένες περιοχές και την υπηρεσία e-parents για την άµεση επικοινωνία των γονέων και κηδεµόνων µε το σχολείο και την ενηµέρωσή τους για τη σχολική δραστηριότητα. Είναι σηµαντικό να υπενθυµίσουµε ότι η σχολική χρονιά ξεκίνησε µε 10.000 διορισµούς εκπαιδευτικών, ενώ στις δώδεκα αλλαγές που εισάγουµε στα σχολεία ανήκουν οι ∆ράσεις Ενεργού Πολίτη, ο νέος κανονισµός λειτουργίας των σχολείων, τα προγράµµατα σχολικού επαγγελµατικού προσανατολισµού, η φιλαναγνωσία µέσω της ανάγνωσης ολόκληρων λογοτεχνικών έργων και η ευχέρεια των επιλογών µέσω του πολλαπλού βιβλίου. Σηµαντική θέση στις εκπαιδευτικές καινοτοµίες έχει και η χρήση ψηφιακών µέσων στο σχολικό περιβάλλον. Η τεχνολογία µπαίνει στις τάξεις µε εµπλουτισµένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και µε 36.264 διαδραστικούς πίνακες σε κάθε σχολείο για τις τάξεις από Ε’ ∆ηµοτικού µέχρι και Γ’ Λυκείου. Επίσης, προχωράµε στην αναµόρφωση του µαθήµατος της Πληροφορικής, στην απαραίτητη επικαιροποίηση του περιεχοµένου των σχολικών βιβλίων και στον σχεδιασµό νέου πιστοποιητικού πληροφορικής.
Ποιο είναι το σχέδιο για τους µόνιµους διορισµούς εκπαιδευτικών; Πόσοι διορισµοί προγραµµατίζονται για τη σχολική χρονιά 2025-2026;
Στόχος µας είναι να µπορέσουµε να επαναλάβουµε τον αριθµό των 10.000 διορισµών που έγιναν φέτος και αυτή την προτεραιότητα προτάσσει το υπουργείο Παιδείας στη συνεργασία του µε τα συναρµόδια υπουργεία Εσωτερικών και Εθνικής Οικονοµίας και Οικονοµικών. Με τους 10.000 διορισµούς για τη φετινή σχολική χρονιά και µε συνολικά 37.500 διορισµούς, σε πέντε χρόνια, από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουµε αποδείξει τη συνέπεια στη δέσµευσή µας να αντιστρέψουµε το ποσοστό µόνιµων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε οι αναπληρωτές να καλύπτουν µόνο έκτακτες ανάγκες.
Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά