Λογοθέτης για κυκλοφοριακό στα Παραπολιτικά 90,1: Υπάρχουν πάρα πολλές κάμερες σε κεντρικούς δρόμους που δεν έχουν συντηρηθεί τα τελευταία 10 χρόνια και δεν λειτουργούν
Συνέντευξη στα Παραπολιτικά 90,1
Με αφορμή το αφιέρωμα του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής μίλησε ο Κίμων Λογοθέτης το πρωί της Δευτέρας (21/10) στα Παραπολιτικά 90.1
Με αφορμή το αφιέρωμα του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής μίλησε ο Κίμων Λογοθέτης το πρωί της Δευτέρας (21/10) στα Παραπολιτικά 90.1, στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη.
Ο πρώην Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι: «Η Αττική έχει περίπου 37.000 φωτεινούς σηματοδότες σε περισσότερους από 2.500 κόμβους. Είναι πάρα πολλά τα φανάρια».
Αναφορικά με τα «έξυπνα» φανάρια ο κ. Λογοθέτης είπε: «Τα «έξυπνα» φανάρια είναι μια λύση. Τα φανάρια αυτά μπορούν και τροποποιούν τα προγράμματα της φωτεινής σηματοδότης δηλαδή πόσο διαρκεί το πράσινο και πόσο διαρκεί το κόκκινο ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο. Τώρα τα φανάρια λειτουργούν με προγράμματα τα οποία έχουν ρυθμιστεί πριν από κάποιο χρονικό διάστημα αλλά τα κυκλοφοριακά δεδομένα μεταβάλλονται. Κάποια φανάρια μπορεί να έχουν ρυθμιστεί πριν από πάρα πολλά χρόνια, μπορεί και πριν από 10-20 χρόνια».
Και πρόσθεσε: «Υπήρξε μια καθυστέρηση στις διαγωνιστικές διαδικασίες για τη συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας και από τον Φεβρουάριο μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει έργο για τη συντήρηση των σηματοδοτών για αυτό και βλέπουμε αρκετά φανάρια που μπορεί να έχει καεί μια λάμπα ή μπορεί να υπολειτουργούν. Λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας η συντήρηση».
Στη συνέχεια ο πρώην σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής αναφέρθηκε στις κάμερες στους δρόμους λέγοντας ότι: «Λειτουργούν αυτή τη στιγμή 230 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και άλλες 40 κάμερες της Ασφάλειας που λειτουργούν όχι όμως για καταγραφή παραβάσεων. Από εκεί παίρνουμε τα κυκλοφοριακά δεδομένα και σε συνδυασμό με αισθητήρες που υπάρχουν στους δρόμους για να γίνει η ρύθμιση των φαναριών. Για τροχαίες παραβάσεις οι μόνες κάμερες που λειτουργούν είναι οι 12 κάμερες του ΟΑΣΑ για την παράβαση της λεωφορειολωρίδας και από εκεί και πέρα άλλες κάμερες για τεχνικά μέσα δεν λειτουργούν στην Αττική με εξαίρεση τις 8 κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό. Υπάρχουν πάρα πολλές κάμερες στον Κηφισό, στη Λεωφ. Αθηνών, σε κεντρικούς δρόμους οι οποίες είναι για την καταγραφή τροχαίων παραβάσεων αλλά είναι ανενεργές. Δεν έχουν συντηρηθεί τα τελευταία 10 χρόνια και δεν λειτουργεί καμία από αυτές».
Καταλήγοντας πρόσθεσε ότι: «Θα πρέπει οι καθηγητές του Πολυτεχνείου, οι συγκοινωνιολόγοι που είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι θα πρέπει να καταθέσουν μια ολοκληρωμένη πρόταση με λύσεις ώστε να μην βιώνουμε αυτή την κατάσταση».
Ο πρώην Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι: «Η Αττική έχει περίπου 37.000 φωτεινούς σηματοδότες σε περισσότερους από 2.500 κόμβους. Είναι πάρα πολλά τα φανάρια».
Αναφορικά με τα «έξυπνα» φανάρια ο κ. Λογοθέτης είπε: «Τα «έξυπνα» φανάρια είναι μια λύση. Τα φανάρια αυτά μπορούν και τροποποιούν τα προγράμματα της φωτεινής σηματοδότης δηλαδή πόσο διαρκεί το πράσινο και πόσο διαρκεί το κόκκινο ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο. Τώρα τα φανάρια λειτουργούν με προγράμματα τα οποία έχουν ρυθμιστεί πριν από κάποιο χρονικό διάστημα αλλά τα κυκλοφοριακά δεδομένα μεταβάλλονται. Κάποια φανάρια μπορεί να έχουν ρυθμιστεί πριν από πάρα πολλά χρόνια, μπορεί και πριν από 10-20 χρόνια».
Και πρόσθεσε: «Υπήρξε μια καθυστέρηση στις διαγωνιστικές διαδικασίες για τη συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας και από τον Φεβρουάριο μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει έργο για τη συντήρηση των σηματοδοτών για αυτό και βλέπουμε αρκετά φανάρια που μπορεί να έχει καεί μια λάμπα ή μπορεί να υπολειτουργούν. Λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας η συντήρηση».
Στη συνέχεια ο πρώην σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής αναφέρθηκε στις κάμερες στους δρόμους λέγοντας ότι: «Λειτουργούν αυτή τη στιγμή 230 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και άλλες 40 κάμερες της Ασφάλειας που λειτουργούν όχι όμως για καταγραφή παραβάσεων. Από εκεί παίρνουμε τα κυκλοφοριακά δεδομένα και σε συνδυασμό με αισθητήρες που υπάρχουν στους δρόμους για να γίνει η ρύθμιση των φαναριών. Για τροχαίες παραβάσεις οι μόνες κάμερες που λειτουργούν είναι οι 12 κάμερες του ΟΑΣΑ για την παράβαση της λεωφορειολωρίδας και από εκεί και πέρα άλλες κάμερες για τεχνικά μέσα δεν λειτουργούν στην Αττική με εξαίρεση τις 8 κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό. Υπάρχουν πάρα πολλές κάμερες στον Κηφισό, στη Λεωφ. Αθηνών, σε κεντρικούς δρόμους οι οποίες είναι για την καταγραφή τροχαίων παραβάσεων αλλά είναι ανενεργές. Δεν έχουν συντηρηθεί τα τελευταία 10 χρόνια και δεν λειτουργεί καμία από αυτές».
Καταλήγοντας πρόσθεσε ότι: «Θα πρέπει οι καθηγητές του Πολυτεχνείου, οι συγκοινωνιολόγοι που είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι θα πρέπει να καταθέσουν μια ολοκληρωμένη πρόταση με λύσεις ώστε να μην βιώνουμε αυτή την κατάσταση».