Ο διευθυντής Τροχαίας Αττικής, Χρήστος Παπαφιλίππου, μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί», με τον δημοσιογράφο Βασίλη Σκουρή, στα πλαίσια του αφιερώματος του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής.

*Διαβάστε ακόμα: Λογοθέτης για κυκλοφοριακό στα Παραπολιτικά 90,1: Υπάρχουν πάρα πολλές κάμερες σε κεντρικούς δρόμους που δεν έχουν συντηρηθεί τα τελευταία 10 χρόνια και δεν λειτουργούν

«Από τις αρχές του χρόνου μέχρι σήμερα οι παραβάσεις των οδηγών έχουν αυξηθεί σημαντικά, όμως έχουμε μια μείωση των θανατηφόρων τροχαίων 14 με 15% σε σχέση με πέρυσι. Έχουμε δώσει μεγάλη βαρύτητα στους οδηγούς που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα, στις εμπλοκές των δικύκλων, στο κράνος, στο κινητό και στη χρήση ζώνης. Από τα στοιχεία που έχουμε τα περισσότερα ατυχήματα δεν συμβαίνουν τόσο στους μεγάλους οδικούς άξονες, αλλά γίνονται περισσότερο στις γειτονιές. Στις περιπτώσεις αυτές μιλάμε για παραβίαση του Stop, μιλάμε για προτεραιότητα και για τους φωτεινούς σηματοδότες», είπε αρχικά.

«Πολλά τροχαία ατυχήματα τον τελευταίο καιρό συμβαίνουν από παθολογικά αίτια. Πρόκειται για ανακοπές, εγκεφαλικά κλπ τα οποία φαίνονται και αυτά σαν θανατηφόρο ατύχημα», σημείωσε.

«Πρέπει όλοι μας να αναπτύξουμε την ευρωπαϊκή κουλτούρα. Πρέπει δηλαδή η οδήγησή μας να είναι με σύνεση και με προσοχή, να μην είναι επιθετική, να είναι οικονομική και οι οδηγοί να έχουν υπομονή. Δυστυχώς υπάρχουν συμπολίτες μας που δεν έχουν υπομονή και για το λόγο αυτό γίνονται πολλά τροχαία ατυχήματα λόγω της βιασύνης και της επιθετικής οδήγησης», υπογράμμισε.


Για τις παραβιάσεις στη ΛΕΑ του Κηφισού

«Η ΛΕΑ αστυνομεύεται καθημερινά, ανά τακτά χρονικά διαστήματα και σε απόσταση χιλιομέτρων έχουμε τροχονομικούς ελέγχους. Το έργο της αστυνόμευσης είναι δύσκολο, καθώς ο Κηφισός δέχεται μεγάλο όγκο οχημάτων. Οι περισσότερες παραβάσεις στη ΛΕΑ γίνονται στο ύψος του Περιστερίου με τη Νέα Ιωνία. Έχουμε ενισχύσει την ειδική ομάδα της ΟΕΠΤΑ η οποία καθημερινά βρίσκεται στον Κηφισό και επιβεβαιώνει παραβάσεις πέρα από τις άλλες υπηρεσίες που υπάρχουν», επισήμανε.

Ερωτηθείς αν είναι ικανοποιητικός ο αριθμός των δυνάμεων της Τροχαίας, απάντησε: «Έχουμε μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα, προσπαθούμε από την πλευρά μας να κάνουμε ό,τι καλύτερο. Έχουμε πεζούς τροχονόμους σε ώρες αιχμής, θα ενισχυθούμε και άλλο με τροχονόμους. Θα εμπλουτίσουμε τις καίριες διασταυρώσεις και το μεσημέρι και το απόγευμα για να διευκολύνουμε τους πολίτες και γενικότερα να ομαλοποιήσουμε όσο μπορούμε τους οδικούς άξονες από την πλευρά της κυκλοφορίας».

Σχετικά με την αύξηση κατά 40% των αλκοτέστ, είπε: «Καθημερινά βγάζουμε συνεργεία το βράδυ και ειδικότερα στην Παραλιακή αλλά και στο κέντρο της πόλεως. Τα αλκοτέστ είναι πάρα πολλά και είναι πάρα πολλά και τα θετικά τεστ σε σχέση με πέρυσι για το λόγο αυτό υπάρχουν και τα πλημμελήματα και οι κατασχέσεις των οχημάτων για αυτούς που δεν μπορούν να οδηγήσουν».

Σχετικά με την αύξηση της μη χρήσης κράνους, ανέφερε: «Έχουμε δώσει μεγάλη βαρύτητα στη χρήση του κράνους, θα αυξηθούν και θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι».

Όσον αφορά στο φαινόμενο της στάθμευσης αυτοκινήτων πάνω στα πεζοδρόμια ή σε χώρους που δεν επιτρέπονται και ενοχλούν την κυκλοφορία, είπε: «Μετά τη ρύθμιση της κυκλοφορίας που έχουμε το πρωί γίνονται τροχονομικοί έλεγχοι όπου γράφουν παράνομες σταθμεύσεις. Προσπαθούμε να ελέγξουμε όσο μπορούμε την περιοχή με το προσωπικό που έχουμε και να βεβαιώνουν και να αφαιρούν πινακίδες. Υπάρχουν πάρα πολλές καταγγελίες σχετικά με τα πεζοδρόμια και προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε όσο μπορούμε καλύτερα».

Σχετικά με τα φορτηγά, ανέφερε: «Μας απασχολούν πολύ τα φορτηγά γιατί έχουμε πολλά ατυχήματα, έχουμε ανατροπές. Στους ελέγχους που κάναμε βρήκαμε πάρα πολλές παραβάσεις σχετικά με τον ψηφιακό ταχογράφο όπου έχουν βρει συστήματα που αλλοιώνουν την ταχύτητα του φορτηγού καθώς και πολλές παραβάσεις σε σχέση με το ωράριο εργασίας και τα ρεπό των οδηγών. Υπάρχουν πάρα πολλοί οδηγοί που δεν θα έπρεπε να δουλεύουν και δουλεύουν και η κούραση είναι δεδομένη».

Τέλος, για τα τουριστικά λεωφορεία, σημείωσε: «Πριν από έναν χρόνο είχαμε κάνει μια σύσκεψη με τον δήμο Αθηναίων και είχαμε βρει θέσεις να παρκάρουν τα τουριστικά λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, σε διάφορα σημεία, ώστε να μην επιβαρύνεται το κέντρο από τα σταματημένα οχήματα. Υπάρχουν σημεία που μπορούν να σταθμεύουν τα τουριστικά λεωφορεία αλλά πιστεύω ότι λόγω της πίεσης του προγράμματος που έχουν δεν προλαβαίνουν οι οδηγοί να πάνε στα καθορισμένα με αποτέλεσμα να σταθμεύουνε έστω και για λίγο σε κάποιο σημείο στο οποίο εμποδίζουν και εκεί προσπαθούμε να διαχειριστούμε και τη στάθμευση και την απομάκρυνση του τουριστικού λεωφορείου».