Εκδοση ταυτοτήτων σε όποιο Αστυνομικό Τµήµα θέλουν, οπουδήποτε στην Ελλάδα, ασχέτως µε τον τόπο διαµονής τους, θα µπορούν εφεξής να πραγµατοποιούν οι ενδιαφερόµενοι. Οι σηµαντικές καθυστερήσεις που σηµειώνονται, κυρίως στα µεγάλα αστικά κέντρα, ανάγκασαν το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να προχωρούν στην κατάθεση των δικαιολογητικών για την έκδοση των ταυτοτήτων οπουδήποτε επιθυµούν, προκειµένου να µειωθεί ο χρόνος αναµονής.

Ειδικά στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, στις µεγαλύτερες πόλεις της Εύβοιας και της Κεντρικής Ελλάδας η αναµονή για το ραντεβού, όπως προκύπτει από τα πληροφοριακά συστήµατα, ξεπερνά ακόµη και τους δύο µήνες.


Νέες ταυτότητες: Και ψηφιακά ραντεβού µέσω της πλατφόρµας id.gov.gr - Η διαδικασία

Υπενθυµίζεται πως οι πολίτες µπορούν να προγραµµατίζουν ψηφιακά ραντεβού µέσω της πλατφόρµας id.gov.gr για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας ή την αντικατάστασή της λόγω µεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας. Η είσοδος των πολιτών γίνεται µε τη χρήση των κωδικών TAXISnet. Εκεί ο ενδιαφερόµενος θα επιλέγει στην αίτησή του οποιαδήποτε Αρχή έκδοσης επιθυµεί, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαµονής του, επιλέγοντας ηµέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιµότητας. Η διαδικασία αυτή αφορά τόσο την έκδοση ταυτοτήτων για ενήλικες όσο και για λογαριασµό των ανήλικων τέκνων τους, εάν αυτά είναι άνω των 12 ετών. Μόλις ολοκληρωθεί η καταγραφή των στοιχείων, ο ενδιαφερόµενος θα λάβει ένα µήνυµα στο ηλεκτρονικό ταχυδροµείο του µε τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής έκδοσης που έχει επιλέξει.

Όπως διευκρινίστηκε από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, υπάρχει δυνατότητα επαναπρογραµµατισµού, ακύρωσης ή υποβολής νέου το αργότερο µία ώρα πριν από την έναρξη του προγραµµατισµένου ραντεβού. Οι ενδιαφερόµενοι, ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής ταυτότητας, θα πρέπει να επικοινωνούν είτε µέσω ηλεκτρονικού ταχυδροµείου είτε µέσω τηλεφώνου µε την αρµόδια Αρχή, ζητώντας τον προγραµµατισµό ραντεβού.