Για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική με αφορμή και την δημοσκόπηση της GPO για το ραδιόφωνο Παραπολιτικά 90,1 ο  συγκοινωνιολόγος-καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, κος Στράτος Παπαδημητρίου, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm και στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο» με τον δημοσιογράφο Γιώργος Πιέρρο.

Ο κ. Παπαδημητρίου αναφέρθηκε τόσο στα προβλήματα, όσο και στις λύσεις που πρέπει να υπάρξουν για το κυκλοφοριακό, ενώ αναφέρθηκε και στο πρόβλημα της στάθμευσης.

Ειδικότερα, ο κ. Παπαδημητρίου με αφορμή την έρευνα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής τόνισε: «Δεν είμαι σίγουρος ότι αν μπορεί να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά σίγουρα μπορούν να γίνουν πάρα πολλά μέτρα τα οποία θα διευκολύνουν την κατάσταση. Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα δίκτυο το οποίο είναι πεπερασμένης ικανότητας, η ζήτηση η οποία δημιουργείται είναι περισσότερη από ότι το δίκτυο μπορεί να αντέξει. 

Διαβάστε επίσης: Δημοσκόπηση GPO για τα Παραπολιτικά 90,1 για το κυκλοφοριακό: Το 32% χρειάζεται ως και 1 ώρα για να φτάσει στη δουλειά του

Είναι αναγκαίο να αυξήσουμε τις υποδομές μας αλλά δεν είναι μόνο να φτιάξουμε την υποδομή σε ότι αφορά τους δρόμους γιατί γνωρίζουμε ότι το να φτιάξουμε καινούργιους δρόμους απλώς φέρνουμε πιο πολλά αυτοκίνητα και στο τέλος δεν λύνουμε το πρόβλημα.

Η λύση είναι στα ΜΜΜ και κυρίως στον υπόγειο σιδηρόδρομο όμως πέρα από την υποδομή του που γίνεται με τον ρυθμό που γίνεται θέλουμε και διαχειριστικά μέτρα και εκεί είμαστε πάρα πολύ πίσω».

Για το πρόβλημα της στάθμευσης

Αναφερόμενος στα προβλήματα της στάθμευσης ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε:» Δεν υπάρχει καμία πολιτική σε ότι αφορά την στάθμευση παρά την οδό όπου ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο είναι σαν να έχεις μια λωρίδα κλειστή.  Επίσης δεν έχει γίνει τίποτα σε σχέση με τις εμπορευματικές μεταφορές. Οφείλουμε να προβλέψουμε να έχουμε χώρους στους οποίους θα σταθμεύουν. Δεν υπάρχει καμία τέτοια διαχείριση».

Για τα επίγεια Μέσα Μεταφοράς

Για τα επίγεια Μέσα Μεταφοράς δήλωσε ο κ. Παπαδημητρίου πως: «Είδαμε από την έρευνα ότι οι συχνότητες και η αξιοπιστία των μέσων είναι πάρα πολύ κακή και αυτό γίνεται γιατί ανταγωνίζονται στον ίδιο οδικό χώρο μαζί με τα αυτοκίνητα. Δεν είναι λογικό ένα λεωφορείο το οποίο έχει 50-60 άτομα να έχει την ίδια οδική μεταχείριση με ένα αυτοκίνητο που έχει ένα άτομο.  Πρέπει να  μπούμε σε μια λογική να δώσουμε στα επιφανειακά Μέσα Μαζικής Μετακίνησης προτεραιότητα. Υπάρχουν τεχνικές λύσεις. Πρέπει να μπούμε σε μέτρα που να κάνουμε πιο ελκυστικά τα Μέσα Μεταφοράς ώστε να τα χρησιμοποιεί κάποιος όχι γιατί είναι αναγκασμένος να τα χρησιμοποιήσει αλλά να είναι κατ΄επιλογή».