Ο μεγιστάνας Αριστοτέλης Ωνάσης ο οποίος ξεκίνησε με 250 δολάρια στην τσέπη κατάφερε να δημιουργήσει μια αμύθητη περιουσία, σχεδόν από το μηδέν, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον πολλών.

Ο Έλληνας Κροίσος λατρεύτηκε από τους συμπατριώτες του απέκτησε, όμως, στην Αμερική είχε ορκισμένους εχθρούς.

Μάλιστα, όπως προκύπτει από τα αρχεία της αμερικανικής υπηρεσίας, ο Ωνάσης είχε ορκισμένους εχθρούς από τα πρώτα βήματα της καριέρας του στο Μπουένος Άιρες.

Το FBI και άλλες υπηρεσίες ήταν αποδέκτες αλλεπάλληλων ανώνυμων και μη σημειωμάτων που κατηγορούσαν τον επιχειρηματία για τα πιο απίθανα πράγματα.

Έρευνα του ANT1, που βασίστηκε σε έγγραφα του FBI, αποκαλύπτει τον Έλληνα πληροφοριοδότη των αμερικανικών υπηρεσιών, ο οποίος κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου διοχέτευε αρνητικές πληροφορίες για τον Αριστοτέλη Ωνάση, αποκαλύπτει η έρευνα του ANT1 που βασίστηκε σε έγγραφα του FBI.

Ο Χάρης Καρανίκας, μέσα από τα ντοκουμέντα του FBI, παρουσιάζει το προφίλ και την δράση του Έλληνα πληροφοριοδότη του FBI για τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Το αποχαρακτηρισμένο έγγραφο του FBI

Καλοκαίρι 1942. Σε αποχαρακτηρισμένο έγγραφο του FBI, κατόπιν ειδοποίησης που έλαβε από τις αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών του Ναυτικού, ο Αριστοτέλης Ωνάσης βρίσκεται ήδη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Εκείνη την περίοδο ο Ωνάσης ήταν ένας μεσαίου μεγέθους εφοπλιστής - δεν είχε στην κατοχή του περισσότερα από 3-4 πλοία. Βρισκόταν ήδη στην Αργεντινή περίπου δύο δεκαετίες, μαζί με τα ξαδέρφια του, τον Νίκο και τον Κωνσταντίνο Κονιαλίδη, με τους οποίους είχε ανοίξει οικογενειακή επιχείρηση που αναπτύχθηκε παράλληλα με την εταιρεία του πατέρα του ο οποίος τότε βρισκόταν στον Πειραιά.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 είχε αρχίσει να ασχολείται και με επενδύσεις στη ναυτιλία, πρώτα σε μεταχειρισμένα πλοία ξηρού φορτίου και μετά, προς το τέλος της δεκαετίας, σε νεότευκτα δεξαμενόπλοια που ναυπηγούνταν στα σουηδικά ναυπηγεία. Παρά το γεγονός ότι κάποια από τα πλοία του αποκλείστηκαν λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κατάφερε να βγάλει κέρδος από την πώληση δύο το 1940 και επανεπένδυσε σε δύο άλλα το 1941, τα “Calliroy” και “Antiope”, τα οποία έναν χρόνο μετά προσπαθούσε να πωλήσει.

Δείτε περισσότερα στο βίντεο από το δελτίο ειδήσεων του ANT1: