Μαρία Ευθυμίου: Στην Ελλάδα είμαστε ''σε εμφύλιο'' από το 1915, ''έχουμε εθιστεί στη σύγκρουση'' - ''Είναι τοξικό, αυτοκαταστροφικό και βλακώδες''
Τι είπε για την άνοδο της δεξιάς και το μάθημα της ιστορίας
Στην πολιτική κατάσταση της χώρας μας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου, λέγοντας ότι η Ελλάδα είναι ''σε εμφύλιο πόλεμο'' από το 1915
Στην πολιτική κατάσταση της χώρας μας αναφέρθηκε η Μαρία Ευθυμίου, λέγοντας ότι η Ελλάδα είναι «σε εμφύλιο πόλεμο» από το 1915, με αφορμή ερώτηση που δέχθηκε σε συνέντευξή της στο MEGA για την εθνική ιστορία.
Η γνωστή ιστορικός ανέφερε αρχικά: «Το να υπάρχει μια εθνική ιστορία, συμβαίνει σε όλους. Το πόσο πεποιημένη είναι, δεν είναι ίδια σε όλους, είναι φυσικό να στρογγυλεύονται τα πράγματα. Η Ελλάδα, όμως, τον 20ο αιώνα έχει λαμπρές περιπτώσεις ιστορικών. Ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος ένας εθνικός ιστορικός, γράφει σελίδες που δεν τις πιστεύεις. Έχουμε εθνικούς ιστορικούς που έγραψαν όσο πιο απρόσωπα για να μιλήσουν ως τριτό μέρος για κάτι που μας αφορά».
Συνέχισε κάνοντας λόγο: για μια «μακρόσυρτη σύγκρουση, καθώς έχουμε έναν εμφύλιο που διαρκεί από το 1915 μέχρι σήμερα. Ο τρόπος που κυλάει η πολιτική ζωή και οι αντιπαραθέσεις είναι απόλυτος, δεν υπάρχει αποδοχή του άλλου. Αν δείτε στην πολιτική, ευτυχώς όχι τόσο πολύ όσο πριν από δεκαετίες, βλέπουμε ότι η αντιπολίτευση είναι ακυρωτική συνολικά. Έχουμε εθιστεί στη σύγκρουση, δεν μπορούμε να φανταστούμε αλλιώς τον εαυτό μας. Από 1915 έως το 1940 ήμασταν βενιζελικοί και αντιβενιζελικοί και από το 1940 μέχρι σήμερα είμαστε δεξιοί και αριστεροί».
Σύμφωνα με τη Μαρία Ευθυμίου: «δεν είναι μόνο τοξικό και αυτοκαταστροφικό, είναι βλακώδες. Η βλακεία είναι μεγάλο πράγμα, είναι πανίσχυρη και απέραντη όπως λέει ο Αϊνστάιν. Το να επιμένουμε στην ακύρωση του άλλου, στάσου, έχουν γίνει τόσες διεργασίες».
Υπενθύμισε ότι: «μόνο στην Ελλάδα από όλη την Ευρώπη μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου κάναμε εμφύλιο πόλεμο. Από το 1943 έως το 1949 κάναμε εμφύλιο, μέσα σε συνθήκες κατοχής και εθνικής αντίστασης είχαμε εμφύλιο πόλεμο». Και όπως σημείωσε η γνωστή ιστορικός: «παρατηρώ τους εαυτούς μας το τελευταίο διάστημα και νομίζω ότι κοιτάμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και δεν θέλουμε πια αυτή την κατάσταση, υπάρχει μια αντίσταση στην κοινωνία στην εύκολη κατηγόρια. Όταν ο πολίτης ακούσει έναν πολιτικό να ακυρώνει εν συνόλω τον αντίπαλό του, χάνει το κύρος του στην κοινωνία, αυτός είναι ο μόνος τρόπος να σταματήσει αυτός ο εμφύλιος».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d57tvaaxua49)
Σε σχετική ερώτηση για την άνοδο της ακροδεξιάς η Μαρία Ευθυμίου απάντησε ότι «σχετίζεται με τη διαχείριση των προσφύγων, αυτό είναι το καίριο ζήτημα που αφορά τις κοινωνίες, είναι σοβαρό προβλημα και δεν χωράει political correct, πρέπει να το λύσουμε με αίσθηση μέτρου και ρεαλιστικότητας».
Και πρόσθεσε: «Εκεί το πράγμα δεν έχει κατασταλάξει στη σωστή διαχείριση των πραγμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση που είναι σημαντικό επίτευγμα - ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος ολοκληρώθηκε με δύο αποφάσεις τη δημιουργία του ΟΗΕ και της ΕΕ».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d57tz588ys6x)
Καταλήγοντας είπε: «οι ίδιοι εμείς (σ.σ. οι Έλληνες) έχουμε τα δύο πρόσωπα του Ιανού, είμαστε ταυτοχρόνως αγενείς, τοξικοί ηττοπαθείς και ταυτόχρονα ζεστοί, γλυκοί και ευγενείς. Εάν την όμορφη πλευρά την καλλιεργήσουμε έχουμε δυνάμεις, δεν είμαστε για πέταμα».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d57ucrzhgv6h)
Η γνωστή ιστορικός ανέφερε αρχικά: «Το να υπάρχει μια εθνική ιστορία, συμβαίνει σε όλους. Το πόσο πεποιημένη είναι, δεν είναι ίδια σε όλους, είναι φυσικό να στρογγυλεύονται τα πράγματα. Η Ελλάδα, όμως, τον 20ο αιώνα έχει λαμπρές περιπτώσεις ιστορικών. Ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος ένας εθνικός ιστορικός, γράφει σελίδες που δεν τις πιστεύεις. Έχουμε εθνικούς ιστορικούς που έγραψαν όσο πιο απρόσωπα για να μιλήσουν ως τριτό μέρος για κάτι που μας αφορά».
Συνέχισε κάνοντας λόγο: για μια «μακρόσυρτη σύγκρουση, καθώς έχουμε έναν εμφύλιο που διαρκεί από το 1915 μέχρι σήμερα. Ο τρόπος που κυλάει η πολιτική ζωή και οι αντιπαραθέσεις είναι απόλυτος, δεν υπάρχει αποδοχή του άλλου. Αν δείτε στην πολιτική, ευτυχώς όχι τόσο πολύ όσο πριν από δεκαετίες, βλέπουμε ότι η αντιπολίτευση είναι ακυρωτική συνολικά. Έχουμε εθιστεί στη σύγκρουση, δεν μπορούμε να φανταστούμε αλλιώς τον εαυτό μας. Από 1915 έως το 1940 ήμασταν βενιζελικοί και αντιβενιζελικοί και από το 1940 μέχρι σήμερα είμαστε δεξιοί και αριστεροί».
Σύμφωνα με τη Μαρία Ευθυμίου: «δεν είναι μόνο τοξικό και αυτοκαταστροφικό, είναι βλακώδες. Η βλακεία είναι μεγάλο πράγμα, είναι πανίσχυρη και απέραντη όπως λέει ο Αϊνστάιν. Το να επιμένουμε στην ακύρωση του άλλου, στάσου, έχουν γίνει τόσες διεργασίες».
Υπενθύμισε ότι: «μόνο στην Ελλάδα από όλη την Ευρώπη μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου κάναμε εμφύλιο πόλεμο. Από το 1943 έως το 1949 κάναμε εμφύλιο, μέσα σε συνθήκες κατοχής και εθνικής αντίστασης είχαμε εμφύλιο πόλεμο». Και όπως σημείωσε η γνωστή ιστορικός: «παρατηρώ τους εαυτούς μας το τελευταίο διάστημα και νομίζω ότι κοιτάμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και δεν θέλουμε πια αυτή την κατάσταση, υπάρχει μια αντίσταση στην κοινωνία στην εύκολη κατηγόρια. Όταν ο πολίτης ακούσει έναν πολιτικό να ακυρώνει εν συνόλω τον αντίπαλό του, χάνει το κύρος του στην κοινωνία, αυτός είναι ο μόνος τρόπος να σταματήσει αυτός ο εμφύλιος».
Για την άνοδο της ακροδεξιάς
Σε σχετική ερώτηση για την άνοδο της ακροδεξιάς η Μαρία Ευθυμίου απάντησε ότι «σχετίζεται με τη διαχείριση των προσφύγων, αυτό είναι το καίριο ζήτημα που αφορά τις κοινωνίες, είναι σοβαρό προβλημα και δεν χωράει political correct, πρέπει να το λύσουμε με αίσθηση μέτρου και ρεαλιστικότητας».Και πρόσθεσε: «Εκεί το πράγμα δεν έχει κατασταλάξει στη σωστή διαχείριση των πραγμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση που είναι σημαντικό επίτευγμα - ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος ολοκληρώθηκε με δύο αποφάσεις τη δημιουργία του ΟΗΕ και της ΕΕ».
Για το μάθημα της ιστορίας
Αναφερόμενη στο μάθημα της ιστορίας, η ιστορικός σχολίασε ότι «στηρίχθηκε στην αποστήθιση που είναι ό,τι πιο γελοίο». Και συμπλήρωσε ότι: «Υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές που έχουν μεράκι, είναι θέμα τύχης αν σου τύχουν. Ο μέσος Έλληνας ενδιαφέρεται για την ιστορία και είναι σοβαρός, είμαστε πολύ καλύτεροι από αυτό που δείχνουμε».Καταλήγοντας είπε: «οι ίδιοι εμείς (σ.σ. οι Έλληνες) έχουμε τα δύο πρόσωπα του Ιανού, είμαστε ταυτοχρόνως αγενείς, τοξικοί ηττοπαθείς και ταυτόχρονα ζεστοί, γλυκοί και ευγενείς. Εάν την όμορφη πλευρά την καλλιεργήσουμε έχουμε δυνάμεις, δεν είμαστε για πέταμα».