Θεσσαλονίκη: "Άκυρο" το ενιαίο κόμιστρο σε μετρό και λεωφορεία - Τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζονται
Οι προβληματισμοί για την επόμενη μέρα
Παραμένουν τα προβλήματα, όσον αφορά στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, αφού όπως φαίνεται οδηγείται σε "ναυάγιο" το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο για λεωφορεία και μετρό
Παραμένουν τα προβλήματα, όσον αφορά στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, αφού όπως φαίνεται οδηγείται σε «ναυάγιο» το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο για λεωφορεία και μετρό.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να λειτουργήσουν με ίδιες προδιαγραφές τα δύο συστήματα, δεν καρποφόρησαν, οπότε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άρχισε να εξετάζει εναλλακτικά σενάρια, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες που θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν συνδυαστικά μετρό και αστικές ή υπεραστικές συγκοινωνίες. Ωστόσο, δεν βρέθηκε τεχνικά και πρακτικά εφικτή λύση να μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το ίδιο εισιτήριο και στα δύο μέσα μεταφοράς.
Να σημειωθεί ότι δήμαρχοι της Δυτικής Θεσσαλονίκης είχαν ήδη γίνει αποδέκτες διαμαρτυριών από πολίτες, οι οποίοι θα επωμίζονταν την αύξηση που θα έφερνε το ενιαίο εισιτήριο (1,1-1,2 ευρώ έναντι 90 λεπτών), παρότι δεν θα χρησιμοποιούν το μετρό για τις μετακινήσεις τους. Κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, εξάλλου, σημείωναν ότι ένα τέτοιο σενάριο είναι υπέρ των πολιτών, έστω προσωρινά, φέρνοντας ως επιχείρημα ότι είναι περιορισμένο το ποσοστό των επιβατών που θα αξιοποιήσουν τη μετεπιβίβαση. Ωστόσο, θεωρείται δεδομένο ότι θα επιφέρει -τουλάχιστον σε πρώτη φάση- δυσλειτουργίες και σύγχυση στο επιβατικό κοινό. Και σε κάθε περίπτωση συνιστά μία απόφαση που δεν μπορεί να κρύψει την προφανή αποτυχία έγκαιρης υλοποίησης ενός ενιαίου, σύγχρονου λειτουργικού συστήματος συλλογής κομίστρου.
Πρώτο ζήτημα είναι η σημαντική μείωση των εσόδων που θα έχει ο ΟΑΣΘ. Δεύτερον θέμα είναι το γεγονός ότι με τα σημερινά δεδομένα οι επιβάτες θα πρέπει να προμηθεύονται τα εισιτήρια για τα δύο μέσα από διαφορετικά σημεία πώλησης, κάτι που συνιστά ταλαιπωρία. Αντίστοιχα, προφανώς θα υπάρχουν δύο διαφορετικές ψηφιακές πλατφόρμες για την προμήθεια ή φόρτιση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Ερωτηματικό επίσης παραμένει το ποια προϊόντα κομίστρου θα διατεθούν τελικά στο κοινό (π.χ. οι μηνιαίες ή ετήσιες κάρτες) και πόσο θα κοστίζουν.
Η τελική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα τις επόμενες ημέρες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, το οποίο θα κληθεί να δώσει διευκρινίσεις στους προβληματισμούς αυτούς, αλλά και να ξεκαθαρίσει εάν και για πόσο διάστημα θα είναι δωρεάν η χρήση του μετρό (έχουν εκφραστεί διαφορετικές απόψεις για το ζήτημα).
Πηγή: voria.gr
Θεσσαλονίκη: "Άκυρο" το ενιαίο κόμιστρο σε μετρό και λεωφορεία
Η πολυπόθητη διαλειτουργικότητα των διαφορετικών συστημάτων συλλογής κομίστρου που έχουν τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς δεν έχει επιτευχθεί και πλέον δεν υπάρχει χρόνος να υλοποιηθεί μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, ημέρα έναρξης της λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό.Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να λειτουργήσουν με ίδιες προδιαγραφές τα δύο συστήματα, δεν καρποφόρησαν, οπότε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άρχισε να εξετάζει εναλλακτικά σενάρια, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες που θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν συνδυαστικά μετρό και αστικές ή υπεραστικές συγκοινωνίες. Ωστόσο, δεν βρέθηκε τεχνικά και πρακτικά εφικτή λύση να μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το ίδιο εισιτήριο και στα δύο μέσα μεταφοράς.
Εναλλακτικά σενάρια
Εξ ανάγκης, λοιπόν, φέρεται να κλείδωσε το ξεχωριστό εισιτήριο για τουλάχιστον κάποιους μήνες μετά την έναρξη του μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, προκειμένου να μην υπάρχει σημαντική επιβάρυνση του επιβατικού κοινού που θα εκμεταλλεύεται τη δυνατότητα μετεπιβίβασης, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προσανατολίζεται σε γενναία μείωση της τιμής του κομίστρου, με το επικρατέστερο σενάριο να είναι τα εισιτήρια τόσο για το μετρό όσο και για τα λεωφορεία να κοστίζουν τα μισά χρήματα από ό,τι σήμερα, δηλαδή περίπου 0,5 ευρώ.
Αντιδράσεις
Να σημειωθεί ότι δήμαρχοι της Δυτικής Θεσσαλονίκης είχαν ήδη γίνει αποδέκτες διαμαρτυριών από πολίτες, οι οποίοι θα επωμίζονταν την αύξηση που θα έφερνε το ενιαίο εισιτήριο (1,1-1,2 ευρώ έναντι 90 λεπτών), παρότι δεν θα χρησιμοποιούν το μετρό για τις μετακινήσεις τους. Κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, εξάλλου, σημείωναν ότι ένα τέτοιο σενάριο είναι υπέρ των πολιτών, έστω προσωρινά, φέρνοντας ως επιχείρημα ότι είναι περιορισμένο το ποσοστό των επιβατών που θα αξιοποιήσουν τη μετεπιβίβαση. Ωστόσο, θεωρείται δεδομένο ότι θα επιφέρει -τουλάχιστον σε πρώτη φάση- δυσλειτουργίες και σύγχυση στο επιβατικό κοινό. Και σε κάθε περίπτωση συνιστά μία απόφαση που δεν μπορεί να κρύψει την προφανή αποτυχία έγκαιρης υλοποίησης ενός ενιαίου, σύγχρονου λειτουργικού συστήματος συλλογής κομίστρου.Πρώτο ζήτημα είναι η σημαντική μείωση των εσόδων που θα έχει ο ΟΑΣΘ. Δεύτερον θέμα είναι το γεγονός ότι με τα σημερινά δεδομένα οι επιβάτες θα πρέπει να προμηθεύονται τα εισιτήρια για τα δύο μέσα από διαφορετικά σημεία πώλησης, κάτι που συνιστά ταλαιπωρία. Αντίστοιχα, προφανώς θα υπάρχουν δύο διαφορετικές ψηφιακές πλατφόρμες για την προμήθεια ή φόρτιση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Ερωτηματικό επίσης παραμένει το ποια προϊόντα κομίστρου θα διατεθούν τελικά στο κοινό (π.χ. οι μηνιαίες ή ετήσιες κάρτες) και πόσο θα κοστίζουν.
Η τελική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα τις επόμενες ημέρες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, το οποίο θα κληθεί να δώσει διευκρινίσεις στους προβληματισμούς αυτούς, αλλά και να ξεκαθαρίσει εάν και για πόσο διάστημα θα είναι δωρεάν η χρήση του μετρό (έχουν εκφραστεί διαφορετικές απόψεις για το ζήτημα).
Πηγή: voria.gr