Έρευνα: 2 στους 3 περνάνε με κόκκινο - Σοκαριστικά τα στοιχεία για τους Έλληνες πίσω από το τιμόνι και όσους περπατούν στις πόλεις
Αισθάνονται ασφαλείς οδηγοί και πεζοί;
Η χρήση κινητού εν κινήσει είναι, επίσης, ανησυχητικά διαδεδομένη, αφού το 81% των οδηγών και το 66% των πεζών χρησιμοποιούν το κινητό τους ενώ κινούνται
Ακρως επικίνδυνη είναι η οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών, αφού, σύμφωνα με έρευνα του Ιδρύματος Vinci Autoroutes για την «Κοινή χρήση του οδικού δικτύου στην Ευρώπη», δύο στους τρεις οδηγούς παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη και τέσσερις στους πέντε οδηγούν με το κινητό στο χέρι. Οι πεζοί, εξάλλου, δεν αισθάνονται ασφαλείς, καθώς το 91% φοβάται ότι οι οδηγοί δεν θα σταματήσουν στις διαβάσεις και το 88% έχει βιώσει ενοχλητικές ή επικίνδυνες συμπεριφορές από ποδηλάτες ή χρήστες πατινιών.
*Διαβάστε ακόμα: ΚΟΚ: Δέκα ''κανόνες ζωής'' - Αυστηρά μέτρα και υψηλές ποινές προβλέπονται στον νέο κώδικα
Η επιθετική οδήγηση είναι, επίσης, ένα άλλο σοβαρό ζήτημα, με το 94% των οδηγών δικύκλων και το 87% των οδηγών αυτοκινήτων να βιώνουν φόβο λόγω της επιθετικότητας των άλλων. Οι Έλληνες σε ποσοστό 70% περπατούν τακτικά, αλλά η χρήση ποδηλάτου παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, αφού μετά βίας αγγίζει το 10%. Σχεδόν το 92% εκφράζει ανησυχία για την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων με συχνές παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η μη χρήση των διαβάσεων από πεζούς και η χρήση κινητού από το 81% των οδηγών.
Ειδικότερα, το 26% των οδηγών αυτοκινήτων παραβιάζει τις λωρίδες ποδηλάτων, θέτοντας σε κίνδυνο τους ποδηλάτες και άλλους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, γεγονός που μεγαλώνει την ανασφάλεια και δημιουργεί την ανάγκη για αυστηρότερη τήρηση των κανόνων και καλύτερη εκπαίδευση του κοινού. Ταυτόχρονα, οι παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι εκτεταμένες, με το 67% των οδηγών αυτοκινήτων να δηλώνει ότι περνάει με κόκκινο φανάρι και υψηλά ποσοστά οδηγών μοτοσικλετών και ποδηλατών να κινούνται ή να παρκάρουν σε πεζοδρόμια, περιορίζοντας τον χώρο που έχουν οι πεζοί. Παράλληλα, τα φαινόμενα του διπλοπαρκαρίσματος σε ποσοστό 49%, της κατάληψης λεωφορειολωρίδων 35% και των θέσεων για άτομα με αναπηρία 11% αυξάνουν τους κινδύνους.
Η χρήση κινητού εν κινήσει είναι, επίσης, ανησυχητικά διαδεδομένη, αφού το 81% των οδηγών και το 66% των πεζών χρησιμοποιούν το κινητό τους ενώ κινούνται, κάτι που αναπόφευκτα αποσπά την προσοχή τους και αυξάνει τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων. Παρά τις παραβάσεις, σχεδόν οι μισοί οδηγοί -σε ποσοστό 49%- δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα ακόμη μέσο μετακίνησης, όπως μηχανοκίνητο δίκυκλο, ποδήλατο ή πατίνι, και το 87% από αυτούς υποστηρίζει ότι επιδεικνύει αυξημένη προσοχή προς τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
*Διαβάστε ακόμα: ΚΟΚ: Δέκα ''κανόνες ζωής'' - Αυστηρά μέτρα και υψηλές ποινές προβλέπονται στον νέο κώδικα
Έρευνα: Τα σοκαριστικά τα στοιχεία για τις παραβιάσεις του ΚΟΚ
Η επιθετική οδήγηση είναι, επίσης, ένα άλλο σοβαρό ζήτημα, με το 94% των οδηγών δικύκλων και το 87% των οδηγών αυτοκινήτων να βιώνουν φόβο λόγω της επιθετικότητας των άλλων. Οι Έλληνες σε ποσοστό 70% περπατούν τακτικά, αλλά η χρήση ποδηλάτου παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, αφού μετά βίας αγγίζει το 10%. Σχεδόν το 92% εκφράζει ανησυχία για την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων με συχνές παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η μη χρήση των διαβάσεων από πεζούς και η χρήση κινητού από το 81% των οδηγών.Ειδικότερα, το 26% των οδηγών αυτοκινήτων παραβιάζει τις λωρίδες ποδηλάτων, θέτοντας σε κίνδυνο τους ποδηλάτες και άλλους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, γεγονός που μεγαλώνει την ανασφάλεια και δημιουργεί την ανάγκη για αυστηρότερη τήρηση των κανόνων και καλύτερη εκπαίδευση του κοινού. Ταυτόχρονα, οι παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι εκτεταμένες, με το 67% των οδηγών αυτοκινήτων να δηλώνει ότι περνάει με κόκκινο φανάρι και υψηλά ποσοστά οδηγών μοτοσικλετών και ποδηλατών να κινούνται ή να παρκάρουν σε πεζοδρόμια, περιορίζοντας τον χώρο που έχουν οι πεζοί. Παράλληλα, τα φαινόμενα του διπλοπαρκαρίσματος σε ποσοστό 49%, της κατάληψης λεωφορειολωρίδων 35% και των θέσεων για άτομα με αναπηρία 11% αυξάνουν τους κινδύνους.
Η χρήση κινητού εν κινήσει είναι, επίσης, ανησυχητικά διαδεδομένη, αφού το 81% των οδηγών και το 66% των πεζών χρησιμοποιούν το κινητό τους ενώ κινούνται, κάτι που αναπόφευκτα αποσπά την προσοχή τους και αυξάνει τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων. Παρά τις παραβάσεις, σχεδόν οι μισοί οδηγοί -σε ποσοστό 49%- δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα ακόμη μέσο μετακίνησης, όπως μηχανοκίνητο δίκυκλο, ποδήλατο ή πατίνι, και το 87% από αυτούς υποστηρίζει ότι επιδεικνύει αυξημένη προσοχή προς τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.