Φιλομαθείς και με κριτική σκέψη οι Έλληνες μαθητές: Η PISA δίνει στα παιδιά μας υψηλή βαθμολογία - Στην κορυφή στη σχολαστικότητα των εργασιών
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Oι Έλληνες μαθητές δείχνουν μεγαλύτερη επιμέλεια και υψηλότερη κριτική σκέψη από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, παρά την έρευνα που έδειχνε αδυναμίες στη χρήση υπολογιστών
Υψηλή βαθμολογία παίρνουν οι Έλληνες μαθητές, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της PISA.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι Έλληνες μαθητές δείχνουν μεγαλύτερη επιμέλεια και υψηλότερη κριτική σκέψη από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, παρά την έρευνα που έδειχνε αδυναμίες στη χρήση υπολογιστών.
*Διαβάστε ακόμα: Έλληνες μαθητές: Αδιάβαστοι στην Πληροφορική, ξεφτέρια στη συνδυαστική σκέψη - Μόλις 23οι µεταξύ 31 κρατών στις γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών
Σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι Έλληνες μαθητές είναι ψηλά στην κλίμακα ως προς την ικανότητα να βλέπουν τα πράγματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, με το ποσοστό τους να ανέρχεται στο 63,8% έναντι του 58,9% κατά μέσο όρο στις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ.
Επίσης οι Έλληνες μαθητές παρουσιάζουν υψηλότερη σχολαστικότητα σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους σε άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. Κατά μέσο όρο το 64,2% των μαθητών στον ΟΟΣΑ προσπαθεί να διασφαλίσει ότι η εργασία του δεν περιέχει λάθη, την ώρα που στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 70,3%. Με βάση την έρευνα, το 52,3% των Ελλήνων μαθητών αναφέρει ότι ελέγχει την εργασία του, έναντι του 44,3% στον ΟΟΣΑ.
Σύμφωνα ωστόσο με την έκθεση PISA 2022, με τίτλο «Volume V: Learning Strategies and Attitudes for Life», που δημοσίευσε ο ΟΟΣΑ, τα ελληνόπουλα έχουν χαμηλότερα ποσοστά στο να θέτουν ερωτήσεις. Συγκεκριμένα, το 44,1% των μαθητών στην Ελλάδα αναφέρουν ότι ρωτούν όταν δεν κατανοούν κάτι στο μάθημα των μαθηματικών, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (47%). Παράλληλα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, τα εσωτερικά κίνητρα, όπως η απόλαυση της μάθησης, παίζουν σημαντικό ρόλο στην αποδοχή των στρατηγικών μάθησης.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 66,6% των Ελλήνων μαθητών δηλώνει ότι απολαμβάνει να μαθαίνει νέα πράγματα στο σχολείο, ξεπερνώντας κατά πολύ τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, που βρίσκεται στο 50,1%. Επιπλέον, τα κορίτσια και οι μαθητές από προνομιούχα κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα φαίνεται να χρησιμοποιούν πιο συχνά αυτές τις στρατηγικές σε σχέση με τα αγόρια και τους μαθητές από λιγότερο προνομιούχα περιβάλλοντα, γεγονός που αναδεικνύει την επίδραση των κοινωνικοοικονομικών παραμέτρων και του φύλου στην εκπαιδευτική απόδοση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι Έλληνες μαθητές δείχνουν μεγαλύτερη επιμέλεια και υψηλότερη κριτική σκέψη από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, παρά την έρευνα που έδειχνε αδυναμίες στη χρήση υπολογιστών.
*Διαβάστε ακόμα: Έλληνες μαθητές: Αδιάβαστοι στην Πληροφορική, ξεφτέρια στη συνδυαστική σκέψη - Μόλις 23οι µεταξύ 31 κρατών στις γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών
PISA: Τι δείχνουν τα στοιχεία για τους Έλληνες μαθητές
Σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι Έλληνες μαθητές είναι ψηλά στην κλίμακα ως προς την ικανότητα να βλέπουν τα πράγματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, με το ποσοστό τους να ανέρχεται στο 63,8% έναντι του 58,9% κατά μέσο όρο στις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ.Επίσης οι Έλληνες μαθητές παρουσιάζουν υψηλότερη σχολαστικότητα σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους σε άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. Κατά μέσο όρο το 64,2% των μαθητών στον ΟΟΣΑ προσπαθεί να διασφαλίσει ότι η εργασία του δεν περιέχει λάθη, την ώρα που στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 70,3%. Με βάση την έρευνα, το 52,3% των Ελλήνων μαθητών αναφέρει ότι ελέγχει την εργασία του, έναντι του 44,3% στον ΟΟΣΑ.
Σύμφωνα ωστόσο με την έκθεση PISA 2022, με τίτλο «Volume V: Learning Strategies and Attitudes for Life», που δημοσίευσε ο ΟΟΣΑ, τα ελληνόπουλα έχουν χαμηλότερα ποσοστά στο να θέτουν ερωτήσεις. Συγκεκριμένα, το 44,1% των μαθητών στην Ελλάδα αναφέρουν ότι ρωτούν όταν δεν κατανοούν κάτι στο μάθημα των μαθηματικών, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (47%). Παράλληλα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, τα εσωτερικά κίνητρα, όπως η απόλαυση της μάθησης, παίζουν σημαντικό ρόλο στην αποδοχή των στρατηγικών μάθησης.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 66,6% των Ελλήνων μαθητών δηλώνει ότι απολαμβάνει να μαθαίνει νέα πράγματα στο σχολείο, ξεπερνώντας κατά πολύ τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, που βρίσκεται στο 50,1%. Επιπλέον, τα κορίτσια και οι μαθητές από προνομιούχα κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα φαίνεται να χρησιμοποιούν πιο συχνά αυτές τις στρατηγικές σε σχέση με τα αγόρια και τους μαθητές από λιγότερο προνομιούχα περιβάλλοντα, γεγονός που αναδεικνύει την επίδραση των κοινωνικοοικονομικών παραμέτρων και του φύλου στην εκπαιδευτική απόδοση.