Ενώ η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων έχει ξεκινήσει και το Black Friday απέχει μονάχα λίγες ώρες, ποια πράγματα θα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές για να προστατευτούν απέναντι στις αυξανόμενες απειλές απάτης.

Την ώρα που πληθαίνουν οι συναλλαγές, τόσο οι ιντερνετικές όσο και με φυσική παρουσία, οι απατεώνες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτή την περίοδο με διάφορους τρόπους, και ιδιαίτερα την Black Friday την Παρασκευή στις 29/11 και τη Cyber Monday τη Δευτέρα 2/12.



Black Friday: Αυξάνονται οι ιστότοποι που στοχεύουν στην κλοπή των προσωπικών δεδομένων και των στοιχείων πληρωμής καταναλωτών

Παρατηρείται, μάλιστα, σημαντική αύξηση των νέων ιστοτόπων με θέμα τη Black Friday οι οποίοι στοχεύουν στην κλοπή των προσωπικών δεδομένων και των στοιχείων πληρωμής καταναλωτών και σχεδόν κανένας δεν θεωρείται ασφαλής.

Οι χάκερ αντιγράφουν νόμιμους ιστότοπους και επαναχρησιμοποιούν πρότυπα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου phishing – υποσχόμενοι «είδη πολυτελείας».

Ο κ. Θεωδωρικάκος χθες στο Live News τόνισε πως, αναφορικά με την Black Friday, προκειμένου να προστατευτούν οι καταναλωτές από παραπλανητικές εκπτώσεις, στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης έχουν μπει 10.000 κωδικοί. Τουλάχιστον για 2.000 κωδικούς εξ αυτών υπάρχουν ενδείξεις πως υπάρχει παραβίαση της νομοθεσίας και θα επιβληθούν πρόστιμα.



Συμβουλές για αγορές με ασφάλεια


• Συνίσταται προσεκτικός έλεγχος & σύγκριση τιμών πριν και κατά́ τις εκπτώσεις, προσεκτική επιλογή́ καταστημάτων, αγορές που έχουμε πραγματικά ανάγκη
• Προσοχή στις διαδικτυακές συναλλαγές (αποφυγή αγοράς από e-shop που δραστηριοποιούνται μόνο μέσω κοινωνικών δικτύων)
• Προσοχή στα προσωπικά δεδομένα
• Προσοχή στις ηλεκτρονικές απάτες (μέσω email)


Ποιες Κυριακές είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Το ωράριο λειτουργίας για τα καταστήματα

- Καθημερινές: από 09:00 – 21:00

- Σάββατα: από 09:00 – 18:00

- Κυριακές 15 & 22 & 29 / 12: προαιρετικά, με προτεινόμενο ωράριο από 11:00 – 18:00



Τα κόλπα της… Black Friday

Τα καταστήματα χρησιμοποιούν πολλά τρικ για να «ψαρέψουν» πελάτες. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι απορροφητήρας κοστίζει 79€ (τιμή κόστους) από 100€. Όταν πήγε ο κόσμος, είπαν πως είχε εξαντληθεί (Για να δελεάσουν τον κόσμο να μπει στο μαγαζί).

Σε άλλη περίπτωση, ανέβασαν τιμές λίγο πριν την BlackFriday. Για παράδειγμα: Πλυντήριοκόστιζε 321€ στις 7 Νοεμβρίου και 349€ στις 11 Νοεμβρίου.

Άλλο τρικ είναι η «μείωση τιμής» στα σούπερ μάρκετ: Μεγαλώνουν το κέρδος οι μεγάλες εταιρείες και το επωμίζεται ο… καταναλωτής.