Πιερία: Παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στον Κορινό - Δεν είναι το πρώτο συμβάν, καταγγέλλουν σιδηροδρομικοί
Τι καταγγέλλεται
Με αφορμή την σύγκρουση τρένων που αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή στην Πιερία, οι εργαζόμενοι αφήνουν αιχμές για την τηλεδιοίκηση
Στο «παρά πέντε» αποφεύχθηκε μια πιθανώς μοιραία σύγκρουση τρένων στον Κορινό Πιερίας το απόγευμα της Δευτέρας.
Συγκεκριμένα συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος. Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Οι εργαζόμενοι θα είναι καταπέλτης καταγγέλλοντας αστοχίες σε αυτό που είχε παρουσιαστεί ως η μαγική συνταγή ασφαλείας, την τηλεδιοίκηση.
«Η πρώτη αίσθηση που έχουμε είναι ότι υπάρχει κάποιο τεχνικό θέμα τώρα ακριβή στοιχεία θα τα βγάλει το πόρισμα. Αποκλείεται το ανθρώπινο λάθος, ήταν πλήρως ελεγχόμενη η όλη διαδικασία, και οι συνάδελφοι μηχανοδηγοί και ο συνάδελφος ο σταθμάρχης που ήταν στην τηλεδιοίκηση λειτούργησαν άκρως επαγγελματικά με βάση τον κανονισμό κίνησης. Αποκλείοντας τον ανθρώπινο παράγοντα αυτόματα το μυαλό όλων πηγαίνει σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε….προσωρινά; Θα δούμε».
Στον σταθμό του Κορινού, παραλίγο να γίνει σύγκρουση, όταν αμαξοστοιχία Intercity λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό Προαστιακού, που είχε σταματήσει στις ράγες λόγω βλάβης, όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη».
Ο ΟΣΕ παραδέχεται το περιστατικό:
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους, όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών, με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», ανακοίνωσε.
Συγκεκριμένα, καταγγελία των σιδηροδρομικών αναφέρει:
«Το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη!».
Αυτή την φορά το κακό αποφεύχθηκε και πάλι -σύμφωνα με εργαζόμενους- απλά επειδή οι οδηγοί έχουν αυξημένα αντανακλαστικά μετά τα Τέμπη και επικοινωνούν μεταξύ τους, ως πότε όμως η τύχη θα είναι με το μέρος τους;
Συγκεκριμένα συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος. Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Οι εργαζόμενοι θα είναι καταπέλτης καταγγέλλοντας αστοχίες σε αυτό που είχε παρουσιαστεί ως η μαγική συνταγή ασφαλείας, την τηλεδιοίκηση.
Κορινό Πιερίας: Τι λέει o γ.γ. εργαζομένων ΟΣΕ για την παρολίγον σύγκρουση των τρένων - «Αποκλείεται το ανθρώπινο λάθος»
Ο Νίκος Τσικαλάκης, γενικός γραμματέας εργαζομένων ΟΣΕ ανέφερε:«Η πρώτη αίσθηση που έχουμε είναι ότι υπάρχει κάποιο τεχνικό θέμα τώρα ακριβή στοιχεία θα τα βγάλει το πόρισμα. Αποκλείεται το ανθρώπινο λάθος, ήταν πλήρως ελεγχόμενη η όλη διαδικασία, και οι συνάδελφοι μηχανοδηγοί και ο συνάδελφος ο σταθμάρχης που ήταν στην τηλεδιοίκηση λειτούργησαν άκρως επαγγελματικά με βάση τον κανονισμό κίνησης. Αποκλείοντας τον ανθρώπινο παράγοντα αυτόματα το μυαλό όλων πηγαίνει σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε….προσωρινά; Θα δούμε».
Στον σταθμό του Κορινού, παραλίγο να γίνει σύγκρουση, όταν αμαξοστοιχία Intercity λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό Προαστιακού, που είχε σταματήσει στις ράγες λόγω βλάβης, όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη».
Ο ΟΣΕ παραδέχεται το περιστατικό:
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους, όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών, με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», ανακοίνωσε.
Και 2ο συμβάν με τρένα στην Πιερία - Τι καταγγέλλουν σιδηροδρομικοί
Όμως οι αποκαλύψεις δεν σταματούν εδώ. Σοκ προκαλεί η αδιανόητη καταγγελία πως το περιστατικό δεν είναι το μόνο για τον ίδιο σταθμό.Συγκεκριμένα, καταγγελία των σιδηροδρομικών αναφέρει:
«Το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη!».
Αυτή την φορά το κακό αποφεύχθηκε και πάλι -σύμφωνα με εργαζόμενους- απλά επειδή οι οδηγοί έχουν αυξημένα αντανακλαστικά μετά τα Τέμπη και επικοινωνούν μεταξύ τους, ως πότε όμως η τύχη θα είναι με το μέρος τους;