Την πλειονότητα των παραβάσεων που ευθύνονται για την αιµατοχυσία στους ελληνικούς δρόµους θα καταγράφουν οι 1.388 κάµερες, οι οποίες αναµένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν στο σύνολό τους το ερχόµενο καλοκαίρι. Η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι να µπει ένα τέλος στον… αφανισµό ενός µικρού χωριού 600 και πλέον κατοίκων κάθε χρόνο στους δρόµους της Αττικής αλλά και της περιφέρειας εξαιτίας των παραβάσεων του ΚΟΚ από οδηγούς αλλά και πεζούς.

∆εν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι την παρουσίαση του σχεδίου για την εγκατάσταση καµερών Τροχαίας, αστυνόµευσης και ασφάλειας των πολιτών παρουσίασαν ο υπουργός Υποδοµών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, ∆ηµήτρης Παπαστεργίου, και ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, µε τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικό εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, να έχει αναλάβει τον συντονισµό της παρουσίασης.



1.388 κάµερες θα λειτουργούν καθ’ όλο το 24άωρο σε 100 διαφορετικά σηµεία της Αθήνας

Οι 1.000 κάµερες της Τροχαίας και οι 388 κάµερες της Περιφέρειας Αττικής θα λειτουργούν καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο και θα βρίσκονται σε 100 διαφορετικά σηµεία της Αθήνας.

Οι παραβάσεις που θα καταγράφουν οι έξυπνες κάµερες είναι οι εξής: η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η παραβίαση του ερυθρού σηµατοδότη, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η παράνοµη χρήση Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης, η οδήγηση οχήµατος χωρίς ασφάλιση, η κυκλοφορία οχήµατος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ, η παράβαση διάβασης πεζών, η µη χρήση κράνους και η µη χρήση ζώνης.

Πρόκειται για οκτώ εκ των δέκα συνολικά βασικών αιτιών πρόκλησης των τροχαίων δυστυχηµάτων και ατυχηµάτων, µαζί µε την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την επικίνδυνη οδήγηση.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5xn964f2sjt)



Αναλυτικά η διαδικασία με τις κλήσεις

Μόλις η κάµερα καταγράφει την παράβαση, αυτή αυτοµάτως µεταφέρεται σε ειδικό server της Τροχαίας. Οι αρµόδιοι αστυνοµικοί θα καταχωρίζουν στο πληροφοριακό σύστηµα την παράβαση, επισυνάπτοντας το αποδεικτικό οπτικό υλικό (βίντεο - φωτογραφία) και µέσα σε ελάχιστα λεπτά η ηλεκτρονική θυρίδα του ιδιοκτήτη του οχήµατος θα λαµβάνει εισερχόµενο µήνυµα µε τη βεβαιωθείσα κλήση. Μέσω, πάλι, του gov.gr οι ενδιαφερόµενοι θα µπορούν να προχωρούν σε ενστάσεις και φυσικά στην άµεση αποπληρωµή των προστίµων. Στο οπτικό υλικό που θα λαµβάνει ο ιδιοκτήτης του οχήµατος «θα εµφανίζεται µονάχα το πίσω µέρος του οχήµατος ώστε να µη διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, µειώνουµε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέµβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά», επισήµανε κατά την οµιλία του ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς.



«Να µην ξαναβιώσουµε πολύνεκρα δυστυχήµατα»

«Αυξάνεται ο αριθµός των οχηµάτων στους δρόµους και η Ελλάδα παρουσιάζει τα µεγαλύτερα ποσοστά ατυχηµάτων µε δίκυκλα και τετράτροχα», τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδοµών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ενώ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, µετά τις αλλαγές που σχεδιάζονται εξέφρασε την ελπίδα «να µην ξαναβιώσουµε πολύνεκρα δυστυχήµατα που µας δοκίµασαν σαν κοινωνία». Από την πλευρά του, ο υπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, ∆ηµήτρης Παπαστεργίου, αποκάλυψε πως «ο ανάδοχος του έργου δεν θα πληρώνεται µε τον αριθµό των καµερών που απλά έβαλε, αλλά µε τον αριθµό των καµερών οι οποίες δουλεύουν», κάτι που δεν συνέβαινε µέχρι σήµερα µε αποτέλεσµα πολλές από τις υπάρχουσες κάµερες να µη λειτουργούν. Τέλος, ιδρύεται Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας ώστε να παρακολουθείται η εξέλιξη των τροχαίων και αναλόγως να λαµβάνονται αποφάσεις για την αντιµετώπιση του προβλήµατος.