Ιστορικές στιγμές για την Θεσσαλονίκη, που είδε πλέον μετά από δεκαετίες να μπαίνει σε λειτουργία το Μετρό της πόλης, με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να πατά το κουμπί και να ξεκινά ο πρώτος συρμός στη 13:29 το μεσημέρι του Σαββάτου (30/11), με την καθημερινότητα για 250.000 πολίτες της συμπρωτεύουσας να μπαίνει πλέον σε νέα τροχιά.

Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του Μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό. Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό και έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του Μετρό.

mitsotakis_metro_1_
mitsotakis_metro_2_
mitsotakis_metro_3_
mitsotakis_metro_4_
mitsotakis_metro_5_
mitsotakis_metro_6_
mitsotakis_metro_7_
mitsotakis_metro_8_


Η παράδοση από τον πρωθυπουργό του έργου του Μετρό για χρήση έγινε στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, όπου βρίσκεται εγκατεστημένο και το υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου της ασφαλούς λειτουργίας του.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5zh9mytm3h5)




Μητσοτάκης: Το είπαμε, το κάναμε, αρκετά με την ηττοπάθεια και τη μιζέρια - Η Θεσσαλονίκη έχει και μετρό και αρχαία, η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη το 2025

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης ότι η σημερινή ημέρα δεν είναι ημέρα για πολλά λόγια, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «Το είπαμε, το κάναμε». Και πρόσθεσε: «Όλοι αναγνωρίσαμε τη σημασία του έργου για τη ζωή στις συνοικίες από τις οποίες θα περνά. Να κρατήσω τη δέσμευση του κυρίου Εξάρχου, ότι η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη το 2025 (αναφερόμενος στο lapsus του ηγέτη της AKTOR για την επικοινωνία που είχε πέρυσι με τον πρωθυπουργό, όταν είπε ότι του ζητήθηκε το μετρό να παρδοθεί το 2025, εννοώντας πως του ζητήθηκε να παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024). Το μετρό θα επεκταθεί και στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπως έχουμε πει επανειλημμένως».

Σημείωσε, δε, πως «σε αυτή την εμπειρία καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της χώρας, που θέλουμε να αφήσουμε πίσω και αύξησαν το κόστος του έργου κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Σήμερα, όσοι είχαν αμφιβολίες, θα αλλάξουν γνώμη όταν δουν το αποτέλεσμα. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα Αρχαία, που αποτελούν απάντηση στις αμφιβολίες κάθε Θεσσαλονικιού. Στέρεψαν τα λόγια. Γιορτάζουμε σήμερα ένα ορόσημο εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολιτών. Είμαι περήφανος που παραδίδω αυτό το έργο, που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής».

Το τριπλό μήνυμα του Μετρό Θεσσαλονίκης

Και τόνισε: «Δεν θα αφήσω να χαθούν άλλες ευκαιρίες, αρκετά με την ηττοπάθεια και τη μιζέρια. Πρόσθεσε πως ένα τριπλό μήνυμα εκπέμπει σήμερα το Μετρό. Αλλάζει ριζικά την εικόνα στη Μητρόπολη της Μακεδονίας σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά λεωφορεία και με τον εμβληματικό flyover που θα είναι έτοιμος το 2027. Δείχνει το ενδιαφέρον αυτής της κυβέρνησης για την Β. Ελλάδα. Τα σημερινά εγκαίνια έχουν και τη σφραγίδα του λαϊκού χαρακτήρα της ΝΔ

Το μετρό αποτελεί τον βραχίονα ενός έργου που αλλάζει ριζικά την μητρόπολη της Μακεδονίας (μαζί με τα ηλεκτρικά λεωφορεία), τονίζοντας πως Τα σημερινά εγκαίνια αποτελεί τη σφραγίδα της λαϊκής παράταξης της ΝΔ, καθώς μειώνονται οι φυσικές και κοινωνικές αποστάσεις. Η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έχει έντονο κοινωνικό πρόσημο.

Ο πρωθυπουργός έκλεισε με τις ευχαριστίες του σε όλους όσους συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του έργου, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία σε όλους όσους εργάστηκαν για να γίνει το Μετρό Θεσσαλονίκης πραγματικότητα. Είμαι σίγουρος ότι οι Θεσσαλονικείς θα δουν ότι άξιζε η ταλαιπωρία, θα το εκτιμήσουν και θα προστατέψουν τον θησαυρό τους».

4475391
4475392
4475393

Αγγελούδης: Πάνω στις ράγες του Μετρό η Θεσσαλονίκη τολμά την επανεκκίνησή της

Στην τελετή παράδοσης του Μετρό έλαβαν το λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και μέχρι πρόσφατα περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πρώτος ανέβηκε στο βήμα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας, ο οποίος ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την πίστη του στην υλοποίηση του μεγάλου έργου.

Στην ομιλία του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης εξέφρασε την αποφασιστικότητα να πάει την πόλη ακόμα πιο μπροστά, ενώ εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη για τη συμβολή της στη διαμόρφωση του αρχαιολογικού χώρου στον σταθμό Βενιζέλου και την ολοκλήρωση του έργου. «Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε σύγχρονη μητρόπολη στη νοτιοανατολική Ευρώπη» ανέφερε μεταξύ άλλων και προσθεσε: «Κύριε πρωθυπουργέ θα θέλαμε του χρόνου η πόλη να εγκαινιάσει την επέκταση στην Καλαμαριά. Πάνω στις ράγες του Μετρό η Θεσσαλονίκη τολμά την επανεκκίνησή της».

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5zfy8ywjm95)

Εξάρχου: Το μήνυμα του Μητσοτάκη ένα χρόνο πριν - «Το μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι έτοιμο το τέλος του 2024»

Ο Αλέξανδρος Εξάρχου, πρόεδρος του AKTOR, ανεβαίνοντας στο βήμα, λέγοντας πως πριν ένα χρόνο, με το που ανέλαβε τον όμιλο, δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, με το μήνυμα του πρωθυπουργού να είναι: «Το μετρό της Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι έτοιμο το τέλος του 2024». «Μου είπε πες μου τι θες για να είναι έτοιμο. Τότε πήγα στο γραφείο και φώναξα τους συνεργάτες μου και είπαμε πως πρέπει να το κάνουμε, μας ζητήθηκε να το κάνουμε και θα το κάνουμε. Πες στον κύριο πρωθυπουργό ότι θα το κάνουμε. Είναι πολύ δύσκολο, αλλά θα το κάνουμε. Περάσαμε δύσκολες ημέρες, αλλά με τη βοήθεια της κυρίας Μενδώνη, του κυρίου Σταϊκούρα, του κυρίου Ταχιάου και του πρωθυπουργό όποτε χρειάστηκε. Δεν θα ήταν δυνατή η ολοκλήρωση του έργου αν δεν υπήρχε η πολιτική βούληση και η εμμονή του πρωθυπουργού.

Πιστεύω ότι φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο. Φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο η Θεσσαλονίκη απέκτησε Μετρό που άλλες πρωτεύουσες θα ζήλευαν. Ο σταθμός Βενιζέλου είναι ο ωραιότερος σταθμός του κόσμου, ένα ανοιχτό δωρεάν μουσείο».

Κάρλο Μπιάνκο: Από τα πιο ασφαλή και μοντέρνα μέσα μεταφοράς

Από την πλευρά του, ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της THEMA, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου για τα επόμενα 11 χρόνια, το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι από τα πιο ασφαλή και μοντέρνα μέσα μεταφοράς.

Τζιτζικώστας: Με την παράδοση του μετρό αποκαθίσταται η σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών της Θεσσαλονίκης με το κράτος

Στον χαιρετισμό του, ο Απόστολος Τζιτζικώστας ανέφερε πως «μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας το έργο αυτό παραδίδεται στους πολίτες. Ξεκίνησε το 2004 με κυβέρνηση ΝΔ και Κώστα Καραμανλή και παραδίδεται με κυβέρνηση ΝΔ και πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη», εκφράζοντας την ικανοποίησή του πως ολοκληρώνει τη θητεία του στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (για να αναλάβει το χαρτοφυλάκιό του στην Κομισιόν), παραδίδοντας αυτό το έργο στην πόλη του. Το μετρό Θεσσαλονίκης από την αρχή του ήταν ένα όραμα για να μεταμορφώσουμε την πόλη μας, να φέρουμε πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη στο μέλλον που δικαιούται και της αξίζει. Βέβαια, για σχεδόν δύο δεκαετίες, υπήρξαν δυσκολίες που ξεπέρασαν κατά πολύ τα αναμενόμενα προβλήματα. Πλέον, όμως, η πόλη μας διαθέτει ένα σύγχρονο, βιώσιμο μέσο μεταφοράς, που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος, στην αναγέννηση περιοχών και στην ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου μας. Μιλάμε για το μοναδικό μετρό-μουσείο στην Ευρώπη.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5zg9kdrvygh)

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πίεσε και διεκδίκησε μέχρι και δικαστικά να ξεκολλήσει το έργο, όμως χωρίς ΕΕ, το έργο αυτό δεν θα υπήρχε», τόνισε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, λέγοντας πως το Μετρό Θεσσαλονίκης συνδέει τους δύο προσωπικούς του σταθμούς: την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας και την Κομισιόν. Εξέφρασε ιδιαίτερες ευχαριστίες στη Λίνα Μενδώνη (για το Σταθμό Βενιζέλου), στην πρώην και νυν διοίκηση του υπουργείου Μεταφορών, ενώ απευθυνόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη, τόνισε πως με το έργο αυτό, αποκαθίσταται η σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών της Θεσσαλονίκης με το κράτος. 

Ταχιάος: Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μιας περιπέτειας - Να συμφωνήσουμε πως στο μέλλον θα αφήσουμε τα έργα έξω από την πολιτική εργαλειοποίηση

Ανεβαίνοντας στο βήμα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, δεν έκρυψε τη συγκίνησή του, δεχόμενος θερμές επευφημίες. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά το μετρό της, την τιμή και τη χαρά αυτή τη χρωστώ στον Κυριάκο Μητσοτάκη, που μου εμπιστεύτηκε αυτή τη θέση». Τόνισε ειδικότερα: «Είχα πει ότι θα συγκινηθώ και συγκινήθηκα. Είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός μου και μεγαλύτερη η συγκίνησή μου, η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό της. Ευχαριστώ τον πρωθυπουργό που μου εμπιστεύτηκε αυτή τη θέση. Για μερικούς από εμάς, η σημερινη μέρα είναι ένα τέλος. Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μιας περιπέτειας. Ας αφήσουμε στην άκρη αυτό που έχει μείνει στην ιστορία σαν τρύπα του Κούβελα. Σημασία έχει πως φτάσαμε με μοναδική επιτυχία σε αυτό που αντιπροώπευσαν οι παλιοί Δήμαρχοι. Σήμερα είναι μέρα γιορτής, μια αρχή για τη Θεσσαλονίκη, ένα εφαλτήριο για το μέλλον. Θα δείτε μια άλλη Θεσσαλονίκη. Να συμφωνήσουμε πως στο μέλλον θα αφήσουμε τα έργα έξω από την πολιτική εργαλειοποίηση». Έκανε επίσης μια αναφορά στον εκλιπόντα πρώην δήμαρχο της Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος συνέδεσε το όνομά του με τον Σταθμό Βενιζέλου, όπως σημείωσε.

Στο βήμα ανέβηκε στη συνέχεια η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, που εξέφρασε την ικανοποίηση και την συγκίνησή της για την ολοκλήρωση του έργου. 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, αναφέρθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα. «Η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται, γίνεται πιο ελκυστική, σύγχρονη και λειτουργική. Είναι η μέρα αυτοπεποίθησης της Θεσσαλονίκης». Πρωτεργάτης της προσπάθειας ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στον οποίο και παρέδωσε τον λόγο.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δείτε φωτογραφίες από τα εγκαίνια

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε τον σταθμό Βενιζέλου. Περπάτησε στην περιοχή, συναντήθηκε με καταστηματάρχες, συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό κι αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς.

Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι πρόσωπα από την εγχώρια πολιτική σκηνή ξεκίνησαν να προσέρχονται στα εγκαίνια.

6391102
6391057
6391058
6391071
6391077
6391078
6391079
6391083
6391094
4475238
4475239
4475242
4475244
6391107
4475349
4475352
4475359
4475365
menodni_metro
staikoyras_metro

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι περιλαμβάνει το έργο - Μέχρι πότε θα είναι δωρεάν οι μετακινήσεις

Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει: 13 σύγχρονους Σταθμούς, 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων, μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση, αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην Πυλαία, σύστημα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς.

Σημειώνεται ότι η διαδρομή από τη Νέα Ελβετία, που είναι η αφετηρία, έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, που είναι ο τερματισμός, περιλαμβάνει συνολικά 13 σταθμούς και διαρκεί μαζί με τις στάσεις μόνο 17 λεπτά. Με πιο εντυπωσιακό σταθμό αυτόν της Βενιζέλου, με τα αρχαία που ανακαλύφθηκαν εκεί.

Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό θα ανοίξουν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν. Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.

Στα τέλη του 2025 η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά

Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης.