Με τα περιστατικά κλοπών στα υλικά των σιδηροδρόμων να είναι αλλεπάλληλα, προκαλώντας πονοκέφαλο και οικονομική αιμορραγία, και την εγκληματικότητα να είναι αυξημένη σε ορισμένα δρομολόγια των τρένων και των λεωφορείων, η κυβέρνηση δρομολογεί τη δημιουργία ενός νέου, ειδικού τμήματος της Αστυνομίας, το οποίο θα είναι επιφορτισμένο με τη φύλαξη και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Προχωρώντας στην υλοποίηση του συγκεκριμένου project, η κυβέρνηση ρίχνει το βάρος σε δύο πυλώνες: στην ασφάλεια των πολιτών και στην ανάπτυξη μεγάλων έργων σε κάθε γωνιά της χώρας, προσφέροντας σύγχρονες και ασφαλείς μετακινήσεις και καλύτερη ποιότητα στις δημόσιες υποδομές.

Αστυνομία των Σιδηροδρόμων: Στο πρώτο πλάνο της κυβέρνησης η ασφάλεια των πολιτών

Σύμφωνα με πληροφορίες των «Παραπολιτικών», τα συναρμόδια υπουργεία, Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, διερευνούν όλο το πλαίσιο και την ομαλή λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος της Αστυνομίας, καθώς η ασφάλεια των πολιτών για την κυβέρνηση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως η Αστυνομία των Σιδηροδρόμων αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2025. Θα πρόκειται για ένα ειδικό τμήμα της Αστυνομίας και όχι για κάποια ιδιωτική εταιρεία ασφάλειας, ενώ στα καθήκοντα της Αστυνομίας των Σιδηροδρόμων θα είναι η επιτήρηση και η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου του Προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και από Αθήνα προς Χαλκίδα, αλλά και η Γραμμή 1 του μετρό στην Αθήνα, δηλαδή οι λεγόμενοι ΗΣΑΠ.

Παράλληλα, υπάρχουν σκέψεις να επεκταθεί και σε γραμμές των λεωφορείων όπου τα περιστατικά εγκληματικότητας είναι πολύ αυξημένα, όπως για παράδειγμα στη Δυτική Αττική, όπου οι κάτοικοι φοβούνται να κυκλοφορήσουν ακόμα και μέρα μεσημέρι. Την ίδια ώρα, τα φαινόμενα κλοπών πολύτιμων μετάλλων από τις σιδηροδρομικές γραμμές, χαλκού -κυρίως- και χάλυβα, προκαλούν διαχρονικά σοβαρές δυσλειτουργίες στο δίκτυο τόσο του ΟΣΕ όσο και του Προαστιακού.

Δεκάδες δρομολόγια ακυρώνονται όταν διαπιστώνεται κλοπή υλικού, προκαλώντας οικονομική αιμορραγία τόσο στη Hellenic Train, εξαιτίας της ακύρωσης δρομολογίων, όσο και στον ΟΣΕ, που πρέπει να δαπανήσει χρόνο και χρήμα σε υλικά και συνεργεία για την αποκατάσταση των κατεστραμμένων υποδομών και υλικών.

Η Αστυνομία μπαίνει σε τρένα και λεωφορεία - Τι βρίσκεται στο επίκεντρο

Οι υποδομές και οι μεταφορές μπαίνουν πλέον κεντρικά στο κυβερνητικό αφήγημα, παράλληλα με τη στροφή στην καθημερινότητα των πολιτών, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, που έχει βάλει επισήμως πλώρη για την τρίτη του πρωθυπουργική θητεία, να επιδιώκει να γίνει ο πρωθυπουργός που τελειώνει αυτό που οι άλλοι αφήνουν ημιτελές, προκειμένου να ανακτήσει η χώρα το χαμένο έδαφος, αντιμετωπίζοντας παθογένειες δεκαετιών και λογικές μιζέριας και ηττοπάθειας.

Επί της ουσίας, το περασμένο Σάββατο ο Κ. Μητσοτάκης δεν πάτησε απλώς το κουμπί για να εκκινήσει ο πρώτος συρμός, αλλά έδωσε το σήμα για τη νέα περίοδο των μεταφορών της Ελλάδας, που συνδέεται με την ολοκλήρωση έργωνορόσημων. Σε λιγότερο από έναν χρόνο, τον Νοέμβριο του 2025, τη σκυτάλη παίρνει η πρώτη επέκταση του μετρό, αυτή προς Καλαμαριά, που περιλαμβάνει πέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Επόμενο μεγάλο στοίχημα του μετρό θα είναι η επέκταση προς Εύοσμο, με τη δημιουργία νέας γραμμής, αλλά και η ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη με την υλοποίηση του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Πέρα από το πρόγραμμα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που περιλαμβάνει και την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ, πριν από την άνοιξη του 2027, ήτοι παραμονές των εθνικών εκλογών, αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του οδικού άξονα Flyover, που μαζί με το μετρό της Θεσσαλονίκης θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της συμπρωτεύουσας, αντικαθιστώντας τον προβληματικό περιφερειακό. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Ο μετροπόντικας εκτιμάται ότι θα έχει τελειώσει μέχρι το τέλος του 2026.

Η νέα γραμμή περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και 13 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας. Ο μετροπόντικας «Νίκη», εκκινώντας από το Αλσος Βεΐκου, έχει διανοίξει σήραγγα 520 μέτρων, ενώ ο μετροπόντικας «Αθηνά», που ξεκίνησε από την Κατεχάκη, σήραγγα 2.050 μέτρων.


*Δημοσιεύτηκε στα «Παραπολιτικά»