Προσοχή στις ηλεκτρονικές απάτες! Τι είναι το CallerID spoofing - Πώς θα προστατευτούμε
«Η τράπεζα δεν θα ζητήσει ποτέ κωδικούς»
Στο τηλέφωνο των θυμάτων εμφανίζεται ο αριθμός της τράπεζας και το θύμα, νομίζοντας ότι μιλάει με τραπεζικό υπάλληλο, δίνει προσωπικά στοιχεία
Όλο και αυξάνονται οι καταγγελίες πολίτων που πέφτουν θύματα επιτήδειων μέσω ηλεκτρονικών απατών.
Μάλιστα, στην πιο πρόσφατη μέθοδο εξαπάτησης εμφανίζεται στο τηλέφωνο, όταν καλούν οι δράστες, ο αριθμός της τράπεζας και το θύμα, νομίζοντας ότι μιλάει με τραπεζικό υπάλληλο, δίνει προσωπικά στοιχεία και κωδικούς e-banking.
Το CallerID spoofing, όπως ονομάζεται, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις σύμφωνα με την ελληνική ένωση τραπεζών, η οποία συστήνει στους πολίτες να είναι προσεκτικοί όταν δέχονται τέτοιου είδους τηλεφωνήματα.
Όπως λέει η ίδια, «η τράπεζα δεν θα ζητήσει ποτέ κωδικούς, δεν θα ζητήσει ποτέ προσωπικά στοιχεία».
Ηλεκτρονικές απάτες: Τι είναι το CallerID spoofing
Μάλιστα, στην πιο πρόσφατη μέθοδο εξαπάτησης εμφανίζεται στο τηλέφωνο, όταν καλούν οι δράστες, ο αριθμός της τράπεζας και το θύμα, νομίζοντας ότι μιλάει με τραπεζικό υπάλληλο, δίνει προσωπικά στοιχεία και κωδικούς e-banking.Το CallerID spoofing, όπως ονομάζεται, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις σύμφωνα με την ελληνική ένωση τραπεζών, η οποία συστήνει στους πολίτες να είναι προσεκτικοί όταν δέχονται τέτοιου είδους τηλεφωνήματα.
«Η τράπεζα δεν θα ζητήσει ποτέ κωδικούς»
«Με ψυχολογικό τρόπο πιέζει τον χρήστη για να μπορέσει να πάρει τα στοιχεία. Ο χρήστης τις περισσότερες φορές τα δίνει και ακολουθεί η διαδικασία της υφαρπαγής χρημάτων», λέει στο MEGA η Στέλλα Τσιτσούλα, πρόεδρος ελληνικού ινστιτούτου κυβερνοασφάλειας.Όπως λέει η ίδια, «η τράπεζα δεν θα ζητήσει ποτέ κωδικούς, δεν θα ζητήσει ποτέ προσωπικά στοιχεία».