Έκδοση νέων ταυτοτήτων: Τι ισχύει με τα ραντεβού
Δείτε αναλυτικά
Προτού εκδοθεί η νέα ταυτότητα, οι πολίτες θα πρέπει να αποκτήσουν τον Προσωπικό Αριθμό
Η διαδικασία έκδοσης των νέων ταυτοτήτων έχει ήδη ξεκινήσει, με όλους τους πολίτες να υποχρεούνται να αποκτήσουν τις νέες κάρτες. Όπως όλοι γνωρίζουμε οι νέες ταυτότητες θα περιλαμβάνουν έναν μοναδικό Προσωπικό Αριθμό, που θα χρησιμοποιείται για την επαλήθευση της ταυτότητας φυσικών προσώπων στις συναλλαγές με το δημόσιο τομέα. Πρόκειται για έναν αριθμό ο οποίος θα εκδίδεται υποχρεωτικά για όσους διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
Προτού εκδοθεί η νέα ταυτότητα, οι πολίτες θα πρέπει να αποκτήσουν τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr. Ο αριθμός αυτός θα αποτελείται από τον ΑΦΜ του πολίτη και τρία επιπλέον στοιχεία: ένα γράμμα και δύο αριθμούς. Ο πολίτης θα επιλέγει το γράμμα και έναν αριθμό, ενώ το τρίτο στοιχείο θα προστίθεται αυτόματα από την πλατφόρμα.
Για την επιλογή του γράμματος, θα πρέπει αυτό να είναι διαθέσιμο και στη λατινική γλώσσα, αποφεύγοντας χαρακτήρες όπως Ψ, Θ, Ω. Ολόκληρος ο Προσωπικός Αριθμός θα αποθηκεύεται στις νέες ταυτότητες, με τη διορία να λήγει τον Αύγουστο του 2026.
Ακόμη, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει αναπτύξει ένα νέο σύστημα ραντεβού για την εξυπηρέτηση των πολιτών, διευκολύνοντας τη διαδικασία στις αστυνομικές αρχές.
Σημειώνεται ότι στις νέες ταυτότητες ενσωματώνεται και ένα νέο, ισχυρότερο σύστημα αυθεντικοποίησης, που θα προσφέρει περισσότερη ασφάλεια στις συναλλαγές με το Taxisnet, το Gov.gr και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν νέους, ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης ή να διατηρήσουν τους παλιούς.
Προτού εκδοθεί η νέα ταυτότητα, οι πολίτες θα πρέπει να αποκτήσουν τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr. Ο αριθμός αυτός θα αποτελείται από τον ΑΦΜ του πολίτη και τρία επιπλέον στοιχεία: ένα γράμμα και δύο αριθμούς. Ο πολίτης θα επιλέγει το γράμμα και έναν αριθμό, ενώ το τρίτο στοιχείο θα προστίθεται αυτόματα από την πλατφόρμα.
Για την επιλογή του γράμματος, θα πρέπει αυτό να είναι διαθέσιμο και στη λατινική γλώσσα, αποφεύγοντας χαρακτήρες όπως Ψ, Θ, Ω. Ολόκληρος ο Προσωπικός Αριθμός θα αποθηκεύεται στις νέες ταυτότητες, με τη διορία να λήγει τον Αύγουστο του 2026.
Διόρθωση στοιχείων και νέα συστήματα
Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία στοιχείων (όπως επώνυμο ή ημερομηνία γέννησης), η πλατφόρμα θα ενημερώνει τον πολίτη για την ανάγκη διόρθωσης. Η διόρθωση θα μπορεί να γίνει σε αρμόδιο ληξιαρχείο.Ακόμη, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει αναπτύξει ένα νέο σύστημα ραντεβού για την εξυπηρέτηση των πολιτών, διευκολύνοντας τη διαδικασία στις αστυνομικές αρχές.
Σημειώνεται ότι στις νέες ταυτότητες ενσωματώνεται και ένα νέο, ισχυρότερο σύστημα αυθεντικοποίησης, που θα προσφέρει περισσότερη ασφάλεια στις συναλλαγές με το Taxisnet, το Gov.gr και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν νέους, ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης ή να διατηρήσουν τους παλιούς.