Σε ισχυρό µέσο οικονοµικής διπλωµατίας φιλοδοξεί η κυβέρνηση να εξελίξει το brand «Macedonia The GReat», µε σκοπό να ενισχύσει την εµπορική αντεπίθεση της Ελλάδας απέναντι στη σύγχυση που επικρατεί στο εξωτερικό, αναφορικά µε τα µακεδονικά προϊόντα που συχνά ταυτίζονται µε εκείνα που προέρχονται από τη χώρα της Βόρειας Μακεδονίας.

Σε αυτό το πλαίσιο η κυβέρνηση σχεδιάζει δυναµική αντεπίθεση για την περαιτέρω ενδυνάµωση των µακεδονικών προϊόντων και υπηρεσιών στη διεθνή αγορά και σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κυριακάτικης Απογευµατινής» υπάρχει η πρόταση χρηµατοδότησης έργου για την ανάπτυξη Μηχανισµού ∆ιαχείρισης, Προώθησης και ∆ιασφάλισης του Συλλογικού Σήµατος µε δυνητικό τελικό δικαιούχο τον Οργανισµό Βιοµηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), κατόπιν υπόδειξης της Γενικής Γραµµατείας Βιοµηχανίας, ως αρµόδιο φορέα για θέµατα βιοµηχανικής ιδιοκτησίας.

∆ικαιούχος ο ΟΒΙ

Πρόκειται για τον Οργανισµό που από κοινού µε το υπουργείο Ανάπτυξης προέβη σε στοχευµένες και αποφασιστικές ενέργειες, µε αποτέλεσµα την ακύρωση, µε απόφαση του Γραφείου ∆ιανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε., του εµπορικού σήµατος «Turkaegean». Μάλιστα οι πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των προϊόντων της µακεδονικής γης εκκινούν σε µια περίοδο που οι βόρειοι γείτονές µας έχουν επαναφέρει την προκλητική ρητορική, µε τον πρωθυπουργό της Β. Μακεδονίας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι, να κάνει λόγο από το Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ για «άλυτο και υπαρκτό µακεδονικό ζήτηµα».

Προβολή μέσω συμμετοχής σε Διεθνείς Εκθέσεις

Το ζήτηµα των προϊόντων απασχολεί προσωπικά τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τον περασµένο Μάιο σε οµιλία του στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε στην κατοχύρωση του σήµατος, τονίζοντας την αναγκαιότητα να προστατευθούν τα προϊόντα των Μακεδόνων εξαγωγέων. Σκοπός του Μακεδονικού Σήµατος είναι, µεταξύ άλλων, να αξιοποιηθεί από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις Περιφέρειες της Μακεδονίας και της Θράκης και να αποτελέσει έναν σηµαντικό µοχλό περαιτέρω ανάπτυξης της εν λόγω γεωγραφικής περιοχής, καθιστώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των µελών της δικαιούχου οργάνωσης ευρέως γνωστά στις ευρωπαϊκές και εν γένει ξένες αγορές και συνδέοντας ταυτόχρονα στη συνείδηση των καταναλωτών στις αγορές αυτές τη Μακεδονία µε την Ελλάδα.

Στο υπό σχεδιασµό έργο για τον µηχανισµό προώθησης του Μακεδονικού Σήµατος, που αφορά 15 µε 20 κατηγορίες µακεδονικών προϊόντων, εντάσσεται η προβολή του µέσω συµµετοχής σε ∆ιεθνείς Εκθέσεις σε χώρες όπου υπάρχει έντονη παρουσία των προϊόντων µε προέλευση από τα Σκόπια, εξαιτίας µεταναστών από τη γειτονική χώρα που διαµένουν στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στον Καναδά. Οι υπηρεσίες προώθησης του Μακεδονικού Σήµατος θα περιλαµβάνουν την προβολή του στα ΜΜΕ και σε ειδικού τύπου εκποµπές και αφιερώµατα, µε σκοπό τη γνωστοποίηση των αξιών του brand «Macedonia The GReat» στο εξωτερικό.

Προβολή και στα αεροδρόµια

Μια σκέψη είναι ακόµη η προβολή καµπάνιας για το σήµα στα duty free καταστήµατα των ελληνικών αεροδροµίων, σε πρώτη φάση, όπου κυρίως τους µήνες µε αυξηµένη κίνηση αποτελούν «πέρασµα» για εκατοµµύρια τουρίστες. Επί της ουσίας το σήµα στοχεύει στη δηµιουργία ενός νέου διακριτικού γνωρίσµατος ως µέσου αναγνώρισης, προβολής και διαφήµισης τοπικών παραγωγών και των προϊόντων τους, ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιµότητα των τοπικών επιχειρήσεων της Μακεδονίας-µελών του ΣΕΒΕ και των προϊόντων τους µε τρόπο ευκρινή, διαφανή και αδιάβλητο, προς όφελος της εξωστρέφειας, της ασφάλειας δικαίου και του υγιούς ανταγωνισµού. Το Μακεδονικό Σήµα κατοχυρώθηκε ως συλλογικό σήµα στο Γραφείο Σηµάτων της Ε.Ε. (European Union Intellectual Property Office) στο Αλικάντε από τον ΣΕΒΕ (Σύνδεσµο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος) που είναι και ο δικαιούχος του σήµατος και η κατοχύρωσή του αποσκοπεί στη χρήση του ως ενός εργαλείου για την περιφερειακή ανάπτυξη, την εδραίωση της εµπιστοσύνης των καταναλωτών στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχονται µε αυτό και τη δηµιουργία προστιθέµενης αξίας στα µακεδονικά προϊόντα. Εξάλλου, σκοπός του συγκεκριµένου εµπορικού σήµατος είναι να αξιοποιηθεί από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις Περιφέρειες της Μακεδονίας και της Θράκης και να αποτελέσει έναν σηµαντικό µοχλό περαιτέρω ανάπτυξης της εν λόγω γεωγραφικής περιοχής, καθιστώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των µελών της δικαιούχου οργάνωσης ευρέως γνωστά στις ευρωπαϊκές και εν γένει ξένες αγορές.

Κύριο µέληµα της προώθησης του Μακεδονικού Σήµατος είναι να συνδέσει και στη συνείδηση των καταναλωτών στις συγκεκριµένες αγορές τη Μακεδονία µε την Ελλάδα, ούτως ώστε να ανακόψει την πρακτική σε προϊόντα, κυρίως τρόφιµα όπως η ελιά, το ελαιόλαδο, το κρασί και άλλα, που προέρχονται από τα Σκόπια να πλασάρονται στον διεθνή εµπορικό κόσµο ως τα αυθεντικά αγαθά της µακεδονικής γης. Παρά την κατοχύρωση του συλλογικού σήµατος ήδη από το 2021 χρησιµοποιείται από σχεδόν 100 επιχειρήσεις της Μακεδονίας, ενώ ακόµη περίπου 400 βρίσκονται σε διαδικασία ενηµέρωσης-επικοινωνίας σχετικά µε τα απαιτούµενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της άδειας χρήσης του. Αξίζει να σηµειωθεί ότι το συλλογικό σήµα ΣΕΒΕ «Macedonia The GReat» µπορεί να χρησιµοποιείται από όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες των οποίων προέρχονται από τη γεωγραφική Περιφέρεια της Μακεδονίας και είναι ή θα γίνουν µέλη του ΣΕΒΕ.

Τι δήλωσε στην Απογευματινή της Κυριακής ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Συµεών ∆ιαµαντίδης, µίλησε στην «Κυριακάτικη Α» και εξήγησε ότι το Μακεδονικό Σήµα δηµιουργήθηκε µε στόχο να προστατέψει τα ελληνικά προϊόντα που παράγονται και τις υπηρεσίες που παρέχονται στη Μακεδονία, και να αναδείξει µέσα από την αυθεντικότητα, τη γνησιότητα και την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών των µελών του ΣΕΒΕ την ιστορία και την κληρονοµιά του τόπου. «Αυτό που θέλουµε είναι να συµµετέχουµε σε περισσότερες εκθέσεις του εξωτερικού µε το Μακεδονικό Σήµα, ώστε και οι διοργανωτές του εξωτερικού να καταλάβουν ότι ένα µακεδονικό σήµα σηµαίνει ελληνική Μακεδονία, ελληνικά προϊόντα, µε όλες τις προδιαγραφές της Ε.Ε.», τονίζει στην «Κυριακάτικη Α» ο κ. ∆ιαµαντίδης.

*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής