«Από τις μετρήσεις που γίνονται φαίνεται ότι κάθε χρόνο χειροτερεύουμε, έχουμε 15 με 16% χειροτέρευση της μέσης ταχύτητας κυκλοφορίας τα τελευταία τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο ’27-’28 θα έχουν παραλύσει τα πάντα στην Αθήνα αν δεν κάνουμε κάτι», δήλωσε, αναφορικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ο καθηγητής του ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος, Γιώργος Γιαννής, μιλώντας στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη.

Στην Ελλάδα έχουμε 11 εκατομμύρια συγκοινωνιολόγους ο καθένας έχει άποψη, οι υπηρεσίες δεν μπορούν να συντονιστούν μεταξύ τους. Δεν υπάρχει ένας συγκοινωνιολόγος στην Τροχαία, δεν υπάρχουν συγκοινωνιολόγοι στους δήμους και στις Περιφέρειες. Στα υπουργεία πετάνε το μπαλάκι των αρμοδιοτήτων από την Περιφέρεια στους δήμους, στον ΟΑΣΑ, στην Τροχαία και τελικώς δεν γίνεται κάτι. Η έλλειψη συντονισμού συνεχίζεται κάθε χρόνο και έτσι χειροτερεύει και η συνολική κατάσταση», εξήγησε ο κ Γιαννής.

Γιώργος Γιαννής για το νέο όριο ταχύτητας στον ΚΟΚ

Το νέο όριο των 30 χλμ που έχει προταθεί στον νέο ΚΟΚ από την κυβέρνηση είναι πάρα πολύ σωστό γιατί το μέτρο των 30 χλμ δεν απευθύνεται στους οδηγούς των ΙΧ απευθύνεται κυρίως στο να σώσουμε τις ζωές αυτών που είναι έξω από τα οχήματα, των πεζών και των μοτοσικλετιστών.

Για τις κάμερες

«Οι 3.000 κάμερες μπορούν να μπουν σε όλα τα κρίσιμα σημεία ειδικά αν συμβουλευτεί η Τροχαία τους συγκοινωνιολόγους μπορεί να έχουν ένα πλήρη έλεγχο. Αυτές οι κάμερες που θα ελέγχουν και την λεωφορειολωρίδα και την ταχύτητα και το κράνος, θα στέλνουν αυτόματα ψηφιακή κλήση στον παραβάτη και δεν θα περνάει μέσα από την γραφειοκρατία της Τροχαίας, χωρίς ανθρώπινο χέρι, με αποτέλεσμα να μπαίνουν αρκετές κλήσεις. Ο νέος ΚΟΚ έχει χαμηλά πρόστιμα σε μια σειρά από κλήσεις έτσι ώστε να μπαίνουν αρκετές, να γίνει αντιληπτή η αστυνόμευση και να αλλάξει η συμπεριφορά και να αλλάξει η κατάσταση στην Αθήνα και από άποψη ασφάλειας και από άποψη συμφόρησης», τόνισε.

Και πρόσθεσε: «Η Τροχαία δεν μπορεί να διεκπεραιώσει τόσο μεγάλο αριθμό κλήσεων με το χειρωνακτικό τρόπο, πρέπει να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία. Υπάρχουν 10 καινούργιες κάμερες που έχει βάλει ο ΟΑΣΑ οι οποίες λειτούργησαν πάρα πολύ καλά για έναν μήνα, τον Νοέμβριο, αυξήθηκε κατά 50% η μέση ταχύτητα των λεωφορείων και μετά από ένα μήνα μαζεύτηκαν τόσες κλήσεις που είπε η Τροχαία «δεν μπορώ να τις στέλνω» και σταμάτησε η αστυνόμευση».

Τέλος ο Γιώργος Γιαννής υπογράμμισε ότι «μόνο το 15% των οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες είναι λεωφορεία τα υπόλοιπα είναι μηχανάκια, ΙΧ, ταξί καθώς και σταθμευμένα οχήματα».