Σε περίπου δύο εβδομάδες (15 Φεβρουαρίου) αναμένεται να είναι έτοιμο το πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο πιστεύεται ότι θα ρίξει φως στις μέχρι σήμερα σκοτεινές στιγμές, όταν, μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, ένα φονικό πύρινο μανιτάρι τύλιξε τα πρώτα βαγόνια του Intercity 62.

Το πόρισμα, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, θα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η πυρκαγιά δεν προκλήθηκε από ανάφλεξη των ελαίων σιλικόνης που βρίσκονταν στις μηχανές των τρένων, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται η ακριβής αιτία της έκρηξης.


Τραγωδία στα Τέμπη: Στις 15 Φεβρουαρίου το κρίσιμο πόρισμα του ΕΜΠ - 4 τόνους καύσιμης ύλης "βλέπει" τεχνικός σύμβουλος

Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο οικογενειών των θυμάτων, Κώστα Λακαφώση, δεν περισυνελέγησαν σωστά, ούτε ως προς τον τρόπο ούτε ως προς τον χρόνο, δείγματα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Μάλιστα, ο ειδικός εμπειρογνώμονας δήλωσε ότι η εμπορική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στη σύγκρουση μετέφερε 3 με 4 τόνους άγνωστης καύσιμης ύλης, η οποία αποτέλεσε την αιτία της ανάφλεξης μετά τη σύγκρουση των τρένων.

Τα κρίσιμα ερωτήματα, σύμφωνα με το Mega, που έχει θέσει ο εφέτης-ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης στον καθηγητή της Σχολής Χημικών-Μηχανικών του Πολυτεχνείου Δημήτρη Καρώνη αφορούν και τον εντοπισμό (που επιβεβαιώθηκε από το Γενικό Χημείο του Κράτους) ξυλολίου σε δείγματα χώματος από την περιοχή του δυστυχήματος. Αν δηλαδή, δικαιολογούνται τα ευρήματα από τη σύσταση των υλικών των δειγμάτων, από τα φορολογικά και λοιπά στοιχεία-έγγραφα φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας, από τα υλικά κατασκευής των συγκρουσθεισών επιβαταμαξών, φορταμαξών και ηλεκτραμαξών (αφορά καμένες επενδύσεις των βαγονιών) ή από τη σύσταση του ελαίου (σιλικόνης) ψύξης των μετασχηματιστών (Μ/Σ) των ηλεκτραμαξών των συγκρουσθεισών αμαξοστοιχιών.

Πέμπτο ερώτημα είναι σε τι κατά τη γνώμη του καθηγητή οφείλεται το φαινόμενο «πύρινης σφαίρας» («fireball») και με ποιο μηχανισμό εκδηλώθηκε, και εάν είναι δυνατή η καύση του ελαίου σιλικόνης και υπό ποιες συνθήκες. Στα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται επίσης να παρουσιαστεί κι ένα δεύτερο πόρισμα, αυτό του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), στο οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περιλαμβάνονται σοβαρές συστάσεις ασφαλείας προς τον ΟΣΕ, τη Hellenic Train, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή