«Ο Σύλλογος Συγκοινωνιολόγων έχει χτυπήσει τα καμπανάκια εδώ και δεκαετίες, τώρα είναι το τρίτο καμπανάκι από το 2004 και μετά. Η Λεωφόρος Κηφισού το 2018 είχε 3,5 εκατομμύρια χαμένες ώρες λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης, για το 2024 η εκτίμηση είναι 6,5 εκατομμύρια χαμένες ώρες, το οποίο αντιστοιχεί σε ζημιά ύψους €80 με €90 εκατομμύρια ετησίως για την εθνική οικονομία», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος, μιλώντας για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη.

Θανάσης Τσιάνος για το μετρό

Αρχικά, όσον αφορά το μετρό, ο κ. Τσιάνος ανέφερε: «Το μετρό αυτή τη στιγμή έχει έναν σχεδιασμό με μια συχνότητα 4 λεπτά, αυτό μπορεί να μεταφέρει 15.000 επιβάτες, αν η συχνότητα πάει στα 3 λεπτά, οι επιβάτες που μπορεί να μεταφέρει σε μια ώρα αιχμής είναι 20.000. Ουσιαστικά μια γραμμή μετρό μπορεί να εξυπηρετήσει 4 αστικές λεωφόρους, δηλαδή μπορεί να εξυπηρετήσει την ώρα αιχμής όσο τέσσερις λεωφόροι Κηφισίας. Επίσης αν η συχνότητα των γραμμών του μετρό 1, 2 και 3 πάει στα 3 λεπτά, είναι σαν να έχουμε δημιουργήσει μια νέα λεωφόρο 110 χλμ.».

Και πρόσθεσε: «Η πρότασή μας όσον αφορά το μετρό είναι πρώτον συντήρηση, αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου, μικρότερες συχνότητες, πράσινο κύμα για το τραμ, αύξηση της ελκυστικότητας, σταθμοί μετεπιβίβασης με ΙΧ, καλύτερη σύνδεση με αστική συγκοινωνία».

Για το μέτρο του Δακτυλίου

Στη συνέχεια, αναφορικά με το μέτρο του δακτυλίου, εξήγησε: «Ο Δακτύλιος είναι ένα παρωχημένο μέτρο και δεν αστυνομεύεται κιόλας. Όλες οι χώρες στην Ευρώπη έχουν προχωρήσει σε έναν πράσινο δακτύλιο με κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, συνήθως τα οχήματα έχουν ένα περιβαλλοντικό σήμα που με βάση αυτό καθορίζεται αν θα μπαίνουν και τι ώρες θα μπαίνουν στον Δακτύλιο».

Για τις μηχανικές βλάβες στην Αττική οδό

Τέλος, αναφέρθηκε στις μηχανικές βλάβες στην Αττική οδό, επισημαίνοντας: «Οι μηχανικές βλάβες μόνο στην Αττική οδό είναι γύρω στις 13.000, αντιστοιχεί σε ένα όχημα ανά 7.500 διελεύσεις, επίσης αντιστοιχεί σε 36 συμβάντα με μηχανική βλάβη ανά ημέρα στην Αττική οδό. Μέσα σε αυτό δεν περιλαμβάνονται συμβάντα λόγω πυρκαγιάς, ελαστικών και τροχαίων ατυχημάτων, άρα έχει να κάνει και με την παλαιότητα του στόλου. Στα επιβατικά είμαστε στα 17,3 έτη μέσο όρο και στα φορτηγά είμαστε στα 23 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι στα 13,9 έτη».