Τέμπη: Το δικαστήριο επιδίκασε αποζημίωση ύψους 800.000 ευρώ στα μέλη της οικογένειας του ελεγκτή
Ευθύνες αναγνωρίζονται και στον ΟΣΕ
Το δικαστήριο επιδίκασε το ποσό στα μέλη της οικογένειας του ελεγκτή αναγνωρίζοντας την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την απώλεια του θύματος
Η πρώτη απόφαση για την καταβολή αγωγής αποζημίωσης σε οικογένεια θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας.
Το δικαστήριο επιδίκασε αποζημίωση συνολικού ύψους 800.000 ευρώ επιδίκασε στα μέλη της οικογένειας του ελεγκτή, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Το δικαστήριο επιδίκασε αυτό το ποσό στα μέλη της οικογένειας του ελεγκτή αναγνωρίζοντας την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την απώλεια του θύματος αναγνωριζόταν την ευθύνη αλληλεγγύως και εις ολόκληρον τόσο για την ΟΣΕ όσο και για την Hellenic train.
Τέμπη: H απόφαση που εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας
Συγκεκριμένα στην απόφαση υπ αριθμόν 966/2024 αναφέρεται μεταξύ άλλων πως «η Hellenic Train παρέλειψε να εξασφαλίσει ότι βρισκόταν σε πλήρη και συνεχή λειτουργία και χρήση από τους υπαλλήλους της, κατά την κίνηση των αμαξοστοιχιών που μισθώνει χρησιμοποιεί για τις ανάγκες της, το ουσιώδες σύστημα επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών, μηχανοδηγών και ρυθμιστών κυκλοφορίας, το οποίο άπτεται της ασφαλούς κυκλοφορίας επί του δικτύου της δεύτερης εναγομένης ΟΣΕ Α.Ε., που είναι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής».
Ευθύνες αναγνωρίζονται και στον ΟΣΕ καθώς όπως επισημαίνεται στο σκεπτικό της απόφασης «παρέλειψε να αποδώσει σε λειτουργία και χρήση το σιδηροδρομικό δίκτυο και στο διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής τα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας και ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η λειτουργία και χρήση των οποίων θα απέτρεπε κατά τρόπο βέβαιο την επέλευση του επίδικου δυστυχήματος. Από όλα τα παραπάνω αποδείχτηκε ότι στην επέλευση του επίδικου δυστυχήματος συνετέλεσε πταίσμα, ήτοι βαριά συγκλίνουσα αμέλεια, των οργάνων του ΟΣΕ και της Hellenic train».
Το δικαστήριο αναγνωρίζει επίσης και συγκλίνουσα αμέλεια του σταθμάρχη Λάρισας και του μηχανοδηγού (υπαλλήλων των δύο εταιριών), αφού τους καταλογίζει «πως δεν κατέβαλε την επιμέλεια που όφειλαν και μπορούσαν, αλλά είναι ίδια σαν κατά παράβαση των διατάξεων του γενικού κανονισμού κινήσεις του ΟΣΕ. Οι ενέργειες και παραλείψεις του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας προκάλεσαν την με τοπική σύγκρουση των αμαξοστοιχιών με αυτά τα αποτελέσματα».