Τραγωδία στα Τέμπη: Στο μικροσκόπιο μπαίνουν και οι μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών
Το ενδεχόμενο συμβολής τους στην πρόκληση φωτιάς
Οι αποκαλύψεις γύρω από τα αίτια της σύγκρουσης, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, δείχνουν να μην έχουν τελειωμό
![tempi_video_anazitisi](https://s.parapolitika.gr/images/1130x667/jpg/files/2023-03-01/tempi_video_anazitisi.jpg)
Σχεδόν δύο χρόνια έχουν περάσει από εκείνο το μαύρο ξημέρωμα που η χώρα ξύπνησε με την είδηση της χειρότερης σιδηροδρομικής τραγωδίας που είχε «γραφτεί» ποτέ σε ελληνικό έδαφος. Έκτοτε οι αποκαλύψεις γύρω από τα αίτια της σύγκρουσης, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, δείχνουν να μην έχουν τελειωμό.
Το σίγουρο είναι ότι τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 γκρεμίστηκε μέσα στη συνείδηση των Ελλήνων (χωρίς να έχει αποκατασταθεί μέχρι σήμερα) το «αφήγημα» ότι οι μετακινήσεις με τον σιδηρόδρομο είναι οι πλέον ασφαλείς. Φαίνεται όμως, τουλάχιστον σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», που βάζει στο μικροσκόπιο των Αρχών ακόμα και τις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, ότι το θέμα της ασφάλειας των τρένων αφορά τελικά ολόκληρη την Ευρώπη, αφού 5.000 πανομοιότυπες μηχανές κινούνται σε ράγες πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, ενώ σε ανύποπτο χρόνο -προγενέστερο του δυστυχήματος- οι κατασκευάστριες εταιρείες είχαν απορρίψει τέτοιες αιτιάσεις.
Αίσθηση πάντως προκαλεί και η αναφορά της εφημερίδας ότι τα δύο τρένα χτυπήθηκαν από 25.000 βολτ ηλεκτρικής ενέργειας, επειδή δεν έπεσε η ασφάλεια στον κοντινότερο υποσταθμό της ΔΕΗ, κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει σε περίπτωση βραχυκυκλώματος μετά τη σύγκρουση. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών διαθέτουν μπαταρίες με συσσωρευτές (δύο κιβώτια ανά αμαξοστοιχία δίπλα στον μετασχηματιστή), με 66 λίτρα υδροξειδίου του καλίου και του λιθίου, που αν υπερθερμανθούν παράγουν εκρηκτικό και εύφλεκτο αέριο. Επίσης, υπάρχουν δεξαμενές πεπιεσμένου αέρα συνολικής χωρητικότητας 1.600 λίτρων, ο οποίος, όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, σε περίπτωση έκρηξης λειτουργεί σαν αεροζόλ, διασπείροντας τη φωτιά.
Ωστόσο, στα συντρίμμια δεν φαίνεται αν αποκολλήθηκαν τα κιβώτια ταχυτήτων ούτε βρέθηκαν οι δεξαμενές ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Στο μεταξύ, φωτογραφία-ντοκουμέντο στην οποία φαίνεται άθικτος κατά τη διάρκεια της φωτιάς ο μετασχηματιστής του Intercity 62, που περιέχει τα έλαια σιλικόνης, δημοσίευσε χθες η εφημερίδα «Real News». Σύμφωνα με ειδικούς που επεξεργάστηκαν την εικόνα με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, οι εκρήξεις μετά τη σύγκρουση των τρένων προκλήθηκαν όχι από έλαια σιλικόνης αλλά από πτητικούς υδρογονάνθρακες, βάσει της μορφής της πυρόσφαιρας, άρα από κάποιο αδήλωτο εύφλεκτο φορτίο.
Το σίγουρο είναι ότι τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 γκρεμίστηκε μέσα στη συνείδηση των Ελλήνων (χωρίς να έχει αποκατασταθεί μέχρι σήμερα) το «αφήγημα» ότι οι μετακινήσεις με τον σιδηρόδρομο είναι οι πλέον ασφαλείς. Φαίνεται όμως, τουλάχιστον σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», που βάζει στο μικροσκόπιο των Αρχών ακόμα και τις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, ότι το θέμα της ασφάλειας των τρένων αφορά τελικά ολόκληρη την Ευρώπη, αφού 5.000 πανομοιότυπες μηχανές κινούνται σε ράγες πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, ενώ σε ανύποπτο χρόνο -προγενέστερο του δυστυχήματος- οι κατασκευάστριες εταιρείες είχαν απορρίψει τέτοιες αιτιάσεις.
Τραγωδία στα Τέμπη: Στο μικροσκόπιο μπαίνουν και οι μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, την περασμένη εβδομάδα ο εισαγγελέας Εφετών διαβίβασε στο ΕΜΠ έκθεση που είχε παραγγείλει τον Ιούλιο του 2023 η μητρική εταιρεία της Hellenic Train (Ferrovie dello Stato Italiane) στον Βέλγο Ιβ Κάρτον, ο οποίος θεωρείται αυθεντία στα σιδηροδρομικά ατυχήματα υψηλών ταχυτήτων και εξέτασε τυχόν συμβολή των μηχανών στην πρόκληση της μεγάλης φωτιάς.Αίσθηση πάντως προκαλεί και η αναφορά της εφημερίδας ότι τα δύο τρένα χτυπήθηκαν από 25.000 βολτ ηλεκτρικής ενέργειας, επειδή δεν έπεσε η ασφάλεια στον κοντινότερο υποσταθμό της ΔΕΗ, κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει σε περίπτωση βραχυκυκλώματος μετά τη σύγκρουση. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών διαθέτουν μπαταρίες με συσσωρευτές (δύο κιβώτια ανά αμαξοστοιχία δίπλα στον μετασχηματιστή), με 66 λίτρα υδροξειδίου του καλίου και του λιθίου, που αν υπερθερμανθούν παράγουν εκρηκτικό και εύφλεκτο αέριο. Επίσης, υπάρχουν δεξαμενές πεπιεσμένου αέρα συνολικής χωρητικότητας 1.600 λίτρων, ο οποίος, όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, σε περίπτωση έκρηξης λειτουργεί σαν αεροζόλ, διασπείροντας τη φωτιά.
Ωστόσο, στα συντρίμμια δεν φαίνεται αν αποκολλήθηκαν τα κιβώτια ταχυτήτων ούτε βρέθηκαν οι δεξαμενές ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Στο μεταξύ, φωτογραφία-ντοκουμέντο στην οποία φαίνεται άθικτος κατά τη διάρκεια της φωτιάς ο μετασχηματιστής του Intercity 62, που περιέχει τα έλαια σιλικόνης, δημοσίευσε χθες η εφημερίδα «Real News». Σύμφωνα με ειδικούς που επεξεργάστηκαν την εικόνα με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, οι εκρήξεις μετά τη σύγκρουση των τρένων προκλήθηκαν όχι από έλαια σιλικόνης αλλά από πτητικούς υδρογονάνθρακες, βάσει της μορφής της πυρόσφαιρας, άρα από κάποιο αδήλωτο εύφλεκτο φορτίο.