Τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ανάκριση για την εθνική τραγωδία των Τεμπών και να παραδοθεί στη συνέχεια στον εισαγγελέα ο οποίος θα συντάξει τα κατηγορητήρια και θα προσδιοριστεί η δίκη.

*Διαβάστε ακόμα: Φλωρίδης: Πέντε ψέματα για τα Τέμπη που κατέρρευσαν - "Τίποτα δεν εξαφανίστηκε", τα μηνύματα του υπουργού Δικαιοσύνης στα περί "συγκάλυψης"



Τέμπη: Τι είπε ο Γιώργος Φλωρίδης για τις κατηγορίες περί συγκάλυψης

Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε χθες ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, αναφερόμενος στα 250 αιτήματα των συγγενών των θυμάτων που έγιναν δεκτά από τον εφέτη ανακριτή, και είπε ότι από αυτά «εμπλουτίστηκε η δικογραφία και η ανάκριση σαφώς βοηθήθηκε».

«Από αυτήν την εθνική τραγωδία ο κόσμος περιμένει δύο αποτελέσματα: να αποδοθούν ευθύνες και να μπορέσει η πολιτεία να δει τα κενά που υπήρχαν και οδήγησαν στην τραγωδία και να τα λύσει έτσι ώστε να καταστήσει τον σιδηρόδρομο ασφαλή», τόνισε ο υπουργός μιλώντας στο protothema.gr και συμπλήρωσε: «Η κυβέρνηση κατηγορείται ότι επιχείρησε να συγκαλύψει τη μεταφορά παράνομου φορτίου, για να καλύψει κάποιον άνθρωπο, παντελώς άγνωστο, έναν λαθρέμπορο… Όλα αυτά ξεκίνησαν από τους 25 τόνους, τελικά κατέληξαν να αναζητούν 3,5 τόνους σε μια δεξαμενή στα ανοιχτά βαγόνια και όλοι έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι, αν μιλάμε για μια δεξαμενή 3,5 τόνων, η αξία της είναι 3.000. Άρα η κυβέρνηση κατηγορείται ότι επιχείρησε να καλύψει έναν τύπο ο οποίος αγόρασε τρία χιλιάρικα ένα προϊόν. Αν υπάρχει λογικός άνθρωπος στην Ελλάδα που το πιστεύει αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός και πρόσθεσε: «Υπάρχει συγκάλυψη; Όχι, υπάρχει ακριβώς το αντίθετο».



Η νέα έκθεση για τα Τέμπη και τα διαφορετικά κατάλοιπα από δύο διαφορετικά καύσιμα

Στο μεταξύ, με νέα έκθεσή του, ο πραγματογνώμονας σε θέματα πυρκαγιών και τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης, επιμένει ότι ο θάνατος πολλών από τους διασωθέντες από τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων την 28η Φεβρουαρίου 2023 οφείλεται σε εύφλεκτα καύσιμα με δυνατότητα «αυτόνομης διατήρησης της καύσης», γεγονός που δεν μπορεί να εξηγηθεί από το «δηλωμένο φορτίο» των τρένων. Η νέα έκθεση που κατατέθηκε στον ανακριτή -μαζί με τα δύο βίντεο από τον σταθμό του Ευαγγελισμού πάνω στα οποία οι εμπειρογνώμονες προσάρμοσαν τα δύο ηχητικά που έχουν ήδη στην κατοχή τους από αυτόματες κλήσεις κινητών των θυμάτων του δυστυχήματος αμφισβητεί την έκθεση των δύο διορισμένων δικαστικών πραγματογνωμόνων για τα νέα βίντεο της Interstar Security.

Σε αυτήν, οι δύο τελευταίοι, δρ. Απόστολος Βασιλάκος και Σταύρος Μπατζόπουλος, ανέφεραν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία εμφανίζεται «έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου», χωρίς να «διακρίνεται» οποιοδήποτε άλλο φορτίο.

Την ίδια ώρα, σε δύο διαφορετικά κατάλοιπα από δύο διαφορετικά καύσιμα θα αναφέρεται η έκθεση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), όσον αφορά την έκρηξη και την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε μετά τη μετωπική σύγκρουση της εμπορικής με την επιβατική αμαξοστοιχία, εξαιτίας της οποίας επιβάτες που σώθηκαν από τη μετωπική βρήκαν φρικιαστικό θάνατο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Realnews», το πρώτο κατάλοιπο είναι το έλαιο σιλικόνης και το δεύτερο κατάλοιπο-καύσιμο είναι πτητικός υδρογονάνθρακας. Μάλιστα, αναμένεται να επισημανθεί ότι αυτά τα ίχνη είναι συμβατά με τον εντοπισμό του ξυλολίου σε τρία δείγματα εδάφους που ελήφθησαν από τον χώρο του δυστυχήματος.