Στην αποκάλυψη ότι το µυστικό της έκρηξης που ακολούθησε τη σφοδρή σύγκρουση των δύο αµαξοστοιχιών στα Τέµπη βρίσκεται στη δεύτερη µηχανή του εµπορικού τρένου προχώρησε ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισµού ∆ιερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδροµικών Ατυχηµάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ), Χρήστος Παπαδηµητρίου.

Σύµφωνα µε ρεπορτάζ της εφηµερίδας «Τα Νέα», «το µυστικό της φονικής έκρηξης -όπως δείχνουν πολλοί εµπειρογνώµονες- µπορεί να κρύβεται στο “άδειο” κόκπιτ στην πίσω πλευρά της δεύτερης µηχανής του εµπορικού τρένου! Αυτό, σύµφωνα µε το πόρισµα που παρουσιάστηκε την Πέµπτη, έχει εξαφανιστεί από τον χώρο του δυστυχήµατος. Φέρεται να έχει διαλυθεί και αποτεφρωθεί από τη σύγκρουση και κυρίως την ανάφλεξή του, κάτι ωστόσο που δεν δικαιολογείται από τη θέση του στο εµπορικό τρένο και από τη µεταγενέστερη πορεία της φωτιάς». Όπως προστίθεται, πρόκειται «για τµήµα της µηχανής που πιθανόν να είναι αυτή που “χάλασε” περιέργως στη Θεσσαλονίκη λίγο πριν από την αναχώρηση, ενώ ακολούθησαν -όπως αναδεικνύεται από τη δικογραφία- και αντιφατικές αναφορές και καταγραφές για τον έλεγχό της στον εµπορευµατικό σταθµό». «Ξεκινήσαµε την έρευνα χωρίς βίντεο φόρτωσης της εµπορικής αµαξοστοιχίας», δήλωσε στο ΕΡΤΝEWS o Χρήστος Παπαδηµητρίου, πρόεδρος του ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ, ενώ τόνισε ότι «δεν γνωρίζουµε πόσοι πέθαναν από τη φωτιά».


Τέμπη - Παπαδηµητρίου από τον ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ: "Μέσω προσοµοίωσης καταλήξαµε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού"

Ερωτηθείς πού µπορεί ενδεχοµένως να είχε τοποθετηθεί η άγνωστη εύφλεκτη ουσία, ο κ. Παπαδηµητρίου δήλωσε ότι «θα έπρεπε να είναι µεταξύ της δεύτερης µηχανής και της πρώτης ανοιχτής φορτάµαξας που είχε τις ατσάλινες πλάκες». Αναφορικά µε την παρουσία άγνωστης καύσιµης ύλης που προκάλεσε την πυρόµπαλα απάντησε: «∆εν βρέθηκαν υπολείµµατα. Τυχόν ίχνη εξαφανίστηκαν λόγω των υψηλών θερµοκρασιών», σηµειώνοντας ότι «µέσω προσοµοίωσης καταλήξαµε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού».

Παράλληλα, έκανε λόγο για ένα «αλαλούµ» που επικράτησε στο σηµείο της σιδηροδροµικής τραγωδίας: «Τις πρώτες στιγµές δεν υπήρχαν πρωτόκολλα, επικρατούσε αλαλούµ µεταξύ Πυροσβεστικής και Αστυνοµίας. Το πρώτο µέληµα ήταν να σωθούν οι άνθρωποι», είπε σηµειώνοντας χαρακτηριστικά: «∆ύο τρεις µέρες µετά το δυστύχηµα δεν ήµασταν σίγουροι πόσοι ήταν πάνω στο τρένο».


Οι αντιφάσεις του Παπαδημητρίου για τη σύµβαση 717

Στο µεταξύ, αναφορικά µε τη διαβόητη σύµβαση 717, που δεν υλοποιήθηκε ποτέ, µε αποτέλεσµα να διογκώνονται οι παθογένειες στον ελληνικό σιδηρόδροµο, ο πρόεδρος του ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδηµητρίου, υπέπεσε σε αντιφάσεις. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του πορίσµατος του ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ για τα Τέµπη, είπε πως όσοι καθυστέρησαν την υλοποίηση της σύµβασης 717 «έχουν συµβάλει αποφασιστικά στο να σκοτωθούν αυτά τα παιδιά».

Όµως, λίγο αργότερα, µιλώντας στο Mega, ουσιαστικά ανασκεύασε τις δηλώσεις του: «Η σύµβαση 717, όντως, θα δηµιουργούσε πρόσθετες δικλίδες ασφαλείας (…) ∆εν µπορώ να πω όµως ότι, εάν είχε γίνει η 717, δεν θα είχε γίνει το ατύχηµα», εκτίµησε ο κ. Παπαδηµητρίου.