«Φουντώνει» το μυστήριο γύρω από την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με το Intercity στα Τέμπη και είχε ως αποτέλεσμα των τραγικό θάνατο 57 ανθρώπων. Μάλιστα ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train Νίκος Κουτσιούκης μιλώντας, το πρωί της Κυριακής στο Open TV, ξεκαθάρισε πως είναι αδύνατον να αποθηκεύτηκαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού στο πίσω μέρος του δεύτερου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας.


Θέλουμε να βγουν όλα στο φως

«Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train είμαστε μακριά από κόμματα και κυβερνήσεις. Αποζητούμε ό,τι και οι οικογένειες των 57 θυμάτων, αλλά και η δική μας οικογένεια, γιατί θρηνούμε 11 συναδέλφους. Εμείς θέλουμε να βγουν όλα στο φως. Απαιτούμε δικαιοσύνη για το τραγικό δυστύχημα και επιτέλους η Ελλάδα να αποκτήσει σιδηροδρομικό δίκτυο εφάμιλλο των ευρωπαϊκών χωρών, πράγμα που ζητάμε εδώ και 30 χρόνια. Είναι ντροπή εν έτει 2025 να μην έχουμε τον σιδηρόδρομο που πρέπει, μετά από τόσα δισεκατομμύρια που υποτίθεται πως επενδύθηκαν για αυτό το δίκτυο», ανέφερε αρχικά.

«Τα τρένα κινούνται με ασφάλεια με δύο τρόπους: πρώτον, να υπάρχει ο απαραίτητο προσωπικό και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναφέρει στο πόρισμα πως υπήρχε μισός εργαζόμενος το 2023 στον σιδηρόδρομο, σε αντιστοιχία με τους δύο που υφίστανται στα ευρωπαϊκά κράτη. Και δεύτερον, να τηρείται πιστά ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας» συμπλήρωσε ο κ. Κουτσιούκης.

«Επειδή όμως τα λάθη είναι ανθρώπινα και μπορούν να συμβούν, τα μέτρα ασφαλείας που τοποθετήθηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών, επί υπουργίας Γεραπετρίτη, είναι αυτά που αποσοβούν το ανθρώπινο λάθος. Γι’ αυτό οι απεργιακές κινητοποιήσεις που κάνουμε ως εργαζόμενοι αφορούν την ασφάλεια των επιβατών και των δικών μας ζωών» συνέχισε.

«Μετά λοιπόν από το δυστύχημα, τοποθετήθηκαν με fast-track διαδικασίες τα συστήματα που απαιτούνται για να αποτρέπονται τα ανθρώπινα λάθη και σε 90 χλμ γραμμής, μετά την καταστροφική πλημμύρα του Daniel, αυτά έχουν καταστραφεί. Επίσης έγιναν και 500 προσλήψεις με τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, σταθμαρχών και κλειδούχων, οι οποίοι ενίσχυσαν το προσωπικό που ήταν πολύ λίγο» υποστήριξε ακόμη.


Αντιδράσεις για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Στη συνέχεια ο κ. Κουτσιούκης αναφέρθηκε και σε όσα υποστηρίζει το πόρισμα στην σελίδα 40, για την ύπαρξη άγνωστου εύφλεκτου υλικού στο πίσω μέρος του δεύτερου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη. Όπως είπε «ούτε μία στο εκατομμύριο δεν υπάρχει η πιθανότητα να χωρούν εκεί 2,5 τόνοι υγρού. Αν αυτό για παράδειγμα είχε αποθηκευτεί σε 125 μπιτόνια των 20 λίτρων, είναι αδύνατον να είχαν τοποθετηθεί σε αυτόν τον θάλαμο και μάλιστα να μη βρέθηκε κανένα ίχνος τους μετά τη σύγκρουση.

Το άγνωστο αυτό υλικό τι απέγινε; Εξαφανίστηκε; Δε βρέθηκε πουθενά στα συντρίμμια, πουθενά στην πλαγιά όπου έχουν βάλει οι συγγενείς των θυμάτων τις φωτογραφίες των παιδιών τους; Δε λαμβάνουμε επίσης καθόλου υπόψιν τι λέει το Γενικό Χημείο του Κράτους, ότι και στις επιβατάμαξες και στις μηχανές, τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τη βαφή και τη συντήρησή τους έχουνε μέσα υγρά. Εγώ δεν μπορώ να απαντήσω τι δημιούργησε την πυρόσφαιρα.»

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d85jrci9q4up)

Πατέρας Ελπίδας Χούπα: Στο «μπάζωμα» έγινε καλή δουλειά

«Δεν βρέθηκαν ίχνη από τις ουσίες γιατί στο μπάζωμα έγινε καλή δουλειά», ανέφερε αρχικά ο πατέρας της Ελπίδας Χούπα, που χάθηκε άδικα στην τραγωδία των Τεμπών. Ο κ. Χούπας ζήτησε να συνομιλήσει στον αέρα του OPEN με τον Νίκο Κιουτσούκη και του απηύθυνε το ερώτημα για το αν είναι σήμερα ασφαλής η μετακίνηση με τρένο στο τμήμα Λάρισα-Πλατύ Ημαθίας και αν ισχύει κανονικά πως υπάρχει σύστημα ασφαλείας σε αυτό το σημείο, με τον πρόεδρο των εργαζομένων της Hellenic Train να απαντά: «Μετά το έγκλημα αυτό που έγινε στα Τέμπη, μέσα σε 5 μήνες έκαναν όσα δεν είχαν γίνει σε 30 χρόνια», προκαλώντας την αντίδραση του Χρήστου Χούπα ο οποίος είπε ότι «δεν θα νιώθω και ευγνωμοσύνη για τους δολοφόνους του παιδιού μου».

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d85k98jnh009)