Με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών να βρίσκονται στο επίκεντρο, μήνας σημαντικών εξελίξεων αναμένεται να είναι ο Μάρτιος και για την ανάκριση που διενεργείται για την υπόθεση στη Λάρισα από τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη.

Ηδη η παράδοση του πορίσματος από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) δρομολόγησε εξελίξεις και οδήγησε τον ανακριτή να διατάξει νέα αυτοψία από στελέχη της Πυροσβεστικής στο Κουλούρι, στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει εύφλεκτο υλικό.


Τέμπη: Εξελίξεις μετά το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Η έρευνα και η εντολή για νέα αυτοψία εστιάζουν στο δεύτερο βαγόνι, μετά το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την εκτίμηση του προέδρου του οργανισμού, Χρήστου Παπαδημητρίου, ότι το εύφλεκτο υλικό θα μπορούσε να είναι τοποθετημένο «μεταξύ της δεύτερης μηχανής και της πρώτης ανοιχτής φορτάμαξας που είχε τις ατσάλινες πλάκες». Σε κάθε περίπτωση, πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θεωρείται ιδιαίτερα ισχυρή πιθανότητα κι αυτό διότι, στην αυτοψία που είχε διεξαχθεί παρουσία και μεταλλουργού του ΕΜΠ, δεν εντοπίστηκαν σημεία καύσης παρά μόνο παραμόρφωση των λαμαρινών. Ιδιαίτερα σημαντικό, σε κάθε περίπτωση, για αυτό το σκέλος της έρευνας εκτιμάται πως θα είναι και το πόρισμα του καθηγητή του ΕΜΠ Δημήτρη Καρώνη, ο οποίος, λόγω των ειδικών γνώσεών του σε έλαια και καύσιμα, ίσως ρίξει φως στις αναπάντητες πτυχές της τραγωδίας.


Έξι βασικά ερωτήματα του ειδικού εφέτη ανακριτή

Ο πραγματογνώμονας έχει οριστεί από τον ειδικό εφέτη ανακριτή, ο οποίος του έχει θέσει έξι βασικά ερωτήματα. Τα περισσότερα από αυτά αφορούν τα ευρήματα των αναλύσεων του Γενικού Χημείου του Κράτους και το εάν αυτά δικαιολογούνται από την ίδια τη σύσταση των υλικών των δειγμάτων που αναλύθηκαν, αλλά και από τη σύσταση και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών των ηλεκτραμαξών των δύο τρένων. Αυτό, ωστόσο, στο οποίο εστιάζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της ανάκρισης αφορά το φαινόμενο της πυρόσφαιρας που εκδηλώθηκε κατά τη σύγκρουση, τον μηχανισμό που οδήγησε στην εκδήλωσή του, αλλά και το εάν είναι δυνατή η καύση του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών και υπό ποιες συνθήκες, ερωτήματα που έχει κληθεί να απαντήσει ο κ. Καρώνης.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η έρευνα με νέες καταθέσεις μαρτύρων και για την υπόθεση του «ξεμπαζώματος» και «μπαζώματος». Ο ανακριτής θα συνεχίσει την έρευνά του παράλληλα με τις εργασίες της προανακριτικής επιτροπής και, σε περίπτωση που εντοπίσει στοιχεία που αφορούν πολιτικά πρόσωπα, θα τα διαβιβάσει στη Βουλή. Επιπλέον, κρίσιμες θεωρούνται και οι απολογίες του διευθυντή σιδηροδρομικών μεταφορών και του γενικού διευθυντή μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών, που αναμένεται να δοθούν στις 21 και 28 Μαρτίου. Κι αυτό καθώς θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διεύρυνση του κατηγορητηρίου και ενδεχομένως να «βάλουν στο κάδρο» πολιτικά πρόσωπα.

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά