Αρχίζουν οι εξετάσεις PISA σε 245 σχολεία - Πρώτη φορά θα αμειφθούν οι εκπαιδευτικοί
Και ο οδικός χάρτης των αλλαγών
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας της PISA παλαιότερων χρόνων, οι Έλληνες μαθητές δεν έχουν τη λογική της έρευνας αλλά της αποστήθισης και είναι ανάγκη να εξοπλιστούν με δεξιότητες της καθημερινής ζωής

Αρχίζουν σήμερα οι εξετάσεις PISA, που θα διενεργηθούν έως τις 11 Απριλίου σε 245 Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια (230 δημόσια και 15 ιδιωτικά σχολεία).
Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική, ενώ ο διαγωνισμός, που αποτελείται από ένα γνωστικό τεστ και ένα ερωτηματολόγιο, θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στο σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών των σχολικών μονάδων.
*Διαβάστε ακόμα: Τι είναι οι εξετάσεις PISA που αρχίζουν αύριο, Δευτέρα στα σχολεία - Οι επιδόσεις της Ελλάδας
Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας ο Αντρέας Σλάιχερ, διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και ιδρυτής του προγράμματος αξιολόγησης μαθητικών επιδόσεων PISA, συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, επισημάνθηκε η ιδιαίτερα θετική επίδραση που έχουν η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στο μάθημα, η αναβάθμιση της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, η απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου στο σχολείο, όπως και οι πρωτοβουλίες για τη διεύρυνση του δικτύου των πρότυπων σχολικών μονάδων.
Παράλληλα, οδικό χάρτη με τις αλλαγές που απαιτούνται στην Εκπαίδευση καταρτίζει το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ. Κλιμάκιο του οργανισμού βρέθηκε σε ελληνικά σχολεία και κατέγραψε μεταξύ άλλων τη διδακτική μέθοδο, την αξιολόγηση και θέματα που αφορούν την διδακτέα ύλη. Σκοπός της όλης διαδικασίας είναι να δοθεί απάντηση στο ερώτημα «τις πταίει» και οι Έλληνες μαθητές «παραδοσιακά» δεν συγκεντρώνουν υψηλές βαθμολογίες στον διαγωνισμό της PISA και κατ’ επέκταση τι πρέπει να αλλάξει ώστε να αποκτήσουν σύγχρονες δεξιότητες και πιο πρακτικές γνώσεις στο μάθημα της Φυσικής, παραδείγματος χάριν, καθώς και τη δυνατότητα αξιοποίησης των γνώσεων και όχι μόνο αποστήθιση των μαθημάτων.
Όπως μας είπε ο εθνικός συντονιστής για την PISA, καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κωνσταντίνος Δημόπουλος, φέτος θα δοθεί αμοιβή, πρώτη φορά, στους εκπαιδευτικούς που θα εμπλακούν με τις εξετάσεις στο πλαίσιο της αναγνώρισης της προσφοράς τους. Επίσης, ενισχύθηκαν ψηφιακά τα σχολεία οι μαθητές των οποίων θα πάρουν μέρος στην έρευνα της PISA με 4.500 laptops και 2.500 ακουστικά, που θα χρησιμοποιηθούν στη διαδικασία και στη συνέχεια θα παραμείνουν στα σχολεία.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα παλαιότερων χρόνων, οι Έλληνες μαθητές δεν έχουν τη λογική της έρευνας αλλά της αποστήθισης, παρουσιάζουν έλλειμμα σε βασικές δεξιότητες, όπως π.χ. να διαβάζουν ένα διάγραμμα, να ερμηνεύσουν ένα καθημερινό φαινόμενο, και γενικότερα είναι ανάγκη να εξοπλιστούν με δεξιότητες της καθημερινής ζωής. Τα γνωστικά πεδία που διερευνώνται στον διαγωνισμό είναι οι Φυσικές Επιστήμες, η Κατανόηση Κειμένου, τα Μαθηματικά και ένα νέο πεδίο, το Μαθαίνοντας για έναν Ψηφιακό Κόσμο.
Εξετάσεις PISA σε 245 σχολεία: Τι αναμένουμε
Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική, ενώ ο διαγωνισμός, που αποτελείται από ένα γνωστικό τεστ και ένα ερωτηματολόγιο, θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στο σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών των σχολικών μονάδων.*Διαβάστε ακόμα: Τι είναι οι εξετάσεις PISA που αρχίζουν αύριο, Δευτέρα στα σχολεία - Οι επιδόσεις της Ελλάδας
Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας ο Αντρέας Σλάιχερ, διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και ιδρυτής του προγράμματος αξιολόγησης μαθητικών επιδόσεων PISA, συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, επισημάνθηκε η ιδιαίτερα θετική επίδραση που έχουν η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στο μάθημα, η αναβάθμιση της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, η απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου στο σχολείο, όπως και οι πρωτοβουλίες για τη διεύρυνση του δικτύου των πρότυπων σχολικών μονάδων.
Και ο οδικός χάρτης των αλλαγών με τον ΟΟΣΑ
Παράλληλα, οδικό χάρτη με τις αλλαγές που απαιτούνται στην Εκπαίδευση καταρτίζει το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ. Κλιμάκιο του οργανισμού βρέθηκε σε ελληνικά σχολεία και κατέγραψε μεταξύ άλλων τη διδακτική μέθοδο, την αξιολόγηση και θέματα που αφορούν την διδακτέα ύλη. Σκοπός της όλης διαδικασίας είναι να δοθεί απάντηση στο ερώτημα «τις πταίει» και οι Έλληνες μαθητές «παραδοσιακά» δεν συγκεντρώνουν υψηλές βαθμολογίες στον διαγωνισμό της PISA και κατ’ επέκταση τι πρέπει να αλλάξει ώστε να αποκτήσουν σύγχρονες δεξιότητες και πιο πρακτικές γνώσεις στο μάθημα της Φυσικής, παραδείγματος χάριν, καθώς και τη δυνατότητα αξιοποίησης των γνώσεων και όχι μόνο αποστήθιση των μαθημάτων.Όπως μας είπε ο εθνικός συντονιστής για την PISA, καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κωνσταντίνος Δημόπουλος, φέτος θα δοθεί αμοιβή, πρώτη φορά, στους εκπαιδευτικούς που θα εμπλακούν με τις εξετάσεις στο πλαίσιο της αναγνώρισης της προσφοράς τους. Επίσης, ενισχύθηκαν ψηφιακά τα σχολεία οι μαθητές των οποίων θα πάρουν μέρος στην έρευνα της PISA με 4.500 laptops και 2.500 ακουστικά, που θα χρησιμοποιηθούν στη διαδικασία και στη συνέχεια θα παραμείνουν στα σχολεία.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα παλαιότερων χρόνων, οι Έλληνες μαθητές δεν έχουν τη λογική της έρευνας αλλά της αποστήθισης, παρουσιάζουν έλλειμμα σε βασικές δεξιότητες, όπως π.χ. να διαβάζουν ένα διάγραμμα, να ερμηνεύσουν ένα καθημερινό φαινόμενο, και γενικότερα είναι ανάγκη να εξοπλιστούν με δεξιότητες της καθημερινής ζωής. Τα γνωστικά πεδία που διερευνώνται στον διαγωνισμό είναι οι Φυσικές Επιστήμες, η Κατανόηση Κειμένου, τα Μαθηματικά και ένα νέο πεδίο, το Μαθαίνοντας για έναν Ψηφιακό Κόσμο.