
Θεσσαλονίκη: Αντιδράσεις στα social media για το γλυπτό "Γυναίκα σε λεωφορείο" - Η απάντηση του καλλιτέχνη
Δείτε βίντεο
Το έργο Τέχνης «Γυναίκα σε λεωφορείο» του γλύπτη Μανώλη Τζομπανάκη που κοσμεί τη Θεσσαλονίκη στο πέταλο της Αριστοτέλους, συμβολίζει τη μάχη της γυναίκας στην καθημερινότητά της
Πλήθος αντιδράσεων προκάλεσε το έργο Τέχνης «Γυναίκα σε λεωφορείο» του γλύπτη Μανώλη Τζομπανάκη που κοσμεί τη Θεσσαλονίκη στο πέταλο της Αριστοτέλους.
Πρόκειται για γλυπτό, συνολικού ύψους 2,75 μέτρων, το οποίο συμβολίζει τη μάχη της γυναίκας στην καθημερινότητά της προκειμένου να μετακινηθεί για τις υποχρεώσεις της.
Ο ίδιος ο γλύπτης αναφέρει ότι εμπνεύστηκε το έργο το 1976 περιμένοντας σε μια στάση λεωφορείου και σχεδίασε τους πολίτες που ανάμεναν να επιβιβαστούν. Μετά, όπως είπε, στο εργαστήριό του συνέχισε το έργο σε μεγαλύτερη κλίμακα, αρχικά σε ξύλο.
Όπως λέει, αργότερα το 2020 επικοινώνησε μαζί του η κ. Σκαλτσά και με τη δωρεά του Κώστα Γλεούδη σχεδίασε το τελικό έργο.
Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν ακόμη δύο έργα του Μανώλη Τζομπανάκη: το ένα στη συμβολή Ερμού και Αγίας Σοφίας με τίτλο «Οι πολίτες που διαβάζουν εφημερίδα» και το δεύτερο στην αρχή της Ανθέων που απεικονίζει ένα περιστέρι έτοιμο να πετάξει.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d8ie6xorrssp)
Το συγκεκριμένο έργο όμως φαίνεται πως προκάλεσε αρνητικές αντιδράσεις, ειδικά στα social media.
Ο Μανώλης Τζομπανάκης, μίλησε στην πρωινή εκπομπή «Buongiorno».
«Μου είχαν προτείνει ξανά να κάνω το έργο αλλά δεν μπορούσα λόγω ενός προβλήματος υγείας της γυναίκας μου. Λίγο αργότερα η γυναίκα μου έφυγε από τη ζωή, και μου το ξαναπρότειναν και είπα το ναι. Αυτό είναι ένα έργο είναι δωρεά και το δούλεψα για 2 χρόνια συνεχώς αλλά είναι μία ιδέα που γεννήθηκε το 1977 και το έχω κάνει σε διάφορες διαστάσεις. Το νόημα του έργου είναι η καθημερινότητα της γυναίκας».
Πρόκειται για γλυπτό, συνολικού ύψους 2,75 μέτρων, το οποίο συμβολίζει τη μάχη της γυναίκας στην καθημερινότητά της προκειμένου να μετακινηθεί για τις υποχρεώσεις της.
Ο ίδιος ο γλύπτης αναφέρει ότι εμπνεύστηκε το έργο το 1976 περιμένοντας σε μια στάση λεωφορείου και σχεδίασε τους πολίτες που ανάμεναν να επιβιβαστούν. Μετά, όπως είπε, στο εργαστήριό του συνέχισε το έργο σε μεγαλύτερη κλίμακα, αρχικά σε ξύλο.
Όπως λέει, αργότερα το 2020 επικοινώνησε μαζί του η κ. Σκαλτσά και με τη δωρεά του Κώστα Γλεούδη σχεδίασε το τελικό έργο.
Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν ακόμη δύο έργα του Μανώλη Τζομπανάκη: το ένα στη συμβολή Ερμού και Αγίας Σοφίας με τίτλο «Οι πολίτες που διαβάζουν εφημερίδα» και το δεύτερο στην αρχή της Ανθέων που απεικονίζει ένα περιστέρι έτοιμο να πετάξει.
Θεσσαλονίκη: Η απάντηση του καλλιτέχνη στις αντιδράσιε για το γλυπτό "Γυναίκα σε λεωφορείο"
Το συγκεκριμένο έργο όμως φαίνεται πως προκάλεσε αρνητικές αντιδράσεις, ειδικά στα social media.Ο Μανώλης Τζομπανάκης, μίλησε στην πρωινή εκπομπή «Buongiorno».
«Μου είχαν προτείνει ξανά να κάνω το έργο αλλά δεν μπορούσα λόγω ενός προβλήματος υγείας της γυναίκας μου. Λίγο αργότερα η γυναίκα μου έφυγε από τη ζωή, και μου το ξαναπρότειναν και είπα το ναι. Αυτό είναι ένα έργο είναι δωρεά και το δούλεψα για 2 χρόνια συνεχώς αλλά είναι μία ιδέα που γεννήθηκε το 1977 και το έχω κάνει σε διάφορες διαστάσεις. Το νόημα του έργου είναι η καθημερινότητα της γυναίκας».