Χωρίς ταξί θα μείνουν αύριο οι δρόμοι της Αττικής, καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) προχωρά τη Μεγάλη Τρίτη, 15 Απριλίου, σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία. Ειδικότερα, το ΣΑΤΑ αποφάσισε 24ωρη προειδοποιητική απεργία για αύριο (15/4) από τις 06:00 π.μ. έως τις 06:00 π.μ. το πρωί της Τετάρτης (16/4) μετά τη δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, στην οποία έκανε λόγο για αποκλεισμό των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες. Παράλληλα, το ΣΑΤΑ ανακοίνωσε συγκέντρωση με τα ταξί στις 09:30 π.μ. στη συμβολή των οδών Σπ. Πάτση και Λεωφ. Αθηνών.

«Το ΣΑΤΑ θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο επικοινωνίας με τον κ. Κυρανάκη, προκειμένου να λυθεί οριστικά και χωρίς «ήξεις – αφίξεις» το θέμα της διέλευσης των έμφορτων Ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας [..] Εάν δεν επιτραπεί η ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ταξί μετά την ψήφιση του νέου ΚΟΚ, οι επαγγελματίες του κλάδου μας που θα διαπράττουν την συγκεκριμένη παράβαση θα κινδυνεύουν με πρόστιμο 200 ευρώ, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για ένα μήνα, συν 5 βαθμούς ποινής στο σύστημα Σ.Ε.Σ.Ο. Η επαλήθευση της παράβασης θα γίνεται με κάμερες που θα τοποθετηθούν στα λεωφορεία. Σημειώνεται δε, ότι αν συμπληρωθούν 25 βαθμοί ποινής σε χρονικό διάστημα δύο ετών, θα κινδυνεύουμε με αφαίρεση της άδειας οδήγησης» επισημαίνει το Συνδικάτο.


*Διαβάστε ακόμα: Θύμιος Λυμπερόπουλος στα Παραπολιτικά 90,1: "Είναι ειλημμένη η απόφαση για την απεργία τη Μεγάλη Τρίτη"



Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ για την 24ωρη προειδοποιητική απεργία

Μετά την σημερινή δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη με την οποία απέκλεισε την διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, το προεδρείο του ΣΑΤΑ συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο. Σε αυτό αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης (Ενωτική Κίνηση Ταξί, Ανεξάρτητη Κίνηση Ραδιοταξί) ενώ ο κ. Δήμος δεν παρέστη λόγω ασθένειας. Η απόφαση που πήρε το Διοικητικό Συμβούλιο είναι 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη 15/04/2025. Το ΣΑΤΑ ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα οποία δεσμεύτηκε ΔΗΜΟΣΙΑ η κυβέρνηση, μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου. Το προεδρείο αδυνατεί να εξηγήσει την στάση των δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης και την αφήνει στην κρίση των συναδέλφων μας.

Σε κάθε περίπτωση, το ΣΑΤΑ θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο επικοινωνίας με τον κ. Κυρανάκη, προκειμένου να λυθεί οριστικά και χωρίς «ήξεις – αφήξεις» το θέμα της
διέλευσης των έμφορτων Ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.



Τι είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης - Οι δηλώσεις του προέδρου του ΣΑΤΑ

Ο πρόεδρος των συνδικαλιστών των ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος, μίλησε στην ΕΡΤ μετά τις δηλώσεις του Κωνσταντίνου Κυρανάκη για τις σκέψεις σχετικά με την κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. «Εγώ πήρα τον διευθυντή του κ. Κυρανάκη να του ζητήσω τον λόγο. Του είπα ότι είπατε μια βόμβα, με παίρνει ανάστατος ο κόσμος και μου λένε θα τα κάνουν γυαλιά-καρφιά» είπε στο ΕΡΤNews ο κ. Λυμπερόπουλος.

Υπενθυμίζεται ότι ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης είχε δηλώσει χθες ότι «αυτό το οποίο επεξεργαζόμαστε είναι ότι εφόσον μιλάμε για λίγα δευτερόλεπτα στάσης για να πάρεις έναν επιβάτη, ο οποίος εκείνη τη στιγμή βρίσκεται στη λεωφορειολωρίδα και άρα δεν παρεμποδίζεται το λεωφορείο, αυτό είναι κάτι που θεωρούμε λογικό. Αναγνωρίζουμε ότι τα ταξί κάνουν συγκοινωνιακό έργο και πρέπει να μπορούν να πλησιάσουν το πεζοδρόμιο, ο επιβάτης που θέλει κάπου να πάει να μπορεί να μπει στο ταξί που περνά».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d93l6c5pf5bl)
Σύμφωνα με τον κ. Λυμπερόπουλο «ενώ ο διευθυντής του κ. Κυρανάκη με είχε διαβεβαιώσει ότι ο ψηφισμένος ΚΟΚ που είχε φτιάξει ο κ. Οικονόμου (ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών) είχε περάσει όλους τους φορείς, είχε περάσει τη διαβούλευση και είχε πάει στον γραμματέα της κυβέρνησης, δεν θα αλλάξει τίποτα, θα μπουν τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ξαφνικά βγαίνει ο κ. Κυρανάκης χωρίς καμία συνάντηση μαζί μας, χωρίς να μας έχει ενημερώσει, και λέει ότι δεν θα μπαίνουν τα ταξί μέσα. Δεν είναι λειτουργικό αυτό που λέει ο κ. Κυρανάκης» για να εξηγήσει σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ότι «το ταξί δεν μπορεί και να βγει απο τη μεσαία λωρίδα, είναι όλοι σημειωτόν, θα κλείσει το λεωφορείο». Κατά τον συνδικαλιστή «αυτό που είχαμε συμφωνήσει είναι το αντίθετο, τα έμφορτα ταξί θα πέρναγαν μέσα από τις λεωφορειολωρίδες. Χωρίς να συζητήσουμε, χωρίς να μας ενημερώσει – είμαι 40 χρόνια συνδικαλιστής – πηγαίνει στον γραμματέα της κυβέρνησης. 9 μήνες δουλειά με τον κ. Οικονόμου και αλλάζει την πολιτική». Αν και παραδέχθηκε ότι έγινε τηλεφώνημα στο γραφείο του κ. Κυρανάκη και ότι η φράση «γυαλιά-καρφιά» όντως ειπώθηκε, ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε για τη διαρροή του διαλόγου ότι «αυτά είναι βρώμικες δουλειές κάποιων συνεργατών, ειδικά του διευθυντή του κ. Κυρανάκη».

«Το σοβαρό είναι ότι οι πολιτικοί χάνουν την αξιοπιστία και αυτό φαίνεται από την αλητεία που έκανε το υπουργείο αλλάζοντας αποφάσεις από τον έναν υπουργό στον άλλο. Είμαστε Ελλάδα; Είμαστε Ευρώπη; Όλα τα ταξί στην Ευρώπη περνάνε και όχι μόνο τα έμφορτα. Γιατί στην Ελλάδα ο Κυρανάκης λέει όχι; Τη στιγμή που εγώ για να εξυπηρετήσω εσάς πρέπει να έχω τη δυνατότητα να σας πάω πιο γρήγορα και πιο οικονομικά στο σπίτι σας. Η μελέτη του ΟΑΣΑ αποδεικνύει ότι στα 12 αυτοκίνητα ένα είναι λεωφορείο, 2-3 ταξί και τα υπόλοιπα ΙΧ, πού εμποδίζουν δηλαδή τα έμφορτα ταξί. Ούτε στην Αλβανία δεν γίνονται αυτά» επέμεινε ο κ. Λυμπερόπουλος.

Ανακοίνωσε, τέλος, ότι «τη Μεγάλη Τρίτη έχουμε προειδοποιητική 24ωρη απεργία και εποχούμενη συγκέντρωση στο υπουργείο Μεταφορών και την επόμενη εβδομάδα θα έχει κλιμάκωση. Θα πάμε στο υπουργείο Μεταφορών και θα απαιτήσουμε να δούμε τον κ. Κυρανάκη»