Απόφοιτος του ΤΕΙ Αθηνών είναι ο επικεφαλής της τριµελούς επιστηµονικής επιτροπής διερεύνησης του σιδηροδροµικού δυστυχήµατος των Τεµπών, Κώστας Καπετανίδης, γεγονός που θέτει αυτοµάτως εν αµφιβόλω και το περιεχόµενο του πορίσµατος του ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ και τη διοικητική εγκυρότητα του οργάνου, καθώς τα άλλα δύο µέλη, ο Βέλγος Bart Accu και ο Ιταλός Fabrizio Carpinelli, πέραν των υψηλών θέσεων που κατέχουν στον Ευρωπαϊκό Οργανισµό Σιδηροδρόµων (European Railway Association), διαθέτουν πανεπιστηµιακούς και διδακτορικούς τίτλους. Οπως αποκαλύπτουν τα «Παραπολιτικά», ο Κ. Καπετανίδης, παρουσιασθείς ως «πολιτικός µηχανικός µε 32 χρόνια εµπειρίας στο ενεργητικό του» στη συνέντευξη της 27ης Φεβρουαρίου, κατά τη δηµοσιοποίηση της έκθεσης, είναι απόφοιτος του τµήµατος Πολιτικών Εργων Υποδοµής του ΤΕΙ Αθήνας, όπου σπούδασε την περίοδο 1986-1990, και εµφανίζει µεταπτυχιακό από το Ανοιχτό Πανεπιστήµιο στη «∆ιαχείριση Τεχνικών Εργων» (2007-2009).

Τα ως άνω καταγράφονται στην υπαλληλική του µερίδα στη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, όπου εργάζεται από το 2011, και σε δύο βιογραφικά σηµειώµατα που έχει αναρτήσει, το ένα σε εκδοτικό οίκο (captainbook.gr) και το άλλο στον ηλεκτρονικό κόµβο LinkedIn. Περαιτέρω, η µετακίνησή του από το τµήµα Εσωτερικού ελέγχου της ΡΑΣ στον ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ φέρεται να προσκρούει στη νοµοθεσία (Ν. 5043/2023, άρ. 8), βάσει της οποίας για υπαλλήλους επτά Αρχών, µεταξύ των οποίων και της δικής του, «δεν επιτρέπονται οι αποσπάσεις και οι µετατάξεις σε οποιαδήποτε υπηρεσία ή σε ιδιαίτερα γραφεία υπουργών, υφυπουργών, γενικών και ειδικών γραµµατέων του υπουργείου που παρακολουθεί ή ασκεί την εποπτεία ή είναι καθ’ ύλην αρµόδιο για το αντικείµενο της κάθε Αρχής». Παρότι η επιτροπή ολοκλήρωσε τον σκοπό της και οι δύο αλλοδαποί αξιωµατούχοι επέστρεψαν στις θέσεις τους, ο Κ. Καπετανίδης παραµένει στον ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ ως προϊστάµενος της Μονάδας ∆ιερεύνησης Ατυχηµάτων.

kapetanidis-ptixio

kapetanidis-ptixio2

*Ως απόφοιτος ΤΕΙ εμφανίζεται ο κ. Καπετανίδης στην υπαλληλική του μερίδα και σε βιογραφικό σημείωμα εκδοτικού οίκου

Κώστας Καπετανίδης: «Καταλήξαµε ότι αποκλείεται ο εξοπλισµός των τρένων να προκάλεσε την πυρόσφαιρα»

Το επίπεδο σπουδών του είναι τεχνολογικό, συνεπώς δεν διαθέτει δικαίωµα εγγραφής στο Τεχνικό Επιµελητήριο, πόσω µάλλον συντονισµού µιας τέτοιας έρευνας. Εντούτοις, στη συνέντευξη του Φεβρουαρίου δήλωνε: «Οι περισσότεροι επιβάτες πέθαναν από τη σύγκρουση. Τα σιδηροδροµικά οχήµατα δεν είναι σχεδιασµένα για σύγκρουση άνω των 36 χλµ. την ώρα. Τα θύµατα που είχαν αιτία θανάτου τη φωτιά είναι από 5 µέχρι 7... Η πυρόσφαιρα ήταν πολύ µεγάλη. Καταλήξαµε ότι αποκλείεται ο εξοπλισµός των τρένων να προκάλεσε την πυρόσφαιρα».

Ερωτήματα

Οπως λένε συνάδελφοί τους, ο κ. Παπαδηµητρίου και ο κ. Καπετανίδης συνυπηρετούσαν στη ΡΑΣ και, όταν ο πρώτος ανέλαβε την προεδρία του ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ, θέλησε να «τραβήξει» τον δεύτερο, «αν και γνώριζε ότι είχε τελειώσει ΤΕΙ». Ο διορισµός του ως επικεφαλής της «Επιτροπής ∆ιερεύνησης Τεµπών» αποφασίστηκε στις 15 Μαρτίου 2024, επί υπουργίας Χρ. Σταϊκούρα στο υπουργείο Υποδοµών. Εγείρονται τρία επιπλέον ερωτήµατα: α) Πώς δέχτηκαν οι Bart Accu και Fabrizio Carpinelli να εποπτεύονται από έναν υφιστάµενό τους, επιστηµονικά και επαγγελµατικά, δηµόσιο υπάλληλο; β) Πώς ο πανεπιστηµιακός κ. Σταϊκούρας (αν. καθηγητής Χρηµατοοικονοµικής του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών) προσπέρασε µια τέτοια τοποθέτηση; γ) Γιατί η υπηρεσία δεν επαλήθευσε τα τυπικά του προσόντα, τα οποία το 2014 είχαν σταλεί και στο Σώµα Ελεγκτών Επιθεωρητών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης (ΣΕΕ∆∆) προς επιβεβαίωση της γνησιότητας του πτυχίου του; Αβυσσος...


*Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά