
Πλακιάς στα Παραπολιτικά για Τέμπη: Να δούµε πόσοι θα έρθουν στο δικαστήριο ως εµπειρογνώµονες ή ως κατηγορούµενοι
"Τα παιδιά µας ταξίδευαν σε φέρετρα"
"Η δίκη, να ξεκινήσει επιτέλους η δίκη. Αυτό µε νοιάζει από την πρώτη στιγµή. Να µάθουµε για τη σύµβαση 717", δηλώνει ο Νίκος Πλακιάς
«∆εν θα πω ποτέ ψέµατα για τα παιδιά µου. Θέλω µόνο να µάθω την αλήθεια, γι’ αυτό απευθύνθηκα στους Βρετανούς εµπειρογνώµονες. Από την αρχή αµφέβαλα µε τα όσα άκουγα για δήθεν λαθρεµπόρια, παράνοµα καύσιµα και άλλες περίεργες ιστορίες». Ο Νίκος Πλακιάς, ο πατέρας που έχασε τις δυο του κόρες και την ανιψιά του στην τραγωδία των Τεµπών, δηλώνει στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ότι προέχει να διερευνηθούν αµιγώς οι αιτίες της σύγκρουσης. «Σε όλη την Ευρώπη κυκλοφορούσαν 50 τέτοιες ηλεκτράµαξες και ήταν προβληµατικές. Εµείς όµως αγοράσαµε τις 30 και τις βάλαµε στις ράγες. Στο δεύτερο βαγόνι του Intercity, το Β2, η µία κοπέλα σκοτώθηκε από την οροφή, που ξεκόλλησε και έπεσε στο κεφάλι της, και άλλες επειδή έσπασαν οι κλείδες των καθισµάτων τους. Τα παιδιά µας ταξίδευαν σε φέρετρα, χωρίς καµιά δικλείδα ασφαλείας», αναφέρει, λέγοντας ότι σε αυτά τα σηµεία θα επικεντρώσει η οικογένεια τις προσπάθειές της. «Ποιος υπέγραψε τις συµβάσεις αγοράς τέτοιων τρένων; Ποιος επέτρεψε την κυκλοφορία τους; Ποιος τις έκρινε κατάλληλες να µπαίνουν στις γραµµές και να µεταφέρουν τα παιδιά µας; Από τις αναλύσεις των εµπειρογνωµόνων µας προέκυψε ότι τα υλικά τους ήταν εύφλεκτα και τα µέταλλα των βαγονιών δεν είχαν δοκιµαστεί σε τέτοια τεστ προσκρούσεων. Αρα υπάρχει δόλος», συνεχίζει.
Διαβάστε επίσης: Δέδες στα "Παραπολιτικά" για Τέμπη και πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ: "Κανένα µέλος της επιτροπής έρευνας δεν έχει συνάφεια µε τη µηχανολογία"
«Η δίκη, να ξεκινήσει επιτέλους η δίκη. Αυτό µε νοιάζει από την πρώτη στιγµή. Να µάθουµε για τη σύµβαση 717, τους λόγους για τους οποίους δεν προχώρησε το έργο και δεν λειτούργησε το σύστηµα τηλεδιοίκησης. Τα υπόλοιπα λίγη σηµασία έχουν και ακούγονται µόνο για λόγους εντυπώσεων και µικροκοµµατικών συµφερόντων», αναφέρει. Ιδιαίτερα επικριτικός είναι και για τους «ειδικούς της πυρόσφαιρας», όπως τους αποκαλεί: «Να δούµε πόσοι από αυτούς θα έρθουν στο δικαστήριο ως εµπειρογνώµονες ή ως κατηγορούµενοι. Ούτε πτυχία διαθέτουν ούτε επαγγελµατική εµπειρία. Παριστάνουν τους ειδικούς και τώρα που τους πήραν χαµπάρι προσπαθούν να τα µαζέψουν. ∆εν θα σταµατήσω, χάσαµε τα κορίτσια µας». Σχετικά µε το ξυλόλιο, ο κ. Πλακιάς δηλώνει ότι υπήρξε σε µικροποσότητες, ωστόσο συντάσσεται πλήρως µε την έκθεση του Γενικού Χηµείου του Κράτους. Τέλος, αναµένει την έκθεση του Πολυτεχνείου, του καθηγητή της Σχολής Χηµικών Μηχανικών ∆ηµ. Καρώνη, η οποία θα διαφωτίσει όχι τόσο το σκέλος της ύπαρξης καυσίµων όσο της ποσότητας που υποστηρίχθηκε ότι µετέφερε η εµπορική αµαξοστοιχία. Σε κάθε περίπτωση, δεν µπορεί να παρακάµπτεται ότι και οι δύο µηχανοδηγοί της εµπορικής είναι µεταξύ των θυµάτων.
Τραγωδία στα Τέμπη: Η Burguones
Στην έκθεσή του ο µηχανικός Paul Jowett της βρετανικής συµβουλευτικής εταιρείας Burgyones, στην οποία αποτάθηκαν οι οικογένειες Πλακιά, Βλάχου και Κουτσοπούλου, αποφάνθηκε ότι «δεν διαπιστώθηκε κανένα πειστικό στοιχείο που να καταδεικνύει πως η πυρόσφαιρα και οι πυρκαγιές που ακολούθησαν προέκυψαν από τη µεταφορά αδήλωτων εµπορευµάτων». Ωστόσο, «το ενδεχόµενο αυτό, αν και απίθανο, κατά τη γνώµη µου, δεν µπορεί να αποκλειστεί εντελώς». Κατά τον Άγγλο τεχνικό, η σύγκρουση είχε ως συνέπεια τη ρήξη των µετασχηµατιστών των µηχανών, µε αποτέλεσµα την απελευθέρωση και τη διασπορά ελαίου του µετασχηµατιστή (PDMS), που ανεφλέγη παράγοντας την πυρόσφαιρα, καθώς και ότι το έλαιο αυτό µαζί µε εύφλεκτα υλικά των µηχανών-βαγονιών και αυτά τροφοδότησαν τις πυρκαγιές που ακολούθησαν, όπως ακριβώς αναφέρει και η κρατική έκθεση.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά