Κιουτσούκης στα Παραπολιτικά 90,1: Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης στα Τέμπη ήταν άπειρος - Βέβαιο ότι η Hellenic Train πρέπει να φέρει νέους συρμούς
Συνέντευξη στα Παραπολιτικά 90,1
"Τα τρένα είναι ασφαλή, όταν εκτελείται ο κανονισμός κυκλοφορίας και υπάρχει το κατάλληλο προσωπικό", σημείωσε ο Νίκος Κιουτσούκης, Πρόεδρος Εργαζομένων της Hellenic Train

«Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης στα Τέμπη ήταν άπειρος και δεν είχε εμπειρία διαχείρισης», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί», με τον Βασίλη Σκουρή και τον Σωτήρη Ξενάκη, ο Νίκος Κιουτσούκης, Πρόεδρος Εργαζομένων της Hellenic Train.
*Διαβάστε ακόμα: Πρόθυμος να πάει σε δίκη ο Καραμανλής, για να επέλθει η οριστική λύτρωση
«Είναι βέβαιο ότι η Hellenic Train πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στη τσέπη και να φέρει νέους συρμούς, για να μετακινούνται οι επιβάτες με ασφάλεια. Τα τρένα είναι ασφαλή, όταν εκτελείται ο κανονισμός κυκλοφορίας και υπάρχει το κατάλληλο προσωπικό», πρόσθεσε, τονίζοντας πως είναι απαραίτητη η τοποθέτηση προϊσταμένου που στο παρελθόν είχε αφαιρεθεί.
«Πιο σημαντικό από όλα είναι οι προσλήψεις προσωπικού που πρέπει να γίνουν τάχιστα γιατί ο σιδηρόδρομος έχει αποψιλωθεί από προσωπικό έμπειρο και δυστυχώς έχουμε φτάσει στον ΟΣΕ γύρω στα 500 άτομα και στην Hellenic Train στα 1.100. Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι με 1.600 άτομα είναι δύσκολο να λειτουργήσει ο ΟΣΕ όταν και στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ με το οποίο δεν συμφωνούμε απόλυτα αλλά στο σημείο αυτό το λεει ξεκάθαρα αντιστοιχεί μισός εργαζόμενος ανά χιλιόμετρο γραμμής όταν σε όλη την Ευρώπη οι εργαζόμενοι είναι δύο ανά χιλιόμετρο γραμμής», είπε αρχικά ο κ. Κιουτσούκης.
«Όταν υπάρχει λίγο προσωπικό, καταλαβαίνουμε όλοι ότι η εντατικοποίηση της εργασίας φέρνει και λάθη. Δηλαδή όταν ένας εργαζόμενος αναγκάζεται να δουλέψει 12 ώρες την ημέρα για 29 μέρες το μήνα είτε αυτός είναι μηχανοδηγός είτε είναι συνοδός αμαξοστοιχιών είτε είναι σταθμάρχης είτε κλειδούχος καταλαβαίνουμε όλοι ότι το ανθρώπινο λάθος δεν αργεί να γίνει. Άρα το βασικό σημείο του νομοσχεδίου είναι ότι πλέον ο ΟΣΕ φεύγει από το πλαίσιο των ΔΕΚΟ σε ότι έχει να κάνει με τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ γιατί από το 2022 περιμένουμε γίνουν 140 προσλήψεις οι οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα άρα είναι ένα σημαντικό θέμα και θεωρούμε ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Και η εκπαίδευση του προσωπικού κινείται στη σωστή κατεύθυνση γιατί θεωρούμε ότι κανένας επαγγελματίας σιδηροδρομικός όταν εργάζεται με συνέπεια και υπευθυνότητα δεν έχει να φοβάται τίποτα από το νέο νομοσχέδιο. Όταν θα εκπαιδευτεί σωστά είναι υποχρεωμένος με βάση και τον γενικό κανονισμό κυκλοφορίας να τηρεί απαρέγκλιτα τον κανονισμό αυτό και έτσι να πηγαίνει με ασφάλεια ο κόσμος στον προορισμό του», επισήμανε.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι έχουν ευθύνη οι άνθρωποι που έκαναν τις μετατάξεις στον ΟΣΕ, απάντησε: «Η ευθύνη ξεκινάει το 2010, όταν έφυγαν 2.400 επαγγελματίες σιδηροδρομικοί με τον νόμο 3891. 2.400 εκπαιδευμένοι σιδηροδρομικοί αποχώρησαν με υποχρεωτικές μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες πήγαν να φυλάνε αρχαιότητες ή να είναι τραυματιοφορείς στα νοσοκομεία από εκεί και μετά δεν έγινε καμία πρόσληψη στον ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις και προφανώς ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις σε αυτό. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης ήρθε στον ΟΣΕ εφόσον είχε διωχθεί το 2010 με τη διαδικασία την οποία θέσπισε ο κ. Σκουρλέτης ως υπουργός Εργασίας τη διαδικασία της κινητικότητας. Το ζήτημα της κινητικότητας ήταν ένα θετικό για εμάς στοιχείο το οποίο δεν χρησιμοποίησαν και πολλοί εργαζόμενοι γύρω στους 17-18 ανθρώπους γύρισαν στον ΟΣΕ και στην τότε ΤΡΕΝΟΣΕ δεν μπορούμε λοιπόν να το κατηγορήσουμε γιατί γύρισαν πίσω. Αν μου πείτε για ποιο λόγο ο συγκεκριμένος σταθμάρχης που ήταν πρόσφατα εκπαιδευμένος, που ήταν δηλαδή άπειρος βρέθηκε σε έναν κεντρικό σταθμό ο οποίος διαχειρίζεται και προαστιακά τρένα και εμπορικά αλλά και αρτηριακά θα σας πω ότι ναι έχετε δίκιο δεν έπρεπε να βρίσκεται σε αυτό το σημείο εκείνη την ημέρα. Αποδείχτηκε μετά από το τραγικό δυστύχημα ότι ο άνθρωπος αυτός δεν είχε την εμπειρία για να διαχειριστεί σοβαρά αυτή τη διαδικασία».
Στην ερώτηση αν υπάρχει ενδεχόμενο να φύγει η Hellenic Train από την Ελλάδα, απάντησε: «Δεν φαίνεται κάτι τέτοιο στον ορίζοντα αλλά είναι βέβαιο ότι η Hellenic Train από την μητρική εταιρεία να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να φέρει νέους συρμούς στην Ελλάδα. Δεν είναι Μπανανία η Ελλάδα, πρέπει οι Έλληνες να μεταφέρονται με ασφάλεια αλλά και με άνεση με τρένα πρώτης ποιότητας».
«Τα τρένα είναι ασφαλή όταν τηρείται απαρέγκλιτα από τους εργαζόμενους ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας και φυσικά όταν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό», συμπλήρωσε.
«Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο επανέρχεται είναι η προσθήκη ξανά του προϊσταμένου της αμαξοστοιχίας ο οποίος θα έχει την ευθύνη της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας κάτι που αφαιρέθηκε το 2017 και ήταν λάθος μιας και δεν είχαν τοποθετηθεί τα συστήματα ασφαλείας. Αν τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα που επιβάλλει ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας και τοποθετηθεί ξανά ο προϊστάμενος στην αμαξοστοιχία ο οποίος θα έχει τον έλεγχο της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας τα τρένα είναι 100% ασφαλή», κατέληξε.
*Διαβάστε ακόμα: Πρόθυμος να πάει σε δίκη ο Καραμανλής, για να επέλθει η οριστική λύτρωση
«Είναι βέβαιο ότι η Hellenic Train πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στη τσέπη και να φέρει νέους συρμούς, για να μετακινούνται οι επιβάτες με ασφάλεια. Τα τρένα είναι ασφαλή, όταν εκτελείται ο κανονισμός κυκλοφορίας και υπάρχει το κατάλληλο προσωπικό», πρόσθεσε, τονίζοντας πως είναι απαραίτητη η τοποθέτηση προϊσταμένου που στο παρελθόν είχε αφαιρεθεί.
Ολόκληρη η συνέντευξη του Νίκου Κιουτσούκη στα Παραπολιτικά 90,1
«Πιο σημαντικό από όλα είναι οι προσλήψεις προσωπικού που πρέπει να γίνουν τάχιστα γιατί ο σιδηρόδρομος έχει αποψιλωθεί από προσωπικό έμπειρο και δυστυχώς έχουμε φτάσει στον ΟΣΕ γύρω στα 500 άτομα και στην Hellenic Train στα 1.100. Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι με 1.600 άτομα είναι δύσκολο να λειτουργήσει ο ΟΣΕ όταν και στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ με το οποίο δεν συμφωνούμε απόλυτα αλλά στο σημείο αυτό το λεει ξεκάθαρα αντιστοιχεί μισός εργαζόμενος ανά χιλιόμετρο γραμμής όταν σε όλη την Ευρώπη οι εργαζόμενοι είναι δύο ανά χιλιόμετρο γραμμής», είπε αρχικά ο κ. Κιουτσούκης.«Όταν υπάρχει λίγο προσωπικό, καταλαβαίνουμε όλοι ότι η εντατικοποίηση της εργασίας φέρνει και λάθη. Δηλαδή όταν ένας εργαζόμενος αναγκάζεται να δουλέψει 12 ώρες την ημέρα για 29 μέρες το μήνα είτε αυτός είναι μηχανοδηγός είτε είναι συνοδός αμαξοστοιχιών είτε είναι σταθμάρχης είτε κλειδούχος καταλαβαίνουμε όλοι ότι το ανθρώπινο λάθος δεν αργεί να γίνει. Άρα το βασικό σημείο του νομοσχεδίου είναι ότι πλέον ο ΟΣΕ φεύγει από το πλαίσιο των ΔΕΚΟ σε ότι έχει να κάνει με τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ γιατί από το 2022 περιμένουμε γίνουν 140 προσλήψεις οι οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα άρα είναι ένα σημαντικό θέμα και θεωρούμε ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Και η εκπαίδευση του προσωπικού κινείται στη σωστή κατεύθυνση γιατί θεωρούμε ότι κανένας επαγγελματίας σιδηροδρομικός όταν εργάζεται με συνέπεια και υπευθυνότητα δεν έχει να φοβάται τίποτα από το νέο νομοσχέδιο. Όταν θα εκπαιδευτεί σωστά είναι υποχρεωμένος με βάση και τον γενικό κανονισμό κυκλοφορίας να τηρεί απαρέγκλιτα τον κανονισμό αυτό και έτσι να πηγαίνει με ασφάλεια ο κόσμος στον προορισμό του», επισήμανε.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι έχουν ευθύνη οι άνθρωποι που έκαναν τις μετατάξεις στον ΟΣΕ, απάντησε: «Η ευθύνη ξεκινάει το 2010, όταν έφυγαν 2.400 επαγγελματίες σιδηροδρομικοί με τον νόμο 3891. 2.400 εκπαιδευμένοι σιδηροδρομικοί αποχώρησαν με υποχρεωτικές μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες πήγαν να φυλάνε αρχαιότητες ή να είναι τραυματιοφορείς στα νοσοκομεία από εκεί και μετά δεν έγινε καμία πρόσληψη στον ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις και προφανώς ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις σε αυτό. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης ήρθε στον ΟΣΕ εφόσον είχε διωχθεί το 2010 με τη διαδικασία την οποία θέσπισε ο κ. Σκουρλέτης ως υπουργός Εργασίας τη διαδικασία της κινητικότητας. Το ζήτημα της κινητικότητας ήταν ένα θετικό για εμάς στοιχείο το οποίο δεν χρησιμοποίησαν και πολλοί εργαζόμενοι γύρω στους 17-18 ανθρώπους γύρισαν στον ΟΣΕ και στην τότε ΤΡΕΝΟΣΕ δεν μπορούμε λοιπόν να το κατηγορήσουμε γιατί γύρισαν πίσω. Αν μου πείτε για ποιο λόγο ο συγκεκριμένος σταθμάρχης που ήταν πρόσφατα εκπαιδευμένος, που ήταν δηλαδή άπειρος βρέθηκε σε έναν κεντρικό σταθμό ο οποίος διαχειρίζεται και προαστιακά τρένα και εμπορικά αλλά και αρτηριακά θα σας πω ότι ναι έχετε δίκιο δεν έπρεπε να βρίσκεται σε αυτό το σημείο εκείνη την ημέρα. Αποδείχτηκε μετά από το τραγικό δυστύχημα ότι ο άνθρωπος αυτός δεν είχε την εμπειρία για να διαχειριστεί σοβαρά αυτή τη διαδικασία».
Στην ερώτηση αν υπάρχει ενδεχόμενο να φύγει η Hellenic Train από την Ελλάδα, απάντησε: «Δεν φαίνεται κάτι τέτοιο στον ορίζοντα αλλά είναι βέβαιο ότι η Hellenic Train από την μητρική εταιρεία να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να φέρει νέους συρμούς στην Ελλάδα. Δεν είναι Μπανανία η Ελλάδα, πρέπει οι Έλληνες να μεταφέρονται με ασφάλεια αλλά και με άνεση με τρένα πρώτης ποιότητας».
«Τα τρένα είναι ασφαλή όταν τηρείται απαρέγκλιτα από τους εργαζόμενους ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας και φυσικά όταν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό», συμπλήρωσε.
«Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο επανέρχεται είναι η προσθήκη ξανά του προϊσταμένου της αμαξοστοιχίας ο οποίος θα έχει την ευθύνη της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας κάτι που αφαιρέθηκε το 2017 και ήταν λάθος μιας και δεν είχαν τοποθετηθεί τα συστήματα ασφαλείας. Αν τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα που επιβάλλει ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας και τοποθετηθεί ξανά ο προϊστάμενος στην αμαξοστοιχία ο οποίος θα έχει τον έλεγχο της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας τα τρένα είναι 100% ασφαλή», κατέληξε.