Αντιμέτωπη με τεράστια οικολογική καταστροφή βρίσκεται η Σαλαμίνα και η ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού, μετά το ναυάγιο του δεξαμενοπλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντη, καθώς η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χλμ μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων.



Από το πρωί της Δευτέρας, οι λιμενικές Αρχές σε συνεργασία με ιδιωτικά συνεργεία δίνουν μάχη με το πετρέλαιο. Σήμερα, στην περιοχή επιχειρούν ένα ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος, πλωτό περιπολικό σκάφος, δυο ρυμουλκά, αντιρρυπαντικό σκάφος, ενώ προσπάθειες καθαρισμού γίνονται και για τις ακτές των Σεληνίων και της Κυνοσούρας.



Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, αναλαμβάνοντας την ευθύνη, ανέθεσε την απορρύπανση σε αντιρυπαντικές εταιρείες.

Για τον καθαρισμό θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος, με τις εταιρείες να διαβεβαιώνουν τον δήμο Σαλαμίνας ότι «θα επαναφέρουν τις ακτές και τη θάλασσα στην πρότερη κατάσταση».




Η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου-Παπαθανασίου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε πώς, πέρα από την περιβαλλοντολογική καταστροφή, η οικονομία του νησιού έχει ήδη επηρεαστεί, ενώ δεν έκρυψε την πρόθεση του δήμου να διεκδικήσει αποζημιώσεις κατά παντός υπευθύνου.

«Υπάρχει έντονη δυσοσμία στην περιοχή και οι αντιδράσεις του κόσμου αλλά και καταστηματαρχών είναι έντονες, καθώς εκτός από περιβαλλοντικό το πρόβλημα είναι και οικονομικό», δήλωσε, και συνέχισε λέγοντας: «Πολλά καταστήματα αυτήν τη στιγμή στην περιοχή της Σαλαμίνας έχουν νεκρώσει εξαιτίας του συγκεκριμένου προβλήματος και σκεφτόμαστε ως δήμος να στραφούμε δικαστικά κατά παντός υπευθύνου για τη ρύπανση και να διεκδικήσουμε αποζημιώσεις για τα καταστήματα που έχουν πληγεί αλλά και να αποδοθούν ευθύνες».



Τέλος, σε ό,τι αφορά το επόμενο βήμα από πλευράς δήμου, η κα Νάννου τόνισε πως θα προχωρήσουν στις απαραίτητες νομικές ενέργειες, ώστε «να γίνει απόδοση ευθυνών και να υπάρξουν αποζημιώσεις για τους ανθρώπους της περιοχής, αλλά και για την περιοχή την ίδια σε ό,τι αφορά τη φυσιολογία της, που έχει καταστραφεί».

Η δήμαρχος Σαλαμίνας εξέφρασε φόβους ότι «αν αλλάξει η κατεύθυνση του ανέμου, τότε δεν αποκλείεται το πρόβλημα της ρύπανσης να επεκταθεί σε όλον το Σαρωνικό».



Υπενθυμίζεται ότι το ναυάγιο σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, υπό άγνωστες συνθήκες. Το δεξαμενόπλοιο μετέφερε 2.570 τόνους καύσιμα (2.200 τόνους μαζούτ και 370 τόνους ντίζελ) και είχε αποπλεύσει από τα διυλιστήρια ΕΛΠΕ του Ασπροπύργου.