Οργή φυσικοθεραπευτών για τις δημόσιες δαπάνες στην ειδική αγωγή
Τι αναφέρουν σε σχετική επιστολή, την οποία απέστειλαν στον Υπουργό Παιδείας, κ. Κώστα Γαβρόγλου
Την αντίθεσή τους στη ραγδαία μείωση των δημοσίων δαπανών για την φυσικοθεραπεία στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, που χρηματοδοτείται από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα –ΕΣΠΑ, εκφράζουν οι εκπρόσωποι του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών.
Στην σχετική επιστολή, την οποία απέστειλαν στον Υπουργό Παιδείας, κ. Κώστα Γαβρόγλου, υπενθυμίζουν ότι οι δημόσιες δαπάνες για την ειδική αγωγή μειώνονται δραματικά, παρά το γεγονός ότι «το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα - στο πλαίσιο μιας νέας νομικοπολιτικής προσέγγισης - υιοθέτησε τη φιλοσοφία της ένταξης των παιδιών με αναπηρία και των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο δημόσιο σχολείο, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα».
Ο ΠΦΣ επισημαίνει στην επιστολή του ότι οι περσινές θέσεις αναπληρωτών Π.Ε.-28 ήταν σημαντικά περισσότερες των φετινών, σε αντίθεση με τις θέσεις για άλλες ειδικότητες Ε.Ε.Π. οι οποίες φέτος αυξήθηκαν. «Αυτή η ετεροβαρής πολιτική του Υπουργείου, θα έχει ως αποτέλεσμα, εκτός από την δραματική μείωση του αριθμού των φυσικοθεραπευτών Π.Ε.-28 και ελλείμματα στην παροχή βασικών υπηρεσιών ειδικής αγωγής στους μαθητές με τις παραπάνω ανάγκες, με δραματικές επιπτώσεις γι’ αυτούς και τις οικογένειές τους», σημειώνουν.
Όπως τονίζουν, ο ρόλος των φυσικοθεραπευτών είναι κομβικός στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση των μαθητών με κινητικά, λειτουργικά ή και μικτά προβλήματα, ενώ είναι και οι μόνοι επιστήμονες, σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία, που μπορούν να λειτουργούν τα φυσικοθεραπευτήρια των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και τον ανάλογο εξοπλισμό τους, εφαρμόζοντας τις φυσικοθεραπευτικές πράξεις. «Η τυχόν χρήση των παραπάνω από άλλους επιστήμονες», προσθέτουν, «θεωρείται από τη κείμενη νομοθεσία αντιποίηση του φυσικοθεραπευτικού επαγγέλματος. Ταυτόχρονα, οι φυσικοθεραπευτές έχουν σημαντικό ρόλο και στην ενημέρωση και εκπαίδευση του οικογενειακού περιβάλλοντος των μαθητών. Όλοι οι παραπάνω ρόλοι των φυσικοθεραπευτών δεν μπορούν να υποκατασταθούν από καμία άλλη επιστημονική ειδικότητα Ε.Ε.Π».
Σύμφωνα με τους φυσικοθεραπευτές, με τη φετινή ανάλγητη πολιτική του, το υπουργείο Παιδείας στερεί από τους συγκεκριμένους μαθητές τη μοναδική διέξοδο, τους καταδικάζει και τους καθηλώνει στην ενήλικη ζωή τους, προκαλώντας έτσι αδιέξοδο σε αυτήν την ομάδα πληθυσμού, με τα πλέον δραματικά και πολλά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών ζητεί την άμεση παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας, ώστε να αποκατασταθεί η κατάφωρη και αντικοινωνική αδικία εις βάρος των χιλιάδων μαθητών με κινητικά, λειτουργικά και μικτά προβλήματα και τις οικογένειές τους, καθώς και εις βάρος των φυσικοθεραπευτών Π.Ε.-28. Επίσης ζητούν να γίνουν οι προσλήψεις σύμφωνα με τους περσινούς αριθμούς, προσαυξημένες σε ανάλογο ποσοστό με την συνολική αύξηση των φετινών πιστώσεων.