Κυβερνητικό ναυάγιο με οσμή πετρελαίου
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Θαλάσσιας Ασφάλειας, ζητήθηκε η συνδρομή του τρεις ολόκληρες μέρες μετά τη βύθιση
Με απίθανες δηλώσεις υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίες μάλιστα διαψεύδονται προτού ακόμα στεγνώσει το μελάνι, συνεχίζεται το αλαλούμ για τους κυβερνητικούς χειρισμούς στο θέμα της ρύπανσης του Σαρωνικού μετά τη βύθιση του «Αγια Ζώνη ΙΙ» στις 10 Σεπτεμβρίου. Το νέο «χαστούκι» ήρθε από τον εκπρόσωπο Τύπου για θέματα Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Κοινωνικής Προστασίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης που αναφέρθηκε στην κινητοποίηση του EMSA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιας Ασφάλειας) για το ναυάγιο του μικρού δεξαμενόπλοιου, αφότου ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νίκος Σαντορινιός υποστήριξε ότι το πλοίο του EMSA δεν χωρούσε στα λιμανάκια της Σαλαμίνας!
«Στα λιμανάκια ένα μεγάλο σκάφος, όπως αυτό του EMSA, δεν μπορεί να επιχειρήσει. Και για πρώτη φορά βλέπουμε την κηλίδα να έρχεται την Τρίτη το μεσημέρι. Την Τρίτη το βράδυ καλούμε το σκάφος του EMSA, αφού προηγουμένως, από τη Δευτέρα, γνωρίζαμε ότι βρισκόταν σε αποστολή» είπε ο υφυπουργός στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.
Αυτό είχε υποστηρίξει από το βήμα της Βουλής, ότι δηλαδή δεν ζητήθηκε βοήθεια από την πρώτη στιγμή γιατί το πλοίο του EMSA βρισκόταν σε αποστολή και ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής. «Δεν φαινόταν αυτό το πράγμα την Κυριακή» έχει δηλώσει ο κ. Κουρουμπλής, προσθέτοντας ότι το πλοίο του EMSA που ήταν στην Ελλάδα βρισκόταν σε αποστολή ως την Τρίτη, ενώ το πιο κοντινό «ήταν στη Μάλτα και θέλει 3,5 μέρες για να έρθει. Ζητήθηκε τελικά βοήθεια την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου, γιατί τότε φάνηκε το μέγεθος της πετρελαιοκηλίδας».
Μετά τον EMSA όμως, και ο εκπρόσωπος Τύπου της αρμόδιας επιτροπής της ΕΕ ήταν ξεκάθαρος ότι όχι μόνο η Ελλάδα ζήτησε βοήθεια στις 13 Σεπτεμβρίου, αλλά και ότι το πλοίο τέθηκε στη διάθεση των ελληνικών αρχών μόλις τρεις ώρες μετά το αίτημα: «Αμέσως μετά τα μεσάνυχτα της 12ης προς 13η Σεπτεμβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχθηκε αίτημα κινητοποίησης του EMSA και τρεις ώρες αργότερα ένα σκάφος τέθηκε στη διάθεση των ελληνικών αρχών. Στις 09.00 το πρωί της 13ης Σεπτεμβρίου η Κομισιόν πληροφορήθηκε ότι το σκάφος που τέθηκε στη διάθεση των ελληνικών αρχών είχε ξεκινήσει το έργο της απορρύπανσης».
Ρεπορτάζ: Αθανασία Αγγελοπούλου