Ξεκίνησε η απάντληση από το «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Στις 28 Σεπτεμβρίου η εκδίκαση της υπόθεσης για το «Lassea».
Άλλο πλοίο αναμένονταν και άλλο ανέλαβε την απάντληση καυσίμων από το «Αγία Ζώνη ΙΙ». Τελικά, από το δεξαμενόπλοιο «Siros» ξεκίνησε η απάντληση των πετρελαιοειδών του βυθισμένου πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό, νοτιοδυτικά της Αταλάντης, παρά το γεγονός ότι με αρχικό του έγγραφο το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά είχε γνωστοποιήσει στον όμιλο «Σπανόπουλου» -που έχει οριστεί υπεύθυνη εταιρεία για τη διαχείριση του ναυαγίου- ότι το «Aegean Breeze I» θα πραγματοποιήσει τη φόρτωση των καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία του «Aegean Breeze Ι» επιθυμούσε να πάρει το φορτίο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα, ενώ η εταιρεία του «Siros» ως κανονικό φορτίο που θα μπορούσε να δοθεί στον ιδιοκτήτη του και μετά από επεξεργασία να πωληθεί.
Και η εταιρεία του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» επιθυμεί το φορτίο του βυθισμένου πλοίου να μην πεταχτεί και να δοθεί προς διύλιση, καθώς είναι υποχρεωμένη, σε κάθε περίπτωση, να πληρώσει δασμούς για το φορτίο αυτό.
Στο μεταξύ, με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία τα πετρελαιοειδή που είχαν φορτωθεί από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ» στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» χαρακτηρίστηκαν ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα). Ωστόσο έχουν ληφθεί δείγματα και αν αποδειχθεί ότι τα καύσιμα είναι καθαρά θα μεταφερθούν και αυτά για διύλιση.
Σημειώνεται ότι ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» Θεόδωρος Κουντούρης προσήλθε χθες στα δικαστήρια Πειραιά και σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε ότι κατέθεσε στοιχεία στην Εισαγγελία για ενέργειες που γίνονται εις βάρος της εταιρείας του.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας «Σπανόπουλος», όλες οι εργασίες και η απάντληση των καυσίμων στο σημείο του ναυαγίου γίνονται παρουσία στελεχών του Λιμενικού Σώματος.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία «Σπανόπουλος» το απόγευμα της Παρασκευής επισημαίνονταν ότι «ιδιαίτερα σημαντική στην όλη προσπάθεια είναι η συνδρομή του Δ/Ξ "ΑΚΤΑΙΑ" ORV, που διατέθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας (EMSA) και το οποίο έχει περισυλλέξει συνολικά περίπου 2730 κυβικά μέτρα νερού με μικροποσότητες πετρελαίου».
Και αναφέρονταν ότι μέχρι και το τέλος της 21/9/17, είχαν παραδοθεί για διαχείριση οι ακόλουθες ποσότητες:
· Πετρελαιοειδή υγρά: 1750 κυβικά μέτρα περίπου
· Ρυπασμένα χώματα και απορροφητικά: 749 τόνοι περίπου
· Νερό με μικροποσότητες πετρελαίου που παραδόθηκαν από το Δ/Ξ «ΑΚΤΑΙΑ OSRV»: 2730 κυβικά μέτρα περίπου
Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνονταν ότι «τα πιο πάνω μεγέθη πετρελαιοειδών υγρών δεν αντιστοιχούν σε καθαρές ποσότητες ναυτιλιακών καυσίμων: αυτές θα προκύψουν μετά την κατάλληλη επεξεργασία και θα προστεθούν στα περίπου 1500 κυβικά μέτρα που έχουν απαντληθεί από το ναυάγιο».
Επιπλέον «συνολικά, 7 αντιρρυπαντικά και άλλα 13 πλωτά σκάφη επιχειρούν για την περισυλλογή και τον περιορισμό του πετρελαίου. Παράλληλα, στις ακτές που έχουν ρυπανθεί, 19 ομάδες με εξειδικευμένο προσωπικό 341 ατόμων πραγματοποιούν ανάκτηση πετρελαίου με χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού».
Οι περιοχές στις οποίες εκτελούνται εργασίες απορρύπανσης είναι οι: Πειραϊκή -Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ)- Π. Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό, Γλυφάδα, Σαλαμίνα. Επίσης φράγματα έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία των κάτωθι περιοχών: Ναυάγιο, Σαλαμίνα, Λιμάνι Πειραιά, Πειραϊκή, Π. Φάληρο, Καλαμάκι.
Η εταιρεία επισημαίνει ότι «έως σήμερα, σε κάποια σημεία των περιοχών Σαλαμίνας, Γλυφάδας και Ελληνικού διαπιστώνονται τα πιο έντονα σημεία ρύπανσης, ενώ συνεχώς βελτιούμενη παρουσιάζεται η κατάσταση στην περιοχή Ακρωτήρι, σε κάποιες ακτές της Γλυφάδας και στην τοποθεσία Γερμανικό, στη Σαλαμίνα. Οι εργασίες θα συνεχιστούν και θα εντατικοποιηθούν, σε άμεση και διαρκή συνεργασία τόσο με τις εξειδικευμένες εταιρείες απορρύπανσης όσο και με τις λιμενικές Αρχές. Στην όλη προσπάθεια, πολύτιμη είναι η συνδρομή των ομάδων εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού που συμμετέχουν στις εργασίες και ενισχύεται από εθελοντές πολίτες, οι οποίοι με αυταπάρνηση δίνουν αγώνα και για τον περιορισμό του φαινομένου και την προστασία του περιβάλλοντος».