Δίπλα στο γερμανικό ερευνητικό η φρεγάτα «ΕΛΛΗ» δια παν ενδεχόμενον
Κλιμακώνουν οι Τούρκοι τις προκλήσεις τους στο Αιγαίο
Εντός του επόμενου δίωρου η φρεγάτα του Ελληνικού Στόλου «ΕΛΛΗ» θα βρίσκεται πλησίον του γερμανικού ερευνητικού σκάφους “METEOR”, που πραγματοποιεί έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λήμνου και Σαμοθράκης, μετά από σχετική άδεις των αρμοδίων ελληνικών αρχών, και το οποίο από το πρωί παρενοχλήθηκε πολλάκις λεκτικώς (δι’ ασυρμάτου) από τις τουρκικές αρχές, που του ζητούν να απομακρυνθεί γιατί τάχα διενεργεί «παράνομες έρευνες, εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων»!
Πρόκειται ασφαλώς για μία νέα προσπάθεια από πλευράς της Άγκυρας για κλιμάκωση των προκλήσεων, παραμονές της πρωτοχρονιάς, που έρχεται σε συνέχεια των χθεσινών.
Η φρεγάτα «ΕΛΛΗ», που είναι το «σκοπούν» πλοίο – ετοιμότητος του Στόλου, παρακολουθεί από χθες το πρωί την κάθοδο της τουρκικής κορβετα “BAFRA” (F-505) από τα Στενά των Δαρδανελίων προς τη θαλάσσια περιοχή, στα διεθνή ύδατα, μεταξύ Κυθήρων – Αντικυθήρων, προκειμένου να συνοδεύσει πίσω προς τα Δαρδανέλια και την Κωνσταντινούπολη το νορβηγικό πλωτό γεωτρύπανο “Deep Sea Metro III”, που θα διενεργήσει παράνομες έρευνες από τις αρχές του 2018, εντός της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).
Τώρα λοιπόν, η τουρκική κορβέτα και το νορβηγικό γεωτρύπανο βρίσκονται βορειοδυτικώς της Λέσβου με κατεύθυνση προς την Τένεδο, παρακολουθούμενο πάντα από μικρή απόσταση από τη φρεγάτα «ΕΛΛΗ», μόλις αυτά εισέλθουν στα Τ.Χ.Υ. το ελληνικό σκάφος θα «αποδεσμευτεί» και θα πλεύσει αμέσως στην περιοχή που είναι το γερμανικό ερευνητικό σκάφος, προκειμένου να το περιφρουρήσει στην εκτέλεση της αποστολής του, καθώς οι Τούρκοι έχουν «απειλήσει» μέχρι και τη διενέργεια…νηοψίας αν δεν υπακούσουν και δεν απομακρυνθούν από την περιοχή που διενεργούν τις έρευνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το γερμανικό ερευνητικό σκάφος “METEOR”, που υποστηρίζεται από το Γεωλογικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Αμβούργου, πραγματοποιεί γεωλογικές έρευνες στη θαλάσσια και υποθαλάσσια περιοχή, που ορίζεται με τη NAVTEX 306/17 που εκδόθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 2017 από τον αρμόδιο Σταθμό Λήμνου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του ΠΝ, που «δέσμευε» για τις έρευνες αυτές ένα «παραλληλόγραμό» κείμενο από τα βορειοανατολικά της Λήμνου, μέχρι νοτιοδυτικώς της Σαμοθράκης από χθες 28 Δεκεμβρίου «και μέχρι νεοτέρας».
Το “METEOR” έφτασε σήμερα το πρωί στην περιοχή ερευνών, για να συλλέξει ιζήματα και πλαγκτόν για τις έρευνές τους από την επιστημονική ομάδα που επιβαίνει σε αυτό με επικεφαλής τον Έλληνα καθηγητή Κουτσοδενδρή του ιστορικού πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης, που συνεργάζεται με το πανεπιστήμιο του Αμβούργου.
Αμέσως, οι Τούρκοι εξέδωσαν ANTI-NAVTEX (1439/17) ΑΠΌ ΤΟΝ Σταθμό της Σμύρνης, με την οποία ενημέρωναν τον Γερμανό καπετάνιο ότι «Μη εξουσιοδοτημένος σταθμός εξέδωσε τη NAVTEX LA57-306/17, για μη εξουσιοδοτημένη δραστηριότητα, σε περιοχή που καλύπτεται από την τουρκική NAVTEX. Ο Σταθμός της Σμύρνης είναι ο μόνος που έχει αρμοδιότητα εκδόσεως NAVTEX στη συγκεκριμένη περιοχή» κατέληγε η παράνομη τουρκική ANTI-NAVTEX. Τότε ο Γερμανός καπετάνιος άλλαξε πορεία στρεφόμενος προς τα δυτικά και απομακρυνόμενος από την περιοχή, για να λάβει άμεσα εντολές από το ελληνικό ΥΠΕΞ ότι οι Τούρκοι δεν έχουν καμία αρμοδιότητα συμφώνως με το Διεθνές Δίκαιο, να παραμείνει στην περιοχή και να συνεχίσει τις έρευνές του. Όπερ και εγένετο.
Ακολούθως οι Τούρκοι άρχισαν συνεχείς ηχητικές παρενοχλήσεις δι’ ασυρμάτου, με στάνταρ μαγνητοφωνημένο μήνυμα, που «ενημέρωναν» τον Γερμανό καπετάνιο ότι «πλέει εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων και ότι αν δεν απομακρυνθεί αμέσως, τουρκικά σκάφη θα του κάνουν νηοψία»! Αν είναι βεβαίως δυνατόν κάτι τέτοιο σε σκάφος με γερμανική σημαία, κράτους μέλους της ΕΕ, που πλέει στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου!
Μολονότι οι πάντες πιστεύουν ότι πρόκειται για μία ακόμα «άσφαιρη ρητορία» των Τούρκων, εντούτοις η μετάβαση της φρεγάτας «ΕΛΛΗ» δίπλα στο γερμανικό ερευνητικό σκάφος, έχει την έννοια του «διά παν ενδεχόμενον» χρονιάρες μέρες, καθώς και η περίπτωση των Ιμίων με τέτοιους τούρκικους «ψευτοτσαμπουκάδες» είχαν ξεκινήσει ακριβώς τέτοιες μέρες – μεταξύ Χριστουγέννων του 1995 και Πρωτοχρονιάς του 1996 – και δεν είχαν προσεχθεί όσο θα έπρεπε από τους τότε αρμοδίους.
Λ.Σ.Μ.