Το master plan για τον ΟΛΠ στο δημοτικό συμβούλιο Πειραιά
«Αγκάθι» η πρόταση για ανέγερση εμπορικού κέντρου.
Θετικό πρόσημο σε γενικές γραμμές έχει για την πόλη του Πειραιά το προτεινόμενο από τον ΟΛΠ επενδυτικό του πρόγραμμα ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, δήλωσε ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Η συνεδρίαση έχει ως μοναδικό θέμα το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, και σ' αυτήν προσκλήθηκαν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Παναγιώτης Κορουμπλής -ο οποίος λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων αποχώρησε σύντομα-, οι βουλευτές της Α΄ περιφέρειας Πειραιά και οι εκπρόσωπο των φορέων της πόλης.
Ο κ. Κουρουμπλής, στον σύντομο χαιρετισμό του, τόνισε ότι η διαβουλευση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, οι προτάσεις που θα κατατεθούν θα ληφθούν σοβαρά υπόψη στην τελική έγκριση της πρότασης του ΟΛΠ, εξέφρασε την επιθυμία για ακόμη στενότερη συνεργασία του υπουργείου με τον δήμο, και υποσχέθηκε προσωπικά να συμβάλει ο ίδιος στην επίλυση και άλλων γενικότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς.
Ο κ. Μώραλης στην τοποθέτησή του υπογράμμισε την ανάγκη κατάρτισης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής μελέτης. Δήλωσε ότι συμφωνεί με την προτεινόμενη ανέγερση ξενοδοχείων τεσσάρων και πέντε αστέρων ώστε να γίνει ο Πειραιάς λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας, ζητώντας παράλληλα να καθοριστούν αυστηρά τα ύψη τους και επ' αυτών να τοποθετηθούν οι δήμοι. Επίσης, τάχθηκε υπέρ των προτάσεων για τη δημιουργία Μουσείου Μετανάστευσης, στέγασης του Ιστορικού Αρχείου του ΟΛΠ, κατασκευής συνεδριακών κέντρων, επέκτασης των προβλητών για μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια κ.ά. Ο κ. Μώραλης εξέφρασε την αντίθεσή του στην προτεινόμενη ανέγερση «Mall» στο λιμάνι, λέγοντας πως «δεν επιθυμούμε τον κόσμο στη λιμενική ζώνη, αλλά τη διάχυσή του στην πόλη».
Ο βουλευτής και πρώην υπουργός Θεόδωρος Δρίτσας τόνισε ότι το προτεινόμενο master-plan «έχει μερικά πολύ θετικά και κάποια που πρέπει να επανεξεταστούν». Ο κ. Δρίτσας ανάφερε ότι η Cosco είχε υποσχεθεί την ηλεκτροδότηση των ελλιμενισμένων πλοίων καθώς και τη συνέχιση του σχεδίου της «Πολιτιστικής Ακτής» παρότι δεν συμπεριλήφθηκαν στη συμφωνία παραχώρησης. Ο πρώην υπουργός δήλωσε κι εκείνος αντίθετος σε κατασκευή «Μall», ενώ για την επέκταση των προβλητών για τα κρουαζιερόπλοια είπε ότι αυτό «πρέπει να εξεταστεί ενδελεχώς αν χρειάζεται σε μια προοπτική 20-30 ετών».
Η βουλευτής Ελένη Σταματάκη ανέφερε ότι πρόκειται για ένα «μεγάλο αναπτυξιακό σχέδιο. Πρέπει όμως να "κουμπώνει" και με το αναπτυξιακό σχέδιο του δήμου» είπε.
Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης άσκησε δριμύτατη κριτική στο προτεινόμενο master plan του ΟΛΠ. Έχει, είπε, ετεροβαρή σχέση για την πόλη και είναι κατά παρέκκλιση όσων ισχύουν. Ο κ. Γαβρίλης κατηγόρησε τον ΟΛΠ ότι επιχειρεί εντός της λιμενικής ζώνης να δημιουργήσει μια «κλειστή οικονομική ζώνη», ενώ αναρωτήθηκε ποια είναι μέχρι τώρα η υπεραξία για την πόλη από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
Η επικεφαλής της παράταξης «Λιμάνι της Αγωνίας» Μαρία Σταθάκη τόνισε ότι το αναπτυξιακό σχέδιο του ΟΛΠ δεν πρέπει να δρα ανταγωνιστικά αλλά προσθετικά, για μια «ανοιχτή, παραγωγική, δημιουργική πόλη και όχι δυο ταχυτήτων».
Από τη Λαϊκή Συσπείρωση, η Ελπίδα Παντελάκη ανέφερε ότι «το σχέδιο του ΟΛΠ απομονώνει την πόλη του Πειραιά από το λιμάνι, δεν επωφελείται η πόλη».