Έφηβος πήδηξε από μπαλκόνι - Η αστυνομία ψάχνει και την «Μπλε Φάλαινα»
Με κατάγματα το παιδί, αισιόδοξοι δηλώνουν οι γιατροί
Ένας 17χρονος στη Μυτιλήνη έπεσε τα χαράματα της Δευτέρας από το μπαλκόνι του σπιτιού του και η Αστυνομία, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ), εξετάζει σοβαρά τo ενδεχόμενο να οφείλεται το περιστατικό στο διαβόητο -και δύσκολο να αποδειχθεί ακόμη και εάν όντως υπάρχει- ιντερνετικό «παιχνίδι θανάτου», την λεγόμενη «μπλε φάλαινα» (Blue Whale).
Ο 17χρονος έπεσε από τον δεύτερο όροφο του σπιτιού του, όπου έμενε με την οικογένειά του, και διακομίσθηκε στο νοσοκομείο. Χειρουργήθηκε σε κατάγματα στο πόδι του ενώ οι κακώσεις στο κεφάλι κρίθηκαν ως μη σημαντικές. Αργά το μεσημέρι οι γιατροί δήλωναν αισιόδοξοι, αφού η κατάσταση του είχε σταθεροποιηθεί και ο τραυματίας επικοινωνούσε κανονικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ, ο φορητός υπολογιστής του νεαρού παραδόθηκε στην Αστυνομία και στάλθηκε σε ειδικά εργαστήρια της Αστυνομίας προκειμένου να ελεγχθούν οι διαδικτυακές επικοινωνίες του νεαρού πριν την πτώση του.
Το φερόμενο Blue Whale υποτίθεται πως είναι ιντερνετικό «παιχνίδι» στο οποίο κάποιος χρήστης λαμβάνει για μία περίοδο κλιμακούμενες εντολές ζημιογόνες για τον ίδιο που καλείται να εκτελέσει στην πραγματική του ζωή, με τελευταία την αυτοκτονία (εξ ου και το όνομα, που βασίζεται στην παρανόηση ότι οι μπλε φάλαινες αυτοκτονούν).
Η υπόθεση του Blue Whale είναι αρκετά περίπλοκη από μόνη της: Κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν όντως πρόκειται για πραγματικό «παιχνίδι», αν είναι εξ ολοκλήρου αστικός μύθος ή αν ξεκίνησε και διαδόθηκε ως αστικός μύθος που στη συνέχεια βρήκε πραγματικούς μιμητές.
Αρχικά, οι αναφορές στα ΜΜΕ γύρω από το Blue Whale είχαν ξεκινήσει από ρωσική εφημερίδα το 2017 και έπειτα βρήκαν μεγάλη διάδοση ειδικά στην κοινή γνώμη της ανατολικής Ευρώπης -χωρίς, ωστόσο, να μένουν μακριά Γαλλία, Γερμανία ή Ιταλία. Σε αρκετές περιπτώσεις, η κάλυψη του υποτιθέμενου φαινομένου στα ΜΜΕ έφτανε στα όρια της καλλιέργειας πανικού -κάτι που είναι πάντα δίκοπο μαχαίρι, και μπορεί να γίνει «έμμεση διαφήμιση» ακόμη και ενός ανύπαρκτου «φαινομένου» καταλήγοντας να βρει μιμητές.