Αντιπτέραρχος μετά θάνατον ο Γιώργος Μπαλταδώρος
Τιμή στον αδικοχαμένο πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας
Στο βαθμό του Αντιπτεράρχου (Ι) ε.α. προήχθη μεταθανατίως με Προεδρικό Διάταγμα, που φέρει την υπογραφή του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, ο Σμηναγός (Ι) Γιώργος Μπαλταδώρος, ο οποίος έχασε τη ζωή του στις 12 Απριλίου 2018, όταν το μονοαθέσιο μαχητικό του αεροσκάφος τύπου Mirage 2000-5 Mk.2 της 331 Μοίρας Παντός Καιρού «Θησεύς» κατέπεσε και συνετρίβη στο Αιγαίο, στα 9 ναυτ.μίλια από την αεροπορική βάση της Σκύρου, στη διάρκεια διατεταγμένης αποστολής που εκτελούσε.
Πρόκειται για την τυπική κατάληξη για τις περιπτώσεις όλων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, τα οποία χάνουν τη ζωή τους κατά την εκτέλεση του καθήκοντος προς την Πατρίδα στη διάρκεια διατεταγμένη αποστολής και εξαιτίας αυτής, που αποσκοπεί στην ηθική αλλά και υλική αποκατάσταση του πεσόντος ηρωικού νεκρού σε σχέση με την οικογένεια (σύζυγο και τέκνα) που αφήνει πίσω του, ως μία ελάχιστη ένδειξη συμπαραστάσεως της Πατρίδος και της Υπηρεσίας προς αυτήν.
Με βάση όλα αυτά, η Πολεμική Αεροπορία εισηγείται και ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης προτείνει προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας την προαγωγή του πεσόντος ηρωικού πιλότου Γιώργου Μπαλταδώρου στον ανώτερο δυνατό καταληκτικό βαθμό που μπορεί να φτάσει κάποιος συμμαθητής του, δηλ.αυτού του Αντιπτεράρχου (Ι) ε.α., συνεπεία του οποίου είναι η οικογένειά του να λαμβάνει μετά το πέρας των τυπικών διαδικασιών τα αντίστοιχα πλεονεκτήματα που απορρέουν από την προαναφερθείσα εξέλιξη.
Θυμίζουμε ότι ο εξαιρετικά έμπειρος Σμηναγός (Ι) Γ.Μπλαταδώρος, ο οποίος γεννήθηκε το 1984 και ήταν ΄σύζυγός και πατέρας, ως επικεφαλής «ζεύγους» μαχητικών Mirage 2000-5 Mk.2 είχε απογειωθεί από την προκεχωρημένη Αεροπορική Βάση της Σκύρου, όπου εκτελούσαν τα καθήκοντα αεροσκαφών ετοιμότητος (readiness) της ελληνικής αεραμύνης, προκειμένου να αναχαιτίσουν ένα άλλο «ζευγάρι» τουρκικών μαχητικών που είχε εισέλθει παρανόμως το πρωί εκείνο στο FIR Αθηνών στο ύψος της Μυτιλήνης. Τα τουρκικά μαχητικά μόλις αντιλήφθηκαν την προσέγκιση των δύο ελληνικών μαχητικών στην περιοχή τους αμέσως εξήλθαν του FIR Αθηνών επιστρέφοντας στο δικό τους. Τα δύο ελληνικά μαχητικά παρέμειναν στην περιοχή περιπολώντας, νη τυχόν επιστρέψουν οι Τούρκοι. Όταν αυτό δεν έγινε διατάχθηκαν να επιστρέψουν στη βάση τους. Ενώ τα δύο αεροσκάφη βρίσκοντας στη φάση της καθόδου προς το διάδρομο από/προσγειώσεων της βάσεως, στα 9 ν.μ. από αυτήν, ο Νο.2 του σχηματισμού έχασε οποιαδήποτε επαφή με τον επικεφαλής του. Αμέσως κέρδισε ύψος και έδωσε συναγερμό.
Σύμφωνα με την τότε σχετική ανακοίνωση του ΓΕΑ, «την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στην φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου
Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου».