Σε 24ωρη απεργία η ΕΝΕΔΕΠ - Προβλήματα στη διακίνηση κοντέινερ
Τα αιτήματα της Ένωσης Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά
Συγκέντρωση έξω από τις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), όπου γίνεται η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, πραγματοποιούν, μέλη της Ένωσης Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ) που βρίσκονται σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση με την κάλυψη του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.
Η απεργιακή κινητοποίηση της ΕΝΕΔΕΠ μετά από χθεσινή προσφυγή στη δικαιοσύνη της DPORT (εταιρεία που διαχειρίζεται εργαζόμενους για λογαριασμό του ΣΕΠ) κρίθηκε παράνομη αλλά όχι καταχρηστική.
Ωστόσο, το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, προκειμένου να καλύψει τα σωματεία-μέλη του, κήρυξε 24ωρη απεργία και η κινητοποίηση της ΕΝΕΔΕΠ πραγματοποιείται κανονικά.
Η Ένωση Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ζητεί την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, σύσταση επιτροπών υγιεινής και ασφάλειας και πρόληψη των επαγγελματικών ασθενειών και εργατικών ατυχημάτων.
Λόγω της απεργίας αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στη διακίνηση των κοντέινερ.
Στέλεχος της ΣΕΠ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε ότι η διοίκηση δεν διαφωνεί με την κινητοποίηση των εργαζομένων, αλλά καλό είναι να μην εμποδίζεται η είσοδος σε όσους εργαζόμενους θέλουν να εργαστούν. Εναντίον της απόφασης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά αναμένεται πιθανότατα να προσφύγει δικαστικά σήμερα η DPORT (σσ εταιρεία που διαχειρίζεται εργαζόμενους για λογαριασμό του ΣΕΠ).
«H εταιρεία δεν έχει κανένα πρόβλημα να υπογράψει συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αλλά με το αντιπροσωπευτικότερο σωματείο του χώρου, καθώς η ΕΝΕΔΕΠ δεν είναι αρμόδιο σωματείο να υπογράψει συλλογική σύμβαση και έχουμε αποστείλει εξώδικο γι’ αυτό το θέμα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος της DPORT.
Πρόσθεσε ότι «μέσα στο καλοκαίρι δημιουργήθηκε νέο σωματείο "Συνδικάτο Εργαζομένων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά" και με το οποίο έχουν ξεκινήσει για το συγκεκριμένο θέμα».
«Εμείς θέλουμε να υπογράψουμε συλλογική σύμβαση εργασίας αλλά όχι με 30% αύξηση μισθών» τόνισε προσθέτοντας ότι «το χαμηλότερο ημερομίσθιο εργαζόμενου στο λιμάνι, σύμφωνα και με στοιχεία της επιθεώρησης εργασίας, είναι 54 ευρώ μεικτά».
«Φτιάξανε το νέο 'σωματείο' για να διαπραγματεύεται η εταιρεία με τον εαυτό της, αλλά έχουν γνώση οι φύλακες και το εργατικό κίνημα πως θα απαντήσει σε αυτές τις μεθόδους» αναφέρει από την πλευρά της η ΕΝΕΔΕΠ προσθέτοντας:
«Η προσφυγή της εργοδοσίας (COSCO-DPORT-ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ) στα δικαστήρια ενάντια στον δίκαιο αγώνα μας όχι μόνο δεν πρόκειται να κάμψει τις αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αλλά σύσσωμος ο κλάδος και το Διοικητικό Συμβούλιο είμαστε αποφασισμένοι να κλιμακώσουμε την πάλη μας για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.»
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ