Στάση τριών περίπου ωρών για ανεφοδιασμό και «ξεμούδιασμα» των πληρωμάτων τους πραγματοποίησε στην 117 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση της Ανδραβίδος, το φημισμένο ακροβατικό Σμήνος της Βασιλικής Αεροπορίας της Βρετανίας, τα «Κόκκινα Βέλη» (“Red Arrows”) στο πλαίσιο της δίμηνης διάρκειας περιοδείας τους στη Μέση και Άπω Ανατολή/Ειρηνικό, που ξεκίνησε από την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου. Κυριότερο χαρακτηριστικό αυτής της δίμηνης μετασταθμεύσεως στη Μέση και Άπω Ανατολή είναι η πρώτη αεροπορική επίδειξη των “Red Arrows” στην μακρινή Κίνα!

Οι “Red Arrows”, οι οποίοι στην πραγματικότητα έχουν μόνο για λόγους παραδόσεως την ονομασία του «Σμήνους», αφού στην πραγματικότητα είναι κανονική Μοίρα της RAF, απογειώθηκαν από τη βάση τους στο Scampton το πρωί της Παρασκευής, σταμάτησαν για ανεφοδιασμό στη Νότια Γαλλία, πέταξαν πάνω από την Ιταλία και προσγειώθηκαν στην Ανδραβίδα, όπου προσγειώθηκαν στις 12:30 και απογειώθηκαν στις 15:15, και ακολούθως στη μεγάλη Βρετανική Βάση του Ακρωτηρίου στην Κύπρο όπου και διανυκτέρευσαν. Την Κυριακή το πρωί απογειώθηκαν από εκεί και αφού σταμάτησαν για ανεφοδιασμό στη Σαουδική Αραβία και στο Ομάν, όπου και διανυκτέρευσαν, πέρασαν σήμερα από το Πακιστάν (Overfly), καθ’ οδόν προς την Ινδία.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αποστολή συμμετέχουν 12 διθέσια εκπαιδευτικά αεροσκάφη Hawk της RAF από τα οποία τα 10 είναι βαμμένα με τα χαρακτηριστικά κόκκινα και άσπρα χρώματα των “Red Arrows”, από τα οποία τα 9 αεροσκάφη είναι του Σμήνους και το 10 είναι το αναπληρωματικό, ενώ τα άλλα δύο αεροσκάφη του ίδιου τύπου προέρχονται από άλλες εκπαιδευτικές Μοίρες της RAF, που συμμετέχουν στη δίμηνης διάρκειας αποστολή ως αναπληρωματικά επίσης ή ως «πηγή ανταλλακτικών αμέσου ανάγκης για τα κανονικά αεροσκάφη του Σμήνους. Το τεχνικό προσωπικό και βασικοί φόρτοι ανταλλακτικών μεταφέρθηκαν με μεταφορικά αεροσκάφη της RAF.

Επισημαίνεται ότι σε αυτού του είδους τις αποστολές μεταφοράς (ferry flights) στα διθέσια αεροσκάφη, εκτός φυσικά των πιλότων τους, συμμετέχουν και οι μηχανικοί του κάθε αεροσκάφους αφενός ως ένδειξη τιμής των πιλότων προς τους συναδέλφους τους μηχανικούς για την άψογη δουλειά που κάνουν και τους παραδίδουν απολύτως αξιόπιστα αεροσκάφη για να εκτελέσουν το απαιτητικό πρόγραμμα επιδείξεων με απόλυτη ασφάλεια και αφετέρου για να υπάρχει ένας έμπειρος μηχανικός για τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν στο αεροσκάφος ευθύς μετά την προσγείωσή του σε μία ξένη βάση, το προσωπικό της οποίας δεν είναι εξοικειωμένο με τα Hawk.

Λ.Σ.Μ