Η νεότερη αναβάθμιση του MINI Countryman δεν άλλαξε το χαρακτήρα του αυτοκινήτου (ευτυχώς!), όμως βελτίωσε κάποιες εργονομικές ατέλειες. Η αλήθεια είναι πως αν δεν κάνεις δομικές αλλαγές σε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, υπάρχουν λίγα σημεία που μπορείς να βελτιώσεις. Το Countryman είναι ένα τέτοιο μοντέλο και με δεδομένο ότι πλησιάζουμε στην επόμενη γενιά του, οι Γερμανοί απλά έδειξαν ότι ακούν τα μηνύματα που στέλνουν οι πελάτες τους!

Η πιο σημαντική αλλαγή στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το γεγονός ότι οι διακόπτες για τα παράθυρα τοποθετήθηκαν επιτέλους στη σωστή θέση: στο εσωτερικό μέρος των θυρών! Το εντυπωσιακό μεγάλο ταχύμετρο παραμένει στο κέντρο του ταμπλό, και στο εσωτερικό του βρίσκεται μια οθόνη στην οποία μεταξύ άλλων απεικονίζονται οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης. Είναι προφανές ότι αυτή δεν είναι η καλύτερη θέση για το σύστημα πλοήγησης, καθώς αυτό θα έπρεπε να βρίσκεται πιο ψηλά και πιο κοντά στον οδηγό.

Αν είστε απ’ αυτούς που διυλίζουν τον κώνωπα, ίσως προσέξατε κάποιες αλλαγές στους προσφερόμενους συνδυασμούς επενδύσεων και στα πακέτα εξοπλισμού, όπως και το νέο περίγραμμα στους αεραγωγούς και το ταχύμετρο. Επίσης, αν παραγγείλετε το Countryman θα σας ρωτήσουν αν επιθυμείτε να κρατήσετε την πενταθέσια διάταξη των καθισμάτων ή αν θέλετε να γίνει τετραθέσια (παλιά η «default» επιλογή ήταν η 4θέσια).

Μιας κι αναφερθήκαμε στην εσωτερική διάταξη, αξίζει να τονίσουμε για άλλη μια φορά ότι το Countryman είναι το μοναδικό MINI που δεν είναι καθόλου «μίνι», αλλά έχει επαρκείς χώρους για πέντε άτομα και τις αποσκευές τους. Κάθε φορά που το οδηγούμε μας εκπλήσσει πόσο μεγάλους χώρους έχει ένα αυτοκίνητο με συνολικό μήκος 4,11 μέτρα. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει όγκο 350 lt. Ποιοτικά το MINI Countryman είναι ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα στην κατηγορία του!

Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε τρία στοιχεία που κάνουν αυτό το μοντέλο να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, θα επιλέγαμε την πανέμορφη και ισορροπημένη σχεδίαση (αυτή η ισορροπία λείπει από το Clubman), τον εξαιρετικό κινητήρα των 1,6 lt και την άψογη οδική συμπεριφορά. Η τελευταία μπορεί να μην φθάνει στα εκπληκτικά επίπεδα του «μικρού» ΜΙΝΙ, όμως κάνει όλα τα άλλα crossover και SUV να ντρέπονται για την… συμπεριφορά τους (ιδίως στην τετρακίνητη έκδοση ALL4 της δοκιμής μας με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη). Και ταυτόχρονα είναι πιο άνετο από κάθε άλλο ΜΙΝΙ που έχουμε οδηγήσει. Εκτός από το ικανό πάτωμα και το σωστό στήσιμο, την οδηγική εμπειρία απογειώνουν το εκπληκτικό σε αίσθηση κι ακρίβεια τιμόνι και ο υπέροχος επιλογέας ταχυτήτων.

Φυσικά τίποτα από τα παραπάνω δε θα είχε αξία αν δεν υπήρχε το καταξιωμένο πλέον μοτέρ 1.6 turbo το οποίο αποδίδει 184 PS κι έχει μέγιστη ροπή 260 Nm. Πρόκειται για ένα σύνολο που αποδίδει σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς δισταγμούς. Η αλήθεια είναι πως ζητάει αρκετό καύσιμο (τα 6,7 lt/100 km μικτής κατανάλωσης που ανακοινώνουν οι Γερμανοί επιτυγχάνονται με αρκετή προσπάθεια και μόνο στον αυτοκινητόδρομο). Όμως για τις επιδόσεις που χαρίζει (0-100 km/h σε 7,9 sec. Τελική ταχύτητα 210 km/h) ο αριθμός αυτός κρίνεται λογικός.

Οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους κι άλλον ένα μεγάλο αριθμό: τα 30.950 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα ακριβό αυτοκίνητο, το οποίο όμως προσφέρει αρκετές δικαιολογίες για να πείσετε το έτερό σας ήμισυ για την ορθότητα της επιλογή σας :-) .

Πηγή: caroto.gr